Yksin matkustaminen Kuubaan

(Luettu 7157 kertaa)

Susuliini

• Aloittelija
    • Profiili
Yksin matkustaminen Kuubaan
« : 29.11.2016, 13:00:37 »
Heippa!

Olen 22v nainen Helsingistä ja olen tässä mietiskellyt että matkustaisin keväällä yksin Kuubaan, kun reissuseuraakaan ei tuttavapiiristä löydy. Huomasin juuri hyvät tarjouslennot sinne ja tuli ihan hirveä matkakuume. En ole ennen yksin matkustanut mihinkään. Onko ihan turvallista matkustaa yksin sinne? Ja onko jotain vinkkejä mitä n. kolmessa viikossa siellä ehtii/kannattaa tehdä? Olen jo lueskellut eri blogeja ja keskusteluita täällä, mutta ajattelin vielä ihan itse kysyä :) Ja mainittava vielä, että en puhu ollenkaan espanjaa, pärjäisinkö siellä silti?
« Viimeksi muokattu: 29.11.2016, 13:16:13 kirjoittanut Susuliini »

NoraNora

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Yksin matkustaminen Kuubaan
« Vastaus #1 : 30.11.2016, 16:24:33 »
Hei! Oltiin Kuubassa juuri poikaystäväni kanssa ja välillä kyllä tuli mieleen, että onneksi olen täällä nimenomaan poikaystäväni kanssa. Lisäksi koin että espanjan auttava taitaminen oli todella hyödyksi -harvat puhuvat englantia. Monet järjestetyt retket ovat vain espanjaksi, joten ehkä haluat hieman opetella ennen lähtöä ja harkita matkakumppanin mukaan ottoa :) Muuten pidin kyllä Kuubaa turvallisena ja hieman kalliina maana. Parhaimpina kokemuksina mieleeni jäivät Vinales, Havana, Trinidad ja Baracoa. (Ehdimme juuri käydä Baracoassa ennen hurrikaani Matthewin saapumista.)  Kolme viikkoa riitti mukavasti.