Auton vuokraus euroopassa...?

(Luettu 26312 kertaa)

petekkii

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Auton vuokraus euroopassa...?
« Vastaus #20 : 26.05.2008, 18:54:21 »
Pitääkö Saksassa autoa vuokratessa olla Visalla/muulla kortilla miten paljon katetta ns. pantiksi? Pitääkö tällaista panttia olla? Auto vuokralla kolme päivää palautus samaan paikkaan mistä lähdetään. Joku kirjoitteli pantista, mutta en siitä nyt enää löydä.

Itselläni on VISA vain näihin matkailun pakollisiin korttiostoksia varten hankittuna pienellä luotolla - joten siellä ei hirveästi ole pantteihin laittaa.

Riippuu mistä vuokraat, mut yleensä ne ottaa 600-1000€ panttia ja palauttaa sen siiloin kun palautat auton. Eli he tekevät katevarauksen, joka sit "vapautetaan" takaisin. Itse nostin rajan 3000€, niin eipä tarvi tressata.

Talvis

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #21 : 26.05.2008, 20:40:04 »
Kai se pitää itsekin nostaa tuo raja vaan ylemmäksi, nyt kun olen huomannut ettei Visa vingu arjessa!

Niin ja kiitos tiedosta/varmistuksesta petekkii! :)

petekkii

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #22 : 27.05.2008, 10:06:46 »
Kai se pitää itsekin nostaa tuo raja vaan ylemmäksi, nyt kun olen huomannut ettei Visa vingu arjessa!

Niin ja kiitos tiedosta/varmistuksesta petekkii! :)

Jos sulla on Finskin klubi kortti, niin sillä saa aika edullisesti http://www.euro.autovuokraus.eu/. Itse vuokrasin ajalle 15.7. - 24.7.08 Golfin/vastaavan hintaan 261€.

E: Sit myös suosittelen ottamaan sen verran hyvän vakuutuksen, ettei ole omavastuutaa....nimittäin meidän autoon lensi kivi ikkunaan ja ikkuna menee vaihtoon  :-[
« Viimeksi muokattu: 10.08.2008, 19:31:36 kirjoittanut petekkii »

oh6jih

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #23 : 16.01.2011, 23:33:42 »
Onko tietoa vuokraamosta jossa onnistuisi nouto Latviasta (Riika) ja palautus Puolaan (Krakova)? Kymmenkunta vuokraamon nettihakua tehnyt ja kaikki sanovat ettei yhdensuuntainen matka tuolle välille ole mahdollinen... Hertz ja Autoeurope pitää soittaa, mut jos noista ei onnistu niin konstit alkaa olla vähissä...

« Viimeksi muokattu: 16.01.2011, 23:38:56 kirjoittanut oh6jih »

maanma

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #24 : 04.08.2011, 09:14:37 »
E: Sit myös suosittelen ottamaan sen verran hyvän vakuutuksen, ettei ole omavastuutaa....nimittäin meidän autoon lensi kivi ikkunaan ja ikkuna menee vaihtoon  :-[
Aika monessa LDW vakuutuksessa on suljettu pois lasi-, akseli- ja rengasvaurio. Silloin ei auta omavastuun poisto.

Villeluu

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #25 : 12.01.2012, 19:27:55 »
Mitenkäs, kun nykyään myös VISA electronilla pystyy maksamaan noita "luottokorttimaksuja" ainakin esim. lentoja jne. Varmaan se sitten nykyään toimii myös autovuokraamoissa?

mestii

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #26 : 11.08.2017, 15:24:58 »
Tietaako kukaan onko olemassa mitaan yhtioita, missa ei tartteis maksaa nuoren kuskin lisaa. Yleensa pitaa olla 25, etta voi vuokrata ilman kuluja. Oon ite 23 ja meilla on hulluja ongelmia vuokrata auto ranskasta, kun joka paiva tulee 20-25 euroo nuoren kuskin lisaa..  :x onko joku pystyny kiertaa ton saannon vai onko olemassa jotain erikoisyhtioita?

savo

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #27 : 11.08.2017, 17:03:56 »
Mitenkäs, kun nykyään myös VISA electronilla pystyy maksamaan noita "luottokorttimaksuja" ainakin esim. lentoja jne. Varmaan se sitten nykyään toimii myös autovuokraamoissa?
Ei toimi.

Tietaako kukaan onko olemassa mitaan yhtioita, missa ei tartteis maksaa nuoren kuskin lisaa. Yleensa pitaa olla 25, etta voi vuokrata ilman kuluja. Oon ite 23 ja meilla on hulluja ongelmia vuokrata auto ranskasta, kun joka paiva tulee 20-25 euroo nuoren kuskin lisaa..  :x onko joku pystyny kiertaa ton saannon vai onko olemassa jotain erikoisyhtioita?
Tuskimpa jos olet vuokraamassa joltakin isolta firmalta. Jos löydät jonkun paikallisen autovuokraamon niin niitten kanssa asiasta voi neuvotella paremmin. Nuori kuski kun nyt sattuu olemaan riskitekijä liikenteessä niin siitä se maksu tulee vaikka olisi kortti ollut 18 kesäisestä lähtien ilman liikennevahinkoja.