Thaimaaseen/Bankokiin yksin tyttönä?

(Luettu 16133 kertaa)

babmi~

• Vieras
« : 25.06.2004, 22:40:55 »
Heivaan!

Huomaan että lennot Bankokiin ovat tällä hetkellä todella edullisia. Olen jo pidempään halunnut käydä sielläpäin maailmaa ja kesälomakin on tuossa sopivasti kohta alkamassa..Ja nyt kaipaan hieman valistusta teiltä viisaammilta ja kokeneemmilta!

Elikä reissun ajankohta tulisi olemaan tuossa heinä-elokuun vaihteessa ja aikaa tarkoitus olisi viettää maassa (vain) n. muutama viikko. Miten on uskaltaako tällanen parikymppinen tyttö matkustaa maassa yksin? Aasiaan en ole vielä ennättänyt, mutta muuten matkailukokemusta ikään nähden on ehtinyt kerääntyä melko paljon.. Jos voin rauhallisin mielin reissata, niin minnepäin kannattaa suunnata ja miten? Entäpä miten tuon sään suhteen..Onko siellä vastassa pelkkää vesisadetta tähän aikaan vuodesta?

Jakakaa toki kokemuksianne! Kiitokset ja hyvää juhannusta kaikille, missäpäin maailmaa sitten olittekaan!

Toni X

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #1 : 25.06.2004, 23:19:05 »
Kyllä minun mielestäni nainen uskaltaa matkustaa Thaimaahan yksin ihan siinä kuin lähteä reilillekin.
 Thaimaan turvallisuudesta käytiin kiivasta debattia aiemmassa topicissa "Narkkareita Thaimaassa" ja sieltä voit huomata, että Thaimaan kävijät pitävät maata melko turvallisena, jotkut jopa erittäin turvallisena.  :wink:
 Maan tasa-arvoinen ja suvaitsevainen ilmapiiri tekee muutenkin Thaimaasta yhden maailman suosituimmista reissauskohteista.

Minäkin näin Thaimaassa monia yksin matkaavia naisreissaajia, iältään juuri suunnilleen sinun ikäisiäsi.
 Bangkok on kuitenkin valtava, kaaoottinen hullunmylly (that's why I love it  :lol: ), joten terve varovaisuus ja järki päässä on suotavaa.
 Pattayan kaltaisen "synnin pesän" turvallisuudesta minulla ei ole varmoja takeita, eikä maan eteläosien muslimialueiden....
 Mutta muuten voin huoletta  toivottaa mukavaa matkaa Siamiin.  8)

Edit: Bussilla matkustaminen on halpaa ja helppoa, ja esim. Bangkokin Khaosan Roadin alueen matkatoimistot myyvät bussilippuja joka puolelle Thaimaata joskus mykistävän halvalla! Se, mihin kannattaa Thaimaassa mennä, riippuu siitä mitä matkaltasi haluat: biitsiä + uimista, viidakkovaelluksia + vuoristoa vaiko jotain muuta. Itse rakastuin pohjois-Thaimaan pieniin/keskikokoisiin kaupunkeihin, kuten esim. Chiang Mai, Chiang Rai jne.  Lue Markus Lehtipuun erinomainen "Suomalainen matkaopas - Thaimaa". Kirjastosta löytyy taatusti.

http://www.iltalehti.fi/tsau/matkakohteet/AASIA/thaimaa.shtml
http://www.formin.fi/suomi/  ->palvelut -> matkustaminen ->matkustustustiedotteet
Säätietoja: http://finnish.wunderground.com/global/TH.html

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #2 : 26.06.2004, 07:23:07 »
Maa lennan bangkokiin 6.7, yksin !

Tosin Singaporesta, mutta kuiteskin... talla hetkella Malesiassa, ja tanne reissasin siis Bangkokista. En tuntenut oloani missaan vaiheessa mitenkaan vaaralliseksi Thaimaassa... ja sanoisin etta hyvin uskaltaa yksin lahtea melkeenpa kuka tahansa.

Itse ajattelin ehka kavasta Chiang Main katsastamassa tuossa 6.7 jalkeen... Bangkokissakin kylla riittaisi viela paljon nahtavaa, kolmessa paivassa ei paljoa ehtinyt nahda. Paluu suomeen on nailla nakymin joskus 29pv heinakuuta...

Huomenna lahden taalta Georgetownista katsastamaan Cameron Highlandsia...

Jos haluaa ottaa yhteytta niin numero on +60164723554 (malesialainen prepaid liittyma, kun onnistuin puhelimen suomiliittymineen kadottamaan...)

/ode

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #3 : 26.06.2004, 07:34:17 »
Hmm, viela sen vois sanoa, etta ite suosin kylla bussin sijasta mieluummin junaa. Jos sattuu menemaan jonnekkin minne junalla paasee :)

Sateitahan tahan aikaan vuodesta jonkun verran pakostakin on, mutta ei taalla pelkkaa sadetta ole.. nuo saapalveluiden sivut on ehka hiukan turhankin pessimistisia. Niista saa sen kuvan, etta kokoajan sataa...

/ode

Toni X

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : 26.06.2004, 08:40:04 »
Lainaus käyttäjältä: "Anonymous"
Hmm, viela sen vois sanoa, etta ite suosin kylla bussin sijasta mieluummin junaa. Jos sattuu menemaan jonnekkin minne junalla paasee :) /ode

Minultä jäikin junat kokematta täysin, kun sain jostain tietoa, että junaliput joutuisi varaamaan todella kauan ennen lähtöä.  :roll:
 Ja bussiyhteydet natsasivat aina tosi sopivasti haluamiini aikoihin. Bussi lie myös hieman junaa halvempi, ainakin jos viitsii hikoilla halvoissa ilmastoimattomissa busseissa. Pidemmillä matkoilla kaikki bussit taitavat tosin olla ilmastoituja = hieman "kalliimpia".
 Halpuus -ennätys oli muuten bussimatka Bangkokista Chiang Maihin: 700 kilometrin matka taittui hintaan 70 bahtia (alle 2 euroa)! Ja ilmastoidulla VIP -bussilla vielä. Rainbow Travel Ag/Gh Kansallisgallerian lähellä myi lipun. Oli kai joku erikoistarjous...

Jos säätiedot vaikuttaa pessimistisiltä, siltä vaikuttaa myös Ulkoministeriön matkailutiedote. Ensimmäisissä lauseissa pelotellaan lintuinfluenssalla ja maailmanlaajuisella terrorisminuhalla. Mutta missäs sitä täysin turvassa olisi. Ei kotona ainakaan.

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #5 : 26.06.2004, 12:52:28 »
Nojaa, ite aina kavelly vaan lippuluukulle juna-asemalla ja ostanu seuraavaan junaan lipun - ei ole viela ollut ongelmia, etteiko olis saanut. :)

Juu, se ulkoministerion tiedote on kanssa aikasen pelottelua  :roll:

/ode

Nana

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - nanaotus@hotmail.com
    • Profiili
    • Facebook profiili
« Vastaus #6 : 28.06.2004, 08:59:51 »
ODE!

Pieni muistutus noista Malesialaisista Prepaideista. Digin semmoinen ei miulla ainakaan toiminut Malesian ulkopuolella. Jouduin käyttämään Thaimaassa reissatessani suomiliittymää.

Vinkkinä vain ettet sitten ihmettele jos et pystykään laittamaan viestejä... Vastaanottaa kyllä voi, sekä viestejä että puheluja. Mutta mikään liikenne ulospäin ei miulla ainakaan onnistunut.
It's not what you look at, but what you see.

pink*

• Reissaaja
    • Profiili
yeh
« Vastaus #7 : 29.06.2004, 14:53:11 »
mä oon käynyt thaimaassa monta kertaa, mm. Bangkokissa, Hua Hinissa, Phuketissa ja ja nyt en sitä yhtä muistakkaan. En ole kertaakaan ollut yksin liikenteessä, mutta uskaltaisin kyllä lähteä ja uskallan sanoa, että siellä on varmasti turvallisempaa kuin esim. melkein missä tahansa euroopan maan pääkaupungissa.
o before it's too late!

MakeYourOwnCake

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - miina_lehtinen@hotmail.com
    • Profiili
Yksin naisena Thaimaahan - olenko nyt ongelmissa?
« Vastaus #8 : 28.07.2007, 19:41:05 »
Joo o - jännittäähän se, mutta kun kukaan ei lähde mukaan niin ei voi mitään. Se on taas tämä ikuisuuskysymys..

Elikäs erityisesti naisten näkökulmaa kaivataan. Onko jotain erityisjuttuja, joita olisi hyvä ottaa huomioon (älä liiku yksin pimeällä lisäksi)?

Ja sitten ihan yleisluontoisena lisäyksenä, nootta olisiko hyvä varata ensimmäinen yöpaikka jo valmiiksi vai riittääkö jos suuntaa matkansa Khaosan roadille?

Kiitos kaunis! =)
itä tapahtuu tapahtuu.

mini84

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #9 : 28.07.2007, 20:24:11 »
Hei, itsekin viime lokakuussa matkustin Thaimaaseen yksin kun kaveri joutui perumaan viime hetkellä.  Ehdottomasti turvallinen paikka maalaisjäreä käyttäen. Eikä Aasiassa ole macho- kulttuuria , tyttönä sitä arvostaa niin paljon, varsinkin kun yksin liikkeellä.
Hostellin löydät helposti Khaosan roadilta tai läheisyydestä, tosin itse matkustin ennen sesonkia, joten en tiedä sesonki aikaan, mutta uskoisin ettei ongelmia ole..
Hauskaa reissua :)

Kirnauskis

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 28.07.2007, 20:24:43 »
Parjaat hyvin, jos vaan pidat jarjen paassa. Tulet huomaamaan etta sua jopa kohdellaan suojelevammin, jos ja kun olet yksin naisena. Pimealla syrjakujilla ei kannata kavella missaan, ala juo itseasi kanniin, ja jos haluat pelata oikein varman paalle ja saada arvostavaa kohtelua, pida vaatteet paalla. Ei siis paljaita olkapaita eika lyhyita minihameita tai shortseja. Jos viela vaatteesi on siistit, siis ei rypyssa eika haise, niin aina parempi. Tama mielipide perustuu yhteensa kolmen kuukauden maassaoloon.
Hyvaa reissua!
Kotiin on moni kuollut.

MakeYourOwnCake

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - miina_lehtinen@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #11 : 29.07.2007, 14:12:40 »
Kiitos näistä!

Haku toiminnosta löytyikin kiinnostavaa luettavaa samasta aiheesta jotenka tämä oli kait tässä... hupsii..

http://www.pallontallaajat.net/pt2/keskustelu/viewtopic.php?p=164734#164734

Tack! =)
itä tapahtuu tapahtuu.

Sarxu

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - sarxu_88@hotmail.com
    • Profiili
Vs: Thaimaaseen/Bankokiin yksin tyttönä?
« Vastaus #12 : 05.09.2008, 14:45:50 »
Edelliset viestit näyttävät olevan monen vuoden takaa niin kaipailisin vähän tuoreempia tietoja. Elikkäs...

Kuulin tuossa miespuoliselta kavereilta juttua että ei missään nimessä kannattaisi lähteä thaimaaseen yksin tyttönä ja alkoi kummastutaa aivan tosissaan koska en ollut mitään tuommoisia väitteitä aiemmin kuullut. Heidän siellä tapaamansa naipuoliset matkailijat olivat kuulema lähes kaikki tunteneet olonsa epämukavaksi paikallisten miesten takia. Mitenhän tähän nyt pitäisi suhtautua sitten...?? Menee kyllä aivan suunnitelmat pipariksi jos näin on. :( Mitä mieltä???

Niin oon siis 20-vuotias ja yksin reissauksen kokemustakin löytyy jo puolen vuoden Australian+Cook saarten matkasta, että ei tässä nyt ihan aloittelijoita olla ja luulisin kyllä että ainakin sitä paljon arvostettua tervettä järkeä löytyy. :D
« Viimeksi muokattu: 05.09.2008, 17:34:25 kirjoittanut Sarxu »

phanatic

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #13 : 06.09.2008, 11:11:15 »
Yksin reissaavia naisia on Thaimaassa vaikka kuinka paljon, riippunee hieman omasta herkkanahkaisuudesta kestaako silloin talloin jotain huutelua. Tuokin on paljon suurempi ongelma vaikkapa Lahi-Idassa kuin Thaimaassa, joten ala huoli.

Reippaalla asenteella parjaat varmasti, harva Aasian maa lienee niin helppo reissata kuin Thaimaa.

minna---

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #14 : 06.09.2008, 20:13:20 »
Mulla ei ainakaan viime vuonna ollut mitään ongelmia, kun olin itsekseni Thaimaassa. Tosin vietin Thaimaassa vain pari viikkoa - pääasiassa Bangkokissa ja Taolla. Ainoa milloin herätin ehkä hieman kummastusta, oli kun matkustin bussilla Etelä-Thaimaan läpi Malesian puolelle - kun pysähdyttiin jossain huoltoasemalla ja olin bussin ainoa länsimaalainen (okei, meitä oli yhteensä kaksi matkustajaa kuskin lisäksi..) niin muistaakseni tuli jotain kommenttia.. Malesian puolella olikin sit hieman enemmän häiritsevää (paitsi alueilla, joilla turisteihin ollaan enemmän tottuneita). Mutta perussääntönä mun mielestä niin, että jos on alueilla jossa on paljon muitakin länsimaalaisia niin ei mitään ongelmaa. Ja muualla (erityisesti muslimialueilla) kannattaa käyttää suht siveellisiä vaatteita - paikallisia ja heidän kulttuuriaan kunnioittaen.

Tottakai vieraassa maassa alueilla joilla ei käy paljon turisteja länsimaalainen ulkonäkö herättää huomiota, mutta paikallisia tapoja kunnioittaen kun käyttäytyy ja pukeutuu, niin itse en ainakaan kokenut ongelmaksi sitä, että reissasin yksin parikymppisenä tyttönä.

Kipa85

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #15 : 05.11.2008, 21:55:49 »
Mäkin lähden yksin Thaimaahan tammikuussa eikä pelota! :) Olen 23v. tyttö. En ole koskaan käynyt Thaimaassa, ja odotan innolla!^^ Pitää vaan ottaa selvää missä kannattaa käydä... Ainakin Chiang Maissa, Bangkokissa ja jossain paratiisirannalla...

Kitta

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #16 : 05.11.2008, 22:48:04 »

Kuulin tuossa miespuoliselta kavereilta juttua että ei missään nimessä kannattaisi lähteä thaimaaseen yksin tyttönä ja alkoi kummastutaa aivan tosissaan koska en ollut mitään tuommoisia väitteitä aiemmin kuullut. Heidän siellä tapaamansa naipuoliset matkailijat olivat kuulema lähes kaikki tunteneet olonsa epämukavaksi paikallisten miesten takia.

??? Häh?  Mielestäni voit aivan turvallisin mielin lähteä yksin reissuun. Järki päässä, eikä lähde hyväuskoisuuttaan mihinkään mikä yhtään epäilyttää. Ehdotuksia tulee yöllisistä grillipartyista ilmaiseen majoitukseen. En silti koskaan ole kokenut oloani epämukavaksi, päin vastoin, nehän on vain ehdotuksia, ei ne ainakaan minua heilauta.
Baareissa istun mut jätän ne täydet naamat vetämättä, kivaa on muutenkin.
Itte jätän kertomatta/valehtelen hotellin missä asun (sitä kysytään yhtenään), eikä paljasta tarkkoja reittisuunnitelmiaan varsinkin jos vaihtaa maata. Itte jätän varmuudeksi ilmoittamatta tarkan paivän jolloin siirryn jonnekin muualle esim.Thaimaa-->Indonesia. Voi olla ylivarovaisuutta, mut en meinaa istuu Aasialaisessa vankilassa jonku paskiaisen huumepussin takia!

jaslehto

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #17 : 09.05.2009, 01:41:35 »

Kuulin tuossa miespuoliselta kavereilta juttua että ei missään nimessä kannattaisi lähteä thaimaaseen yksin tyttönä ja alkoi kummastutaa aivan tosissaan koska en ollut mitään tuommoisia väitteitä aiemmin kuullut. Heidän siellä tapaamansa naipuoliset matkailijat olivat kuulema lähes kaikki tunteneet olonsa epämukavaksi paikallisten miesten takia.

??? Häh?  Mielestäni voit aivan turvallisin mielin lähteä yksin reissuun. Järki päässä, eikä lähde hyväuskoisuuttaan mihinkään mikä yhtään epäilyttää. Ehdotuksia tulee yöllisistä grillipartyista ilmaiseen majoitukseen. En silti koskaan ole kokenut oloani epämukavaksi, päin vastoin, nehän on vain ehdotuksia, ei ne ainakaan minua heilauta.
Baareissa istun mut jätän ne täydet naamat vetämättä, kivaa on muutenkin.
Itte jätän kertomatta/valehtelen hotellin missä asun (sitä kysytään yhtenään), eikä paljasta tarkkoja reittisuunnitelmiaan varsinkin jos vaihtaa maata. Itte jätän varmuudeksi ilmoittamatta tarkan paivän jolloin siirryn jonnekin muualle esim.Thaimaa-->Indonesia. Voi olla ylivarovaisuutta, mut en meinaa istuu Aasialaisessa vankilassa jonku paskiaisen huumepussin takia!

herranjumala määkö luulin etmää oon vainoharhanen ;)
You´ll never walk alone

aawee

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #18 : 28.05.2009, 21:04:21 »
Siis mina olen taalla itsekseni talla hetkella, ja paljon on tullut vastaan yksin reissaavia naisia. Huoli pois! Kunhan ei ihan idioottimaisesti itse kayttaydy, ei pitaisi olla ongelmia :) Suosittelen!

wasiwaa

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #19 : 19.07.2009, 16:31:41 »
Olin kolme kuukautta thaimaassa 19vuotiaana kiertäen maata ristiin rastiin toisen 19vuotiaan kaverini kanssa, enkä IKINÄ tuntenut oloani uhatuksi tai pelännyt. Thaimaa on aika varmasti helpoin ja turvallisin maa Aasian maista naisille matkustaa yksin. Edes yksin kävellessäni illalla kaupungilla en pelännyt... Normaali järki riittää reissuun eikä kannata olla liian sinisilmäinen. Thaimaalaiset kyselevät paljon ja kannattaa kertoa että on vaikka naimisissa ja aviomies saapuu huomenna tänne tai aviomies odottaa minua hotellissa.... Thaimaalaiset miehet ovat ujoja eikä baari kulttuuri ole samallainen kuin suomessa esim. juodaan pää täyteen viinaa ja isketään naisia..en muista edes että joku thaimaalainen mies olisi yrittänyt iskeä minua tai ystävääni.... Thaimaalaiset ovat buddhalaisia joten naisia ja miehiä ei erotella mielestäni niin paljon kuin joissakin toisen uskonnon maissa.
Reissuun vaan! 8)