Yleensä en ole ottanut lisävakuutuksia, olen vuokrannut lähinnä saksassa ja sielä ei ole tapana kolhia toisten autoja. Olen ollut huomaavinani trendin, että vuokraamot tutkivat autot nykyään paljon tarkemmin ja autot ovat enemmän käytettyjä, eli kolhuja alkaa näkymään.
edellisessä vuokrauksessa (hertz) auto oli siisti, jonkin verran käytetty Audi A6 3.0 TDI. kiersin auton noudettaessa ja totesin sen olevan ok. Palautettaessa syynättiin tosi tarkkaan ja etupuskurista, aivan alimmasta kohtaa löytyi joku jälki. tämä jälki ei näkynyt, jos seisoi auton edessä normaalisti. Vasta kun kyyristyi, ja katsoi oikeaan kohtaan, sielä tosiaan oli jälki. Omasta mielestä en sitä aiheuttanut (kaikkihan on tietenkin mahdollista?) ja minulle jäi fiilis, että tarkastaja tiesi sen etukäteen ja ajatteli maksattaa korjauksen turistilla? en hyväksynyt tätä ja menin sisälle tiskille huomauttamaan asiasta. "päällikkö" ei ollut paikalla, ja sanoivat että "päällikkö" katsoo asiaa seuraavana päivänä ja soittaa minulle, jos on aihetta. Puhelinsoittoa ei koskaan tullut eikä mitään ylimääräisiä veloituksiakaan pankkikortilta.
Seuraava vuokraus on taas saksassa (sixt) ja tälläkertaa otin omavastuun nollauksen.