Ammattiliitto / Työssäolo ehdon pysyminen

(Luettu 1817 kertaa)

Jonesi112

• Reissaaja
    • Profiili
Ammattiliitto / Työssäolo ehdon pysyminen
« : 02.08.2016, 11:40:12 »
Nyt tarvittaisiin vinkkejä seuraavanlaiseen ongelmaan:

Oon Australiaan lähössä WH-viisumin kanssa ja tarkotus olisi viipyä ainakin yheksän kuukautta. Mulla olis liitonpäivät täynnä mutta sieltä sanoivat että yli puoli vuotta jos on poissa työmarkkinoilta, ansiosidonnaista ei saa enää nostaa (se pitää siis ansaita uudelleen). Onko jengillä kokemuksia tämmösestä ja mitenhän sitä voisi mahdollisesti kiertää?

Jos ei kotiinpaluun jälkeen heti työpaikkaa saa niin ei huvittaisi työttömyystuellakaan rueta elämään (varsinkin kun liitolle on monta vuotta palkastaan rahuja antanut)  :-\

Jonesi112

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: Ammattiliitto / Työssäolo ehdon pysyminen
« Vastaus #1 : 02.08.2016, 17:20:11 »
Vastaanpa näköjään itselleni kun liitosta soittelivat takaisin päin jos joku joskus tämän saman asian kanssa painii.

Eli Australiassa tehdyt työt käyvät työvoimatoimistolle joten voit osoittaa että et koko aikaa ole ollut pois työmarkkinoilta.

Pussijamssi

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Ammattiliitto / Työssäolo ehdon pysyminen
« Vastaus #2 : 07.08.2016, 11:36:50 »
Mä ehdin olla jonkun 3kk ansiosidonnaisella päivärahalla osa-aikatyön ohella, sitten lähdin Uuteen Seelantiin 9 kuukaudeksi ja se katkesi. Tulin Suomeen osa-aikatyöhön taas ja koska tosiaan kaikki Kelan almut sun muut on aika kurjia kerjätä ellei aivan pakko ole, lähden pian seuraavaksi Australiaan duuniintöihin :) Mun liittoa ei kiinnostaneet ne pätkätyöt, mitä Uudessa Seelannissa tein, ei ollut riittävästi tunteja per viikko tai jotain.