Kanada ja maahantulo

(Luettu 8885 kertaa)

tammy123

• Aloittelija
    • Profiili
Kanada ja maahantulo
« : 14.09.2016, 12:19:16 »
Heippa!

Olen lähdössä Kanadaan ja olen vain ymmyrkäisenä ja typertyneenä, kun en löydä tietoa :D

Mulla on eka vaihto Montrealissa, josta jatkan Torontoon. Vaihtoaikaa on 1 h 20min. Käsittääkseni mun pitää ottaa tavarat, käydä tullin kautta ja dropata tavarat takaisin? Entä jos en kerkeä tekemään tätä 1h 20min sisällä? Onko lentoyhtiö velvollinen hankkimaan mulle uuden lennon tai oottaako ne? Lennot samalla lentoyhtiöllä ja samalle lipulle pitäisi tulla, kun ostettu yhteys Hki - Toronto.

Onko vinkkejä tai jotain?

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
Vs: Kanada ja maahantulo
« Vastaus #1 : 14.09.2016, 13:16:03 »
Tuskin odottelevat, kun tuolla välillä koneita varmaan puolen tunnin-tunnin välein. Siirtävät sinut seuraavalle lennolle. Kaikki siten ok.

ssssssssss

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #2 : 01.11.2016, 03:38:02 »
Jep ne laittaa seuraavalle lennolle jos oot myöhässä lyhyen vaihtoajan vuoksi.  :)

Tarmo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 20.11.2016, 15:59:09 »
Ja tavarat pitää tosiaan viedä Montrealissa tullin läpi itse.

luumi

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #4 : 11.04.2017, 06:50:36 »
Onko kenelläkään ajankohtaista tietoa Kanadan vaatimuksesta passin voimassaolosta? Tai vinkkiä/linkkiä mistä tiedon löytäisin.

Laittelin jo sähköpostia paikalliselle viranomaiselle, josta tuli vastauksena vain linkki jonka takaa löytyi pelkästään, että passin tulee olla voimassa ja eTa lomake täytettynä. Ei mitään aikamerkintää.

Jos täytän eTa-hakemuksen ja sen tän nykyisen passin tiedoilla hyväksyvät, niin voinko lähteä passia uusimatta turvallisin mielin reissuun ja olettaa, että päästävät maahan, kosla eTa on hyväksytty?

Ideana olis lähteä kesäkuussa Torontoon ja passi umpeutuu lokakuussa. Koska olen nuuka enkä reissaa talvella mihinkään, en haluaisi "turhaan" uusia passia jo nyt :D

Tarmo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 23.07.2017, 20:45:01 »
Villi veikkaus, ettei KAnadalla ole mitään ylimääräisiä passin voimassaoloaikoja. Kunhan on vain voimassa se matkasi ajan.

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 05.08.2017, 17:28:05 »
^^ luumi, miten kavi?
Sama juttu edessa - lahden ensi kuussa Kanadaan pariksi viikoksi ja passi menee joulukuussa umpeen. En millaan haluaisi uusia sita ennen reissua, koska asun ulkomailla ja lahetystoon on hankala menna sen aukioloaikoina. Ainakaan en googlettamalla loytanyt mitaan typeria kuuden kuukauden voimassaolojuttuja, kunhan passi on vain (luonnollisesti) matkan ajan voimassa.
She rides rollercoasters but never screams

wysig

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 05.08.2017, 23:38:18 »
Jos täytän eTa-hakemuksen ja sen tän nykyisen passin tiedoilla hyväksyvät, niin voinko lähteä passia uusimatta turvallisin mielin reissuun ja olettaa, että päästävät maahan, kosla eTa on hyväksytty?
Tietojeni mukaan passin voimassa olo riittää. eTa tai sen hyväksyntä ole mikään tae maahaan pääsyyn. Rajaviranomainen tutkii tilanteen ja arvioi oletko uskottavasti toteuttamassa vierailua, etkä pyrkimässä jäämään maahan laittomasti. Sama juttu USA:ssa, vaikka olisit saanut viisumin, niin se on rajavirkailijasta kiinni lähdetkö kotiin vai pääsetkö maahan.

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 11.09.2017, 18:02:00 »
Vastaan sen verran itselleni jos muita kiinnostaa, että passin ei tarvitse olla voimassa kuin matkan ajan. omassani on voimassaoloa alle 3kk mutta ei mitään ongelmia.
She rides rollercoasters but never screams