Venäjälle matkustaminen

(Luettu 9320 kertaa)

Keskustelija

• Aloittelija
    • Profiili
Venäjälle matkustaminen
« : 30.06.2016, 11:51:06 »
Hei,

Toivottavasti tämä on oikeassa paikassa. Olisi useampikin kysymys. Tarkoitus olisi siis lähteä käymään Venäjällä tämän kesän aikana äidin kanssa.

1. Täytetäänkö Venäjälläkin sellainen maahantulokortti, jossa kysellään esimerkiksi ammattia? Olen tällä hetkellä työtön työnhakija (tosin minulla on hieman säästöjä) ja asun vanhempieni kanssa. Voivatko maahantuloviranomaiset vähän ihmetellä, että mites minulla on oikein varaa matkustaa, kun en ole töissä? Oletteko koskaan matkustaneet Venäjälle (tai muualle) ollessani työttöminä ja merkinneet maahantulokorttiin "unemployed"? Jos olette, niin onko se herättänyt kummastusta? Viimeksi matkustin ulkomaille ollessani opiskelija ja merkitsin sen maahantulokorttiin eikä se herättänyt mitään ihmettelyjä.

2. Onko teille koskaan sattunut niin, että olette varanneet hotellimajoituksen Venäjälle omatoimisesti vaikka suoraan hotellin nettisivuilta tai muuta kautta, maksaneet sen, eikä sitä ole sitten löytynytkään, kun olette saapuneet paikan päälle? MIten olette toimineet tuossa tilanteessa? Olisiko turvallisempaa/varmempaa varata hotellimajoitus jonkun matkatoimiston kautta?

3. Miten kauan viisumin saamisessa yleensä kestää? Viikko tai pari?

4. Onko hotellimajoitus laadukkain/varmin tapa majoittua tuolla?

Keksi varmaan vielä lisääkin kysymyksiä, mutta nämä olivat ne, jotka tulivat ekana mieleen.

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Venäjälle matkustaminen
« Vastaus #1 : 30.06.2016, 12:55:24 »
Viikon verran meni Venäjän viisumis pari vuotta sitte. Hoidettiin matkatoimiston kautta.

Hotellit varattii netist. Ei ongelmia. En osaa sanoa, et mitä se matkatoimisto vois auttaa siin kohtaa, ku oot peril, jos hotelli ei sit löydykkään?  Parempi ottaa hotellin tiedot (tarkka osote ja puhelinnumero)  ja tarkka karttakuva matkaan. Moskovassa oli haaste hostelli löytää, mut kyl se hapuilun jälkee ja ihmisiltä kyselyn jälkee löyty. Muualla ei ollu ongelmaa. Yks vaihtoehto myös on, että tilaatte hotellista pick upin etukäteen, jos kauheest jännittää hotellin löytyminen. Itse yövyin hostelleissa viime reissulla, Pietarissa joskus muinoin oltiin hotellissa.

Muistaakseni mitään maahantulokorttia ei täytetty, mut itse laitan työpaikkakohtaan "freelancer",  toiminu tähän asti ilman ylimääräisiä kyselyitä.

Minnepäin Venäjää matka käy?

Keskustelija

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #2 : 30.06.2016, 13:23:31 »
Viikon verran meni Venäjän viisumis pari vuotta sitte. Hoidettiin matkatoimiston kautta.

Hotellit varattii netist. Ei ongelmia. En osaa sanoa, et mitä se matkatoimisto vois auttaa siin kohtaa, ku oot peril, jos hotelli ei sit löydykkään?  Parempi ottaa hotellin tiedot (tarkka osote ja puhelinnumero)  ja tarkka karttakuva matkaan. Moskovassa oli haaste hostelli löytää, mut kyl se hapuilun jälkee ja ihmisiltä kyselyn jälkee löyty. Muualla ei ollu ongelmaa. Yks vaihtoehto myös on, että tilaatte hotellista pick upin etukäteen, jos kauheest jännittää hotellin löytyminen. Itse yövyin hostelleissa viime reissulla, Pietarissa joskus muinoin oltiin hotellissa.

Muistaakseni mitään maahantulokorttia ei täytetty, mut itse laitan työpaikkakohtaan "freelancer",  toiminu tähän asti ilman ylimääräisiä kyselyitä.

Minnepäin Venäjää matka käy?

Olisi tarkoitus käydä Moskovassa ja Pietarissa, vaikka Moskova kallis onkin. Vielä tuosta hotellin löytymisestä. Ilmaisin itseäni hieman huonosti aloitusviestissä. Tarkoitin tuolla siis hotellivarauksen löytymistä hotellin tietokannasta/vastaanoton tietokoneelta, kun saavumme hotellille.
« Viimeksi muokattu: 30.06.2016, 13:25:50 kirjoittanut Keskustelija »

Keskustelija

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #3 : 30.06.2016, 13:31:44 »
Jos joku haluaa noin muutenkin kertoa kokemuksiaan, vinkkejään, varoituksiaan, tms. Venäjälle matkustamisesta (esim. mitä on hyvä ottaa huomioon), niin otan vastaan mielelelläni.

hani

• Tonnitallaaja
  • Have a nice day :D
    • Profiili
« Vastaus #4 : 30.06.2016, 17:26:42 »
Kyllä Venäjällä suurin osa asioista matkailun suhteen toimii samoin kuin muuallakin. Ja samanlaista varovaisuutta kannattaa käyttää kuin muuallakin - ei enempää eikä vähempää.

Kuten tuossa jo vastattiinkin, viisumiin kulunee noin viikko. Hotelleissa ja hostelleissa olen nukkunut hyvällä menestyksellä. Varsinkin Pietarissa ja Moskovassa kaikki on hyvin länsimaista ja varaukset yms toimivat kuten täälläkin. Hotelleissa ja hostelleissa on suuri tarjonta ja tasokin vaihtelee ihan paikan mukaan äärimmäisestä luksuksesta vanhaan neuvostotyyliin. Mitään yhtä vastausta ei voi sanoa Moskovan tai Pietarin hotelleja ja hostelleja koskevaan kysymykseen :)

Mitä tulee hintoihin, myös Moskovassa on nyt halpaa kiitos kriisin.

Kannattaa aina vastata rehellisesti maahantulokorttien kysymyksiin. Tuskin niiden vastausten takia maahantulo hankaloituu. Omat oudot harrastukseni joskus aiheuttavat jännittäviä kysymyksiä passintarkastuksissa, mutta olen selvinnyt kaikesta rehellisyydellä ja suurella määrällä itseironiaa :) Olen kylläkin päässyt Venäjälle sisään myös kerran myönnettyäni passintarkastajalle käyttäneeni väärän viisumityypin viisumia.

Rauha Bakersin muistolle. Sniif.

pitulo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 30.06.2016, 23:39:59 »
Olen tehnyt kolme omatoimireissua Moskovaan muutama vuosi sitten kun olin työttömänä. Varasin joka kerta huoneen hostelista (sorry, en enää muista hostelin nimeä) netin kautta ja maksoin pienen varausmaksun niin sain hostelista kutsun Venäjälle. Kutsu tarvitaan viisumia varten. Sen voi pyytää lähettämään sähköpostiliitteenä.

Hommasin viisumin itse Venäjän suurlähetystöstä Helsingissä. Viimuhakemusta kun jättää niin mukana pitää olla etukäteen otettu vakuutus ja vain tietyt vakuutusyhtiöt kelpaa, listan niistä saa lähetystöstä.

Varasin junaliput VR:n kautta. Menin Moskovaan aina yöjunalla, joka lähtee Hesasta iltapäivällä ja on Moskovassa seuraavana aamuna. Junaan myydään petipaikkoja miehet ja naiset sekaisin, neljä henkee per hytti, kaksi kerrossänkyy. Mielenkiintoinen kokemus! Nukuin rahat pään alla, tietty.

Ekalla kerralla olin varannut hostelin hakemaan mut rautatieasemalta mutta seuraavilla kerroilla menin sinne itse kun oli yhden metroaseman vieressä.Kandee buukata huone hostelista metron läheltä. Moskovan metro on hyvä ja halpa liikkumisväline ja sillä pääsee nopeasti kaikkiin tärkeisiin nähtävyyksiin.

Vasta hostelissa täytettiin joku kortti, oiskohan ollut tuo mainitsemasi maahantulokortti, ja iskivät siihen sitten leiman. Työttömyyttä ei kannata "mainostaa". Ihan hyvin papereihin voi kirjoittaa jonkun yleispätevän toimen esim. toimistohenkilö tai opiskelija. Ei niitä kukaan tarkista!  Jos teillä on etukäteen saatu kutsu hotellista/hostelista niin ihan varmasti löydytte sen tietokannasta.

Jos ei kaipaa luxusta niin hostelissa asuminen on ihan jees ,niistä voi varata oman huoneenkin. Ja kuinka paljon aikaa sitä loppujen lopuks viettää hostelissa jos on tarkoituksena tutustua kaupunkiin.

Venäläiset on huonoja puhumaan englantia, ainakin vanhempi väki mutta kyllä sillä pärjäilee. En osaa yhtään venäjää mutta opettelin etukäteen venäjän aakkoset . Helpottaa ihmeesti liikkumista kun kaikki katukyltit ja metroasemien nimet on venäjäksi.

Olen käynyt Pietarissakin (ei omatoimimatka) mutta jotenkin vaan Moskova on näistä kahdesta suosikkini.

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : 01.07.2016, 00:28:32 »
Varasin joka kerta huoneen hostelista netin kautta ja maksoin pienen varausmaksun niin sain hostelista kutsun Venäjälle. Kutsu tarvitaan viisumia varten. Sen voi pyytää lähettämään sähköpostiliitteenä.

Hommasin viisumin itse Venäjän suurlähetystöstä Helsingissä.

Onko tämä paljonkin halvempaa kuin matkatoimiston kautta hankittu viisumi? Kauanko viisumia käsittelivät suurlähetystössä?

wysig

• Vieras
« Vastaus #7 : 01.07.2016, 07:30:23 »
Matkatoimistot tai viisumipalvelut hoitavat viisumin ja homma maksaa alkaen about 40e. Itse maksoin palvelusta enemmän kun lähtöön oli vähemmän, ei tarvinnut jonotella, annoin valokuvan ja passin, hoitivat lomakkeen täytöt, passin viennin ja hakemiset..

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : 01.07.2016, 11:31:01 »
Sillon pari vuotta sitten ainakaa hintaero matkatoimiston ja suurlähetystön kautta hommattavissa viisumeissa ei ollu iso (en muista kyl mitenkä hintaa), varsinka siihen nähden, että kuin paljo vähemmällä vaivalla selvis, ku hois matkatoimiston kautta. Eikä sillon tarttenu mitään kutsua myöskään.

Englantia todella vähän puhuttiin! Ongelmia se ei varsinaisesti tuottanu, mut ei mitenkä helpottanu.

Sillon pari vuotta sitte Moskova oli KALLIS. Ja me tehtiikin lähes kaikki ruoka ite hostellin keittiössä.

pitulo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 01.07.2016, 14:13:45 »
No, eipä tuo viisumin itse hankkiminen ollu kait paljon halvempi mutta kun oli omatoimimatkat niin ei tullu mieleenkään kysellä viisumin hommaamista matkatoimistoista. Ois voinu maksaa maltaita meikälle kun viisumin vaan halusin.... Käväsin äsken Venäjän suurlähetystön netti-sivuilla, maksaa nykyään 35 euroo turistiviisumi, jos ite hommaa. Mulla oli sillon aikaa ite hoitaa asiaa kun olin työtön ja vähän siinä oli mielenkiintoakin mukana, että miten homma hoituu ja sitä rataa. Muistaakseni siinä meni viikon verta kun sain viisumin. Nopeemminkin olis saanu jos olis maksanut enempi.

Mun mielestä Moskova on tutustumisen arvoinen paikka, siellä on todella paljon nähtävää. Mitkähän on aloittajan kiinnostuksen kohteet? Historia, museot, shoppailu, rennik vai mikä? Kyllä siellä pystyy halvallakin oleskeleen jos ostaa ruokaa paikallisista "maitokaupoista" eikä osta mitään kalleista brandi-liikkeistä. Pari päivää, eikä edes viikko, Moskovassa ei riitä mihinkään jos haluu tutustua kaupunkiin totaalisesti. Sen takia kävin siellä kolme kertaa. Jos käy vain kerran niin kesä on paras ajankohta. Talvella siellä on tosi tosi kylmää.

Plantago

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 01.07.2016, 15:55:23 »
Hei,

1. Täytetäänkö Venäjälläkin sellainen maahantulokortti, jossa kysellään esimerkiksi ammattia? Olen tällä hetkellä työtön työnhakija (tosin minulla on hieman säästöjä) ja asun vanhempieni kanssa. Voivatko maahantuloviranomaiset vähän ihmetellä, että mites minulla on oikein varaa matkustaa, kun en ole töissä? Oletteko koskaan matkustaneet Venäjälle (tai muualle) ollessani työttöminä ja merkinneet maahantulokorttiin "unemployed"? Jos olette, niin onko se herättänyt kummastusta? Viimeksi matkustin ulkomaille ollessani opiskelija ja merkitsin sen maahantulokorttiin eikä se herättänyt mitään ihmettelyjä.

2. Onko teille koskaan sattunut niin, että olette varanneet hotellimajoituksen Venäjälle omatoimisesti vaikka suoraan hotellin nettisivuilta tai muuta kautta, maksaneet sen, eikä sitä ole sitten löytynytkään, kun olette saapuneet paikan päälle? MIten olette toimineet tuossa tilanteessa? Olisiko turvallisempaa/varmempaa varata hotellimajoitus jonkun matkatoimiston kautta?

3. Miten kauan viisumin saamisessa yleensä kestää? Viikko tai pari?

4. Onko hotellimajoitus laadukkain/varmin tapa majoittua tuolla?

Keksi varmaan vielä lisääkin kysymyksiä, mutta nämä olivat ne, jotka tulivat ekana mieleen.

Venäjälle kun matkustetaan täytetään passinkokoinen lappu, jossa samat asiat kaksi kertaa. Siinä ei kysytä ammattia ja ammattia tai työtön ei muutenkaan tuota ongelmaa matkustettaessa. Kun otat viisumin pitäisi periaatteessa viisumin myöntäjän antaa sinulle ensimmäinen kappale ja kun tulet maahan tai poistut niin saat taas samanlaisen tilalle seuraavaa kertaa varten (riippuu raja-asemasta milloinka sen saat). Vaadi se lappu viisumin myöntäjältä. Siitä lapusta toinen puoli jää rajalle ja se toinen puolisko pitää säilyttää passin välissä matkan ajan ja antaa sitten maasta poistuttaessa passintarkastukseen.
Mitäs jos ottaisit monikerta viisumin? Esimerkiksi Pietari on niin hieno kaupunki, että sieltä ei nähtävyydet kovin äkkiä lopu. Otan viisumin aina Itämatkojen kautta´(Imatra). Homma toimii ja voi lähettää paperit ja passin kirjekuoressa.

Varaan usein hotellin Booking comin kautta, se on nyt aika halpaa. Minä kiinnitän huomiota sijaintiin. Mm Pietarissa Oktiabrskaya hotelli on hyvällä paikalla, tai jokin muu Nevski Prospektin varrella oleva hotelli. Koskaan ei ole  ollut ongelmia. Suosittelen kylläkin hotellia, ellei sinulla ole jotakin tuttua kaupungissa.

Venäjällä ei ole sen turvattomampaa liikkua kuin muuallakaan ulkomailla. Yksinäiselle naiselle en suosita yöllä ulkona liikkumista (Minulla ollut ongelmia).

Edmundo

• Moderaattori
  • Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #11 : 01.07.2016, 16:01:27 »
Maahantulokortissa ei tosiaan kysytä ammattia: http://itamatkat.fi/Maahantulokortin_tayttoohje.pdf, mutta viisumihakemuksessa sitä kyllä kysytään. Jos menee Venäjälle junalla, niin konnarilta saa maahantulokortin, joka sitten tarkastetaan rajalla ja toinen puoli napataan talteen.

pitulo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #12 : 01.07.2016, 21:43:30 »
Kun luin noita edeltäviä viestejä niin muistui mieleen, että niinhän se oli, että konnari  antoi jonku läpyskän täytettäväksi ja rajalla Venäjän tulliviranomaiset nousi junaan, tarkastivat passin+viisumin ja tän maahantulokortin.  Hosteli sitten hoiti rekisteröitymisen maahan.

Keskustelija

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #13 : 02.07.2016, 09:43:42 »
No, eipä tuo viisumin itse hankkiminen ollu kait paljon halvempi mutta kun oli omatoimimatkat niin ei tullu mieleenkään kysellä viisumin hommaamista matkatoimistoista. Ois voinu maksaa maltaita meikälle kun viisumin vaan halusin.... Käväsin äsken Venäjän suurlähetystön netti-sivuilla, maksaa nykyään 35 euroo turistiviisumi, jos ite hommaa. Mulla oli sillon aikaa ite hoitaa asiaa kun olin työtön ja vähän siinä oli mielenkiintoakin mukana, että miten homma hoituu ja sitä rataa. Muistaakseni siinä meni viikon verta kun sain viisumin. Nopeemminkin olis saanu jos olis maksanut enempi.

Mun mielestä Moskova on tutustumisen arvoinen paikka, siellä on todella paljon nähtävää. Mitkähän on aloittajan kiinnostuksen kohteet? Historia, museot, shoppailu, rennik vai mikä? Kyllä siellä pystyy halvallakin oleskeleen jos ostaa ruokaa paikallisista "maitokaupoista" eikä osta mitään kalleista brandi-liikkeistä. Pari päivää, eikä edes viikko, Moskovassa ei riitä mihinkään jos haluu tutustua kaupunkiin totaalisesti. Sen takia kävin siellä kolme kertaa. Jos käy vain kerran niin kesä on paras ajankohta. Talvella siellä on tosi tosi kylmää.

Historia ja museot kiinnostavat. Olisi myös hienoa löytää kauniita ja kohtuuhintaisia vaatteita. Paikallinen yöelämä olisi myös kiva kokea. Olisikohan elokuu hyvä kuukausi matkustaa tuonne? Saan todennäköisesti kesätöitä nyt heinäkuulle ja saatan päästä matkaan vasta elokuussa. Pietarissa olisi hienoa käydä muun muassa Eremitaasissa.
« Viimeksi muokattu: 02.07.2016, 09:45:53 kirjoittanut Keskustelija »

shootarz

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Twitter
« Vastaus #14 : 02.07.2016, 10:53:22 »

Historia ja museot kiinnostavat. Olisi myös hienoa löytää kauniita ja kohtuuhintaisia vaatteita. Paikallinen yöelämä olisi myös kiva kokea. Olisikohan elokuu hyvä kuukausi matkustaa tuonne? Saan todennäköisesti kesätöitä nyt heinäkuulle ja saatan päästä matkaan vasta elokuussa. Pietarissa olisi hienoa käydä muun muassa Eremitaasissa.

Elokuu on mielestäni hyvää aikaa matkustaa Pietariin! Tosin, silloin voi olla vielä hinnat aika korkealla. Itse kävin Pietarissa lokakuussa pari vuotta takaperin, sekin oli kyllä kaunista aikaa matkustaa Venäjälle. Se syyskeli jotenkin omasta mielestä jopa buustasi sitä Venäjä-fiilistä! Btw, Venäjällä vaatteet ovat meidän Suomalaisten harmiksemme yleisesti ottaen kalliimpia kuin Suomessa. Ainakin näin on ollut yleisesti ottaen, tosin en tiedä onko hiljattain ruplan kurssin heikentymisellä ollut osaa tuotteiden halpenemisessa.
"The journey, not the destination"

pitulo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #15 : 02.07.2016, 15:02:13 »
Moskovassa ei kannata jäädä ydinkeskustaan shoppailemaan. Esim. Ulitsa Novyy Arabat on pullollaan kalliita (brandi) liikkeitä, samoin Ulitsa (stara) Arbat siinä vieressä, on montaa kojua, jotka myyvät turistikamaa. Voihan noilla käyskennellä jos on luppoaikaa ja kaunis ilma mutta mitään ei kande ylihintaan ostaa.

Punainen tori on aika lähellä ydinkeskustaa. Siellä on paljon kauniita sipulikupolisia katetraaleja. Yhdessä kun käy sisällä niin eiköhän se riitä. Mun mielestä ovat kauniimpia ulkoapäin. Punaisella torilla on Leninin mausoleumi, siis hänen palsamoitu ruumiinsa. Kerran jonottelin sitä katsomaan jotain tunnin verran, sitten kun olin lähellä sisäänpääsyä, tulivat turvatarkastajat tsekkaamaan käsilaukkuja. Mulla oli kamera mukana. Ei mitään mahiksia sisäänpääsyyn kameran kanssa. Jäi siis näkemättä.
Punaisen torin vieressä on Gum-ostoskeskus. Kannattaa mennä katsomaan ihan sen takia, että on kauniisti rakennettu, ilmava ja valoisa, kaarisiltoja, lasikatto. Mitään ei tietty kande ostaa, älyttömän kalliita pikkubutiikkeja pullollaan.

Kremli on kanssa ydinkeskustaa.En muista muuta lippujen hinnasta kuin että kalliit olivat. Yleensäkin joka paikassa joutui maksamaan sisäänpääsyistä paljon enemmän kuin paikalliset. Jos on kiinnostunut iänikuisen vanhoista kirkoista & katedraaleista, museoista, monumenteista jne kannattaa suunnata Kremliin. Siellä vierähtää vähintään puoli päivää historian havinassa.

Edullisten ostosten perässä kannattaa suunnata Izmaylovo Parkiin. Sinne pääsee metrolla, samanniminen metro-asema. Reissuun kannattaa varata kokonainen päivä sillä puisto on valtava. Vaikka jättäisi puistoon tutustumisen väliin niin siellä oleviin rennikeihin = basaareihin kuluu jo tuthottamisti aikaa. Kun tulee metrosta ulos niin siinä on heti , vähän kävelymatkan päässä maksullinen, aidattu rennik. Mun mielestä se on suunnattu lähinnä turisteille ja kamat on sitä tavallista turistikamaa.

Mutta kun kävelee eteenpäin ihmisten perässä niin löytää  valtavan basaari-alueen, josta löytyy ihan kaikkea taivaan ja maan väliltä ja hinnat ei päätä huimaa ja hinnoista voi  tinkiä. Tietty: eivät ole laatukamaa, halpoja adidas-kopiota jne mutta, so what. Alue on niin suuri, että kerran eksyin  sen käytäville , en löytänyt ulospääsyä millään, harhailin tunnin verran ja putkahdin sitten ulos monen kilometrin päästä metrolta. Hankalinta Venäjällä on se, etteivät monetkaan osaa englantia niin mites kysyt tietä tai neuvoa!

Vielä tähän loppuun kaksi ehdotanta "must" käyntiä Moskovassa, jos taide kiinnostaa:
Tretjakov Galleria ja Pushkin taidemuseo. Molempiin pääsee metrolla ja kummankin käyntiin menee vähintään puoli päivää jos ihan oikeesti haluaa katsella taideteoksia.

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #16 : 02.07.2016, 17:33:18 »
Siinä mauseleumin kulmilla on narikka, jonne voi kameran jättää.

pitulo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #17 : 02.07.2016, 23:01:57 »
Siinä mauseleumin kulmilla on narikka, jonne voi kameran jättää.

Ai on vai... en ymmärtänyt laukun tarkastajan venäjänkielisestä puheesta mitään mutta tokaisu :" no camera" meni tajuntaan. Kyllä siitä jonosta häippäs muitakin ymmärtämättömiä, en menny lähemmäksi norkoomaan. Eikä toi mausoleumi ollu mulle kovinkaan tärkee nähtävyys. Tais olla jopa silleen, että palloilin punasen torin tietämillä ja näin sen jonon ja menin ihan ex tempore sinne jonotteleen....hah hah.

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #18 : 13.11.2016, 19:37:58 »

Hommasin viisumin itse Venäjän suurlähetystöstä Helsingissä. Viimuhakemusta kun jättää niin mukana pitää olla etukäteen otettu vakuutus ja vain tietyt vakuutusyhtiöt kelpaa, listan niistä saa lähetystöstä.

Tuosta vakuutuksesta vielä.

Tällainen luottelo löytyi netistä. Ohessa luki, että Venäjän konsulaatti hyväksyy ensijaisesti nämä:

AIG Europe Limited (Finland branch) , Alandia (The insurance company Alandia LTD) ,Eurooppalainen/Pohjola, Fennia (Fennia Mutual Insurance Company) , Folksam (Folksam non-life insurance company) , If (IF P&C Insurance company) , LähiTapiola (LähiTapiola Group), Pohjantähti (Pohjantähti Mutual Insurance Company) , Suomen Vahinkovakuutus (Finnish P&C Insurance) , Turva (Turva Mutual Insurance Company) , ACE, Europeiska, Bupa, Codan.

Ajattelin käyttää Norwegian Bankin tarjoamaa vakuutusta, joka tulee luottokortin mukana. Kyseessä on AIG:n vakuutus. Meneekö tämä läpi?
« Viimeksi muokattu: 13.11.2016, 20:18:03 kirjoittanut UsvaAuer »

aeroed

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #19 : 13.11.2016, 23:05:01 »
Miksei menisi? AIG:han on tuossa listalla. Aina kun olen hakenut Venäjän viisumia, olen joutunut pyytämään vakuutusyhtiöltä todistuksen vakuutuksen voimassaolosta matkan aikana. Sen saa soittamalla vakuutusyhtiöön. Samalla tavalla toimivat nuo luottokorttien vakuutukset, kuin ne ammattiliittojen jäsenvakuutuksetkin.