Kingfisherin mentyä konkkaan, olen pitkille Intian lennoille käyttänyt Indigoa. Ostin eilen heidän lippunsa Varanasista etelään Dev Diwalin jälkeen. Koska siihen on kivasti aikaa, niin lipun hinta oli alle 7 000 rupiaa. Olin ostamassa lippua ravintolan WiFi yhteydellä, mikä oli virhe. Takkuinen ja katkeileva nettiyhteys aiheutti sen, että tunnin aikana jouduin monta kertaa kysymään samalle päivälle lentoa ja kun sitten lopulta pääsin maksamiseen niin taas monta kertaa yritettyäni tuli merkintä: time expired ja lipun osto jäi kun nettiyhteyskin samalla katkesi.
Päätin kävellä varsinaiseen netticafeeseen. Matkalla oli matkatoimisto ja kysin heiltä, mitä he velottaisivat lentolipun ostosta. 200 rs. Ok, saisinko tuon lennon. Mies meni jollekin omalle saitille kysymään hintoja, mikä oli aivan turhaa ja ohjeistin hänet Indigon sivulle. Kun hän lopulta pääsi sinne, niin lennon hinta oli noussut reilusti yli 7 000 rupian. Päätin jatkaa matkaa netticafeeseen. Siellä tuon saman lennon hinta oli pompannut jo yli 28 000 rupian. Muutin matkustuspäivää ja sain kohtuuhintaisen lennon. Tänään tuon eilen kovasti kysytyn lipun hinta on alentunut alkuperäiseen alle 7 000 rupiaan.
Tarinan olettamani opetus. Halpalentoyhtiö Indigon hinta on suuresti riippuvainen kysynnästä, vaikka todellista kysynnän kasvua ei olisikaan.