Minne matkustaa Euroopassa?

(Luettu 9249 kertaa)

jk85

• Aloittelija
    • Profiili
Minne matkustaa Euroopassa?
« : 30.10.2016, 10:14:35 »
Olemme nyt useampana vuonna käyneet mieheni kanssa joulun väliviikkona 4 päivän reissulla Euroopassa. Praha, Kööpenhamina, Tallinna ja Saksan useat kaupungit on nähty. Nyt kaipaankin  teiltä matkustelijoilta suosituksia Euroopan kaupungeista, jonne ei lentoon tuhrautuisi liikaa aikaa. Jos innostusta riittää niin mielellään kuulisin myös perusteluja ehdotukselle.😊 Kiitos.

kenno

• Vieras
Vs: Minne matkustaa Euroopassa?
« Vastaus #1 : 30.10.2016, 11:20:06 »
Jotain mistä itse pidän:

Lontoo: siellä on vähän kaikkea, museota, huvittelua, pubeja, kaikenmaailman ruokaa. Suurkaupunki.
Pariisi: vähän sama kuin yllä, hitusen hienostuneemmalla sävyllä (mikä minusta on miinus :P)
Bryssel: täältä ei ruoka ja juoma syömällä/juomalla lopu..

Aika yleisiä turistikohteitahan nuo ovat, mikä minusta on hyvä asia, mutta kaikki eivät tykkää, joten sekaan vielä:

Manchester: hitusen Englantilaisempi kaupunki (eräs Britti sanoi "Lontoo ei ole kaupunki vaan huvipuisto"). Minulla on tuttuja tuolla, mikä saattaa aiheuttaa ylimääräistä plussaa.

Nämä ovat siis kaupunkeja joista itse tykkään eniten Euroopassa.

aeroed

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 30.10.2016, 11:44:23 »
Joulun aika on kyllä kiva aika matkustaa Euroopassa. Et maininnut minkätyyppisistä asioista tai kohteista pidätte, mutta Pietari on ehdottomasti yksi lemppareistani ja kaupunki valmistautuu näyttävästi vuoden vaihtumiseen. Jos siis mahdollista niin kannattaa ajoittaa tuon uuden vuoden viettäminen sinne. Pietariin pääsette vaikka junalla ja siellä saa yhdistettyä näppärästi korkeakulttuuria, historiaa, ruokaelämyksiä ja vaikka mitä. Myös ruplan kurssi on tällä hetkellä hyvä vaikkapa ostoksia silmälläpitäen. Neljä päivää on juuri sopiva tai joillekin jopa lyhyehkö aika tuolla.

Toinen hyvä vaihtoehto lyhyen lentomatkan päässä on Budapest, josta pidin enemmän kuin Prahasta. Tonavalla pääsee tekemään kivoja illallisristeilyjä ja kylpyläkulttuuri on myös kokemisen arvoinen.

Edellisen ehdottama Bryssel on myös kiva, mutta itse yhdistäisin siihen vielä visiitit Ghentissä ja Bryggessä. Molempiin pääsee kätevästi junalla vaikka päiväretkille.

Rooma on myös mielenkiintoinen etenkin historianälkäiselle ja neljä päivää siellä on juuri sopiva aika.

manok

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Matkailua pilke silmäkulmassa http://auringonalla.pallontallaajat.net/
« Vastaus #3 : 30.10.2016, 14:43:39 »
Lontoo: Lyhyet ja edulliset lennot. Punnan kurssin myötä hintataso kohtuullistunut. Edinburg: Vittaan edelliseen perusteluun. Amsterdam: Norski aloittaa suorat ( edulliset) lennot. Barcelona ja Madrid: Edulliset lennot ja majoitus talviaikaan. Myös erittäin miellyttävä sää talviaikaan, eikä suuria turistilaumoja. Salzburg: Lyhyen lennon päässä huikeissa maisemissa oleva mukava, historiallinen kaupunki. Näitä suosittelen...itse voisin lähteä vaikkapa Krakovaan, Berliiniin tai Lissaboniin, kun ei ole tullut vielä käytyä.

tunor

• Reissaaja
    • Profiili
    • Kodinvaihtoa
« Vastaus #4 : 30.10.2016, 16:07:42 »
Mietin myös lyhyttä kaupunkilomaa joulun jälkeen. Omia suosikkejani ovat Edinburgh, Krakova ja Tukholma. Ateena on myös vallan mainio kohde muutamaksi päiväksi, mutta hyviä lentoyhteyksiä voi talvella olla hankala löytää.
Perusteluina kaikkiin noihin historialliset nähtävyydet, kahvilat/pubit/ravintolat sekä upeat kaupunkikävelyt.
“One’s destination is never a place, but a new way of seeing things.” – Henry Miller

http://kodinvaihto.blogspot.com

Juniori

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : 30.10.2016, 17:40:08 »
Yksi ääni lisää Budapestille. Paljon nähtävää ja hyviä kylpylöitä. Ihmiset tosi ystävällisiä. Itsellä ensi lauantaina starttaa kymmenes Budapest loma

Fiasko

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 31.10.2016, 18:18:08 »
Kyllähän Pietari kuulostaa noilla spekseillä hyvältä valinnalta, Budapest myös. Jos saatte esim. Tukholman kautta lennot kätevillä vaihtoajoilla, voisin harkita myös Sarajevoa - oli todella kiva kaupunki vuodenvaihteessa(kin). Samat sanat Ljubljanasta,  vaikka näistä kahdesta suuntaisin ehdottomasti Bosnian suuntaan.
Pietari vei mennessään.

MinneVaan

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 05.11.2016, 23:02:55 »
Minulle  Budapest ja Barcelona tulee äkkiseltään ekana mieleen sekä Nizza ja Etelä-Ranska. Näistä  olen eniten itse tykännyt talvireissuilla. Ja suurin syy ollut miellyttävä sää sekä katseltavaa/maisemia riittänyt. Budapestissä erityisesti viehätti muun kaupungin lisäksi kylpylä ja  sen ulkoaltaat.

aanai

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 06.11.2016, 06:35:31 »
Budapestissa oltiin juuri lokakuun alussa viikon verran, mutta varmasti 4 päivää antaa hyvän katsauksen kaupungista. Lyhyehkö lento, edullinen hintataso, helppo, rauhallinen kaupunki. Suosittelen.

Lontoo on myös ihana, mutta ehkä 4 päivää on liian vähän sen näkemiseen. Ehkä.

jokuli

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 12.11.2016, 16:00:52 »
Lähikaupungeista Pietari tai Oslo. Matkoihin ei mene aikaa, molemmissa sopivasti nähtävää muutaman päivän lomalle.

Keski-Euroopasta Salzburg, Krakova tai Wien ( + päivämatka Bratislavaan). Jos olette pitäneet Saksan kaupungeista talviaikaan, niin pidätte todennäköisesti myös Itävallan kaupungeista. Paljon nähtävää. Krakova on erittäin edullinen ja helppo ottaa haltuun muutaman päivän lomallakin.

Etelä-Euroopasta Madrid tai Rooma. OK-vaihtoehdot myös talviaikaan.

totopiiri

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 12.11.2016, 19:57:03 »
Wienissä Westbahnhofilla pyörii pummi-matuja.

jk

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #11 : 13.11.2016, 00:32:56 »

Wieniin ei siis kannata mennä, vai mikä oli pointtisi?  :o

illusia

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • http://www.illusiafinland.blogspot.fi/
« Vastaus #12 : 13.11.2016, 10:32:19 »
Missä suurella rautatieasemalla ei näy pummeja?
http://www.illusiafinland.blogspot.fi/
Törkeän täynnä elämää
- Ismo Alanko -

totopiiri

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #13 : 13.11.2016, 10:49:23 »

Wieniin ei siis kannata mennä, vai mikä oli pointtisi?  :o

Wien oli selkeä pettymys. Sama koskee monia Saksan kaupunkeja joissa olen viime aikoina käynyt, viimeisimpänä Nürnberg. Kaupungilla pyörivät 20-30 hengen matu-jengit eivät aiheuta turvallisuuden tunnetta. Praha on ok, taskuvarkaat pienempi paha. Varsova, Las Palmas myös ok.

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #14 : 13.11.2016, 15:12:45 »
Itse olen käynyt kolmen kuukauden aikana Krakovassa, Prahassa, Dublinissa ja Muchenissä. Krakovassa ja Prahassa yövyin samoissa hotelleissa kuin aikaisemmin. Krakovassa olin Paavin vierailun aikana, se oli yhtä hulinaa. Kaupunki oli kiva ja edullinen. No muut oli sellaista tasaista kauraa. Aikoinaan pidin Lissabonista paljon, nähtävää, hyvää ruokaa ja juomaa. Münchenissä hotellini vieressä/Rimowa-myymälä olisi nuorille erittäin suosittu meks. Sausalitos-ravintola (kävin kääntymässä). Hotellista oli lyhyt matka Hobrauhausiin (oluet join) ja BM:n ottelua kävin katsomassa, Lähellä olutjuottolaa oli BM:n fanimyymälä, Suomesta ostetuissa lipuissa oli ilmaa, lippu 15 euroa, maksoin 63 euroa. No virheistä oppii.

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #15 : 13.11.2016, 15:39:12 »
Hei Lisäys hotellini oli Münchenissä Marienpaltzilla, hotel Schlicker Mäkkärin vieressä (en käynyt)

travelerwillem

• Tosireissaaja
  • travellaif.blogspot.com
    • Profiili
    • Travel Twine
    • Sähköposti
« Vastaus #16 : 21.11.2016, 03:48:17 »
Riippuu vähän mitä hakee, mutta 4pv:ssä näkee mm. puolet Maltan kaikesta kivasta. Lyon on vallan mainio, joskin oma kokemukseni on kesäisemmältä ajalta. Sisilia voi ehkä innostaa...
Live & learn & live again.
---