Karibian risteilyn varaaminen

(Luettu 2892 kertaa)

Jenni6

• Aloittelija
    • Profiili
Karibian risteilyn varaaminen
« : 07.11.2016, 20:13:07 »
Miten ootte varanneet Expedian ja muiden tälläisten sivujen kautta risteilyt? Kun esimerkiksi Expedian kautta antaa valita vain osoitteen joko USAsta tai Kanadasta. Olisiko joku muu hyvä halpa sivu?

JeJALe

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Karibian risteilyn varaaminen
« Vastaus #1 : 07.11.2016, 20:56:32 »
Moi, olen varannut suoraan varustamon nettisivuilta tai soittamalla heidän eng kieliseen asiakaspalveluun. En ole käyttänyt koskaan matkatoimistoa välissä.

Jenni6

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #2 : 07.11.2016, 21:20:20 »
Kiitos tiedosta!
Oletteko muuten kuinka aikaisin yleensä varannut risteilyn? Lähtö on maaliskuussa, niin ajattelin että kannattaisiko varata nyt vai vasta lähempänä reissua?

softhead

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 07.11.2016, 21:30:31 »
Monet sivustot tarjoavat aikaisin varaaville alennusta. Saattaa tietysti saada viime hetken diilejäkin. Jos löydät mielestäsi hyvän hinnan niin ota pois. Netistä voi kaivella parhaita hyttejä joka laivalle, mutta ne tietysti varataan ekana.

aeroed

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 07.11.2016, 22:19:49 »
Itse varasin omani cruisedirect.com:sta ja kaikki pelitti oikein mainiosti. Viikon läntisen Karibian Norwegian Epic -risteilyn hinta oli paljon edullisempi tuolta ostettaessa kuin eurooppalaisista putiikeista. Kerran myös soitin tuonne kysyäkseni parempaa tarjousta kuin nettisivuilla oli mainittuna ja ainakin puhelimessa lupasivat jonkun ylimääräisen juomapaketin johonkin nimelliseen hintaan.

Nyt olen huomannut, että melko kilpailukykyisiä hintoja ja kattavaa valikoimaa tarjoaa myös Logitravel, mutta ilmeisesti ns. "kaupan päällisiä" on tuolta hankala saada. Joskus aikoinaan vertasin myös TUI:n wondercruisesia ja sieltä ostettaessa sai etenkin Puerto Ricosta lähteviä edullisemmin kuin muualta. Näitä kannattaa tosiaan vertailla ja katsoa mielenkiinnosta myös esimerkiksi Logitravelin sivuja maakohtaisesti, sillä varustamot tekevät silloin tällöin alueellisia tarjouksia, joita ei välttämättä suomen kieliseltä saitilta voi ostaa.

Jos lähtö ei ole tyyliin huomenna, kohtahan on matkamessut ja joskus olen niissäkin löytänyt ihan houkuttelevia tarjouksia. Lisäksi kannattaa katsoa ihan perinteisten matkatoimistojen lento+risteily -settejä.

tessuli

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 07.11.2016, 22:57:38 »
Varasin lopulta ihan Royal Caribbeanin omilta sivuilta, vertailin cruise.com:in ja cruisedirectin sivuja. Eroa ei ollut montaa kymppiä, niin varasin sitten ihan ilman välikäsiä.
Me oltiin nyt lokakuussa ja laiva oli loppuunmyyty. Seurailin silloin tällöin hintoja koko ajan reissun varaamisen jälkeen, ja kyllä ne kallistuivat pikkuhiljaa koko ajan. Eli jos päivät jo tiedossa, niin pistä hmeessä varaten. Saatte ainakin mieleisen hyttiluokan.
Work like you don't need the money, love like you've never been hurt and dance like no one is watching!

JeJALe

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : 08.11.2016, 08:01:41 »
Olen normaalisti varannut n. vuotta ennen. Olen seuraillut hintoja ja ne vaan nousee lähestyttäessä matkan lähtöpäivää.

Milma

• Moderaattori
  • Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #7 : 08.11.2016, 12:24:33 »

Varasin lopulta ihan Royal Caribbeanin omilta sivuilta, vertailin cruise.com:in ja cruisedirectin sivuja. Eroa ei ollut montaa kymppiä, niin varasin sitten ihan ilman välikäsiä.
Myös minä olen käyttänyt RC:n omia sivuja. Ainakin Suomen sivujen kautta varatessa myös tipit on jo laskettu hintaan. En ole varma, mikä käytäntö muilla sivustoilla on. Kannattaa kuitenkin huomioida myös tämä asia.

softhead

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 08.11.2016, 12:32:24 »
Carnivalilla voi valita maksaako etukäteen vai lähtiessä tipit.