ruokailu SAS:n lennoilla.

(Luettu 5655 kertaa)

Cadhlan

• Tosireissaaja
    • Profiili
ruokailu SAS:n lennoilla.
« : 13.02.2011, 08:03:23 »
Ollaan lentämässä Tukholman kautta New Yorkiin. Lento lähtee Tukholmasta 10.25. Kyseessä ensimmäinen mannertenvälinen lento.

Milloin lennon aikana yleensä tarjoillaan ruoka? Tietää sitten käydäänkö syömässä etukäteen Tukholman kentällä, jos ruoka tarjoillaan vasta loppulennosta, vai tarjoillaanko se heti nousun jälkeen?

Ja joo, on ihanan tyhmä kysymys, mutta ei ole kiva lentää nälkäisenä :P
Try to remind myself that I was happy here
Before I knew that I could get on the plane and fly away

Testailija

• Tonnitallaaja
  • 137 lentoa takana, mutta vain kaksi Ryanairilla.
    • Profiili
Vs: ruokailu SAS:n lennoilla.
« Vastaus #1 : 13.02.2011, 08:17:00 »
Ettei kuule vaan tulisi parikin ateriaa.
Donde el viento me lleve... ja reppua en kanna, enkä rinkkaa omista, mutta kodissani on vieraillut 21 eri kansallisuutta.

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : 13.02.2011, 08:35:47 »
Tohon aikaa, ku lähtee saattaa tosiaan tulla kaks lämmintä ruokaa. Tai ainakii aamupala + lämmin ruoka/ lämmin ruoka+välipala. Tuskin nälkäsenä tarttee kärvistellä.

mystikal86

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : 16.02.2011, 20:33:27 »
En tiedä tuleeko tämä vastaus nyt myöhässä, mutta kuiteskin. Lennettiin tuo sama lento viime syyskuussa. Melkeimpä heti nousun jälkeen tarjoillaan lämmin ateria ja sitten lähempänä laskua välipala, joka taisi olla sämpylä muistaakseni. Välissä tarjoilivat mennessä suklaanameja ja tullessa pieniä hedelmänamipusseja. Suosittelen ostamaan matkalle kuitenkin jotain naposteltavaa esim. sipsejä, nameja tai pähkinöitä. Ainakin menolennolla loppumatkasta tuntui, että jotain olis voinu suuhunsa laittaa noiden ruokailujen välillä ja siitä viisastuneena ostettiinkin Newarkin kentältä pähkinöitä ja sipsejä. Helpotti kummasti! Ihanaa reissua, New York on maankamaran upein paikka, ainakin omasta mielestäni =)

PHen-X

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 01.06.2017, 00:51:31 »
Mikä on nykyään SAS:n USA:han suuntautuvilla lennoilla ateriapolitiikka halvimmassa hintaluokassa? Yksi lämmin ateria juomineen ilmeisesti tarjotaan, mutta tarjotaanko muuta? Saako lentoemoilta ruokailujen ulkopuolella esim. limpparia ilman lisämaksua? Entä onko SAS:n mannertenvälisillä lennoilla viime aikoina ollut jotain muuta, joka olisi mainitsemisenarvoisen kiitettävää tai haukuttavaa?

Pallottelen tässä Norwegianin ja SAS:n välillä HEL-LAX -lennon suhteen ja olen vastauksistanne kiitollinen.
"vaan minä lähden, on mulle se vahva ja vaativa pakko"

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 01.06.2017, 01:11:18 »
Mikä on nykyään SAS:n USA:han suuntautuvilla lennoilla ateriapolitiikka halvimmassa hintaluokassa? Yksi lämmin ateria juomineen ilmeisesti tarjotaan, mutta tarjotaanko muuta? Saako lentoemoilta ruokailujen ulkopuolella esim. limpparia ilman lisämaksua? Entä onko SAS:n mannertenvälisillä lennoilla viime aikoina ollut jotain muuta, joka olisi mainitsemisenarvoisen kiitettävää tai haukuttavaa?

Lämmin ruoka ja välipala/aamiainen, ei ilmaista alkoholia edes ruokajuomana. Ruokailujen ulkopuolella kaikki maksaa. Jos eivät ole ihan hiljattain uusineet, aivan järkyttävän huono viihdejärjestelmä jonka tietokone vie kuitenkin ihan huomattavasti jalkatilaa joistain penkeistä. Norskin kaukolentoja en ole kokeillut, mutta ei SAS:n sikaosastossa ole kyllä juuri mitän mistä maksaisi ylimääräistä. Perille sillä toki pääsee.

wysig

• Vieras
« Vastaus #6 : 01.06.2017, 07:57:55 »
SAS:n etuna taitaa olla vielä matkatavaran kuuluminen hintaan.

PHen-X

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 01.06.2017, 12:09:22 »
Kiitos vastauksista, tämän perusteella vaaka kallistuu kyllä norjalaisen puolelle, kun hintakin jää matkalaukun ja aterian lisäämisen jälkeen vielä satasen halvemmaksi. Norwegianin dreamlinerilla olen kerran lentänyt ja se oli positiivinen kokemus, joskaan ateriaa en tuolloin varannut.
"vaan minä lähden, on mulle se vahva ja vaativa pakko"

tessuli

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 01.06.2017, 14:01:13 »
Sassilla Miamiin puoli vuotta sitten. Mahtavasti tilaa "sikaosastolla" ja viihde loistavaa. Tusinan verran elokuvia ainakin joista valita. Ruoka ja välipala molemmat erittäin hyviä. Lisäksi musiikkia, pelejä  ja tosiaan ihan uusi, siisti ja tilava kone. Lisäksi plussana ainakin Oslon kautta lennettäessä lyhyet välilaskut, ei mene aikaa ja rahaa kentällä maleksimiseen. Sassilla menisin minä, ei kahta sanaa.
« Viimeksi muokattu: 01.06.2017, 15:49:52 kirjoittanut tessuli »
Work like you don't need the money, love like you've never been hurt and dance like no one is watching!

wysig

• Vieras
« Vastaus #9 : 01.06.2017, 22:27:42 »
Unohtui aikaisemmasta, jos jokin menee syteen tai saveen Norskin kanssa joutuu tappelemaan enemmän. SAS hoitaa kotiin muilla yhtiöillä.