Chile ja Argentiina n. 2kk

(Luettu 6764 kertaa)

maailmanmatkaaja94

• Tosireissaaja
    • Profiili
Chile ja Argentiina n. 2kk
« : 11.12.2016, 17:03:22 »
Aion lähteä ensi syksynä (varmaankin syys-lokakuussa) ja suunnittelin olevani noin kaksi kuukautta. Te ketkä olette olleet ja menneet rajan yli suuntaan tai toiseen, haluatteko jakaa kokemuksianne reissusta? :) Ajattelin lentää Santiagoon ja käydä mm. Pääsiäissaarellakin, ja matkata maateitse (jos tarpeeksi turvallista) Argentiinan puolelle, ja lopulta Buenos Airesista kotiin. Nopeasti lentoja katsottuani lennot pyörii noin 900-1000e luokassa.
Kiitos ja kumarrus!
Bon voyage !

romario

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Chile ja Argentiina n. 2kk
« Vastaus #1 : 22.12.2016, 01:27:30 »
Itse olen ylittänyt näiden maiden välisen rajan kahdestakin kohtaa. Ensin Saltasta San Pedro de Atacamaan ja toisella kertaa Barilochesta Puerto Monttiin. Molemmat kerrat menivät ihan kivuttomasti, enkä kokenut turvallisuuttani mitenkään uhatuksi. Tällä reissulla lensin Buenos Airesista Barilocheen ja siitä sitten bussilla aina Santiagoon asti. Muuten meni hyvin, mutta Puerto Montin linja-autoasemalla eivät ottaneet minua kyytiin. Syynä oli se, että tulin alueelle kaljapullo kädessä. En ollut mitenkään näkyvästi päihtynyt ja olin ihan hiljokseen. Sitten täytyi mennä toisella bussilla ja tehdä vähän ylimääräistä lenkkiä.

maailmanmatkaaja94

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 22.12.2016, 11:54:03 »
Itse olen ylittänyt näiden maiden välisen rajan kahdestakin kohtaa. Ensin Saltasta San Pedro de Atacamaan ja toisella kertaa Barilochesta Puerto Monttiin. Molemmat kerrat menivät ihan kivuttomasti, enkä kokenut turvallisuuttani mitenkään uhatuksi. Tällä reissulla lensin Buenos Airesista Barilocheen ja siitä sitten bussilla aina Santiagoon asti. Muuten meni hyvin, mutta Puerto Montin linja-autoasemalla eivät ottaneet minua kyytiin. Syynä oli se, että tulin alueelle kaljapullo kädessä. En ollut mitenkään näkyvästi päihtynyt ja olin ihan hiljokseen. Sitten täytyi mennä toisella bussilla ja tehdä vähän ylimääräistä lenkkiä.

Kiitos tiedosta! Ai saakeli, ne on tarkkoja. :/
Bon voyage !

porte

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 23.12.2016, 13:44:13 »
Olen ylittänyt maiden välisen rajan kymmenkunta kertaa, edellisessä viestissä mainittujen kohtien lisäksi myös Mendozan ja Santiagon välillä, joka on useimmin käyttämäni reitti, sekä kerran etelässä San Martín de los Andesista muistaakseni Villarricaan, vai oliko peräti perille Temucoon asti, en enää muista. Joka tapauksessa noilla pohjoisemmilla reiteillä maisemat ovat jylhempiä ja niillä noustaan korkeammalle. Tiet ovat paikoin kovin mutkaisia, mutta ihan hyväkuntoisia samoin kuin bussitkin, joten en koe niitä erityisen vaarallisina. Jossain Bolivian ja Perun vuoristoteillä onnettomuusriski lienee huomattavasti suurempi. Syys-lokakuu on kevättä ja hyvää aikaa matkustaa Argentiinassa ja Chilessä, paitsi ehkä Patagoniassa, jossa voi olla vielä liian kylmää ja sateista.

AnniinaH

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : 27.12.2016, 01:16:32 »
On tullut myös ylitettyä Chilen raja jonkun 8 kertaa, ensin Rio Granden lähellä Ushuaiassa pari kertaa, sitten Rio Turbiossa lähellä Puerto Natelesta, Chile Chicon cupeessa, sitten epävirallisella rajanylityspaikalla nimeltä "Rio Encuentros" Futaleufun alapuolella, myöhemmin vielä San Martin de Los Andesilla ja Santiago-Mendoza rajalla, ja kaikki nopeita ja helppoja kokemuksia. Liftasin vielä suurimman osan rajoista, eli joskus piti syynätä autoa vähän aikaa, mutta nopeasti sekin meni ohi, enkä ikinä kokenut minkäänlaista vaaraa missään. Jos haluat tarkempia vinkkejä etenkin Chilen Patagoniasta, tai Pohjois-Argentiinan tuntemattomammista kolkista, neuvon mielelläni :)
http://maailmanlopunpaivakirja.blogspot.fi
Tarinoita ja seikkailuja kotoa ja kaukaa.

maailmanmatkaaja94

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 01.03.2017, 21:26:55 »
Kiitos vastauksista! Ostin lennot vihdoin, ja lähden ens tammikuussa Buenos Airesiin, ja parin kuukauden reissaamisen jälkeen Chilen Santiagosta kotiin. Tähän sisällytän käynnin Pääsiäissaarella :)
Bon voyage !

maailmanmatkaaja94

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 08.03.2017, 12:52:21 »
On tullut myös ylitettyä Chilen raja jonkun 8 kertaa, ensin Rio Granden lähellä Ushuaiassa pari kertaa, sitten Rio Turbiossa lähellä Puerto Natelesta, Chile Chicon cupeessa, sitten epävirallisella rajanylityspaikalla nimeltä "Rio Encuentros" Futaleufun alapuolella, myöhemmin vielä San Martin de Los Andesilla ja Santiago-Mendoza rajalla, ja kaikki nopeita ja helppoja kokemuksia. Liftasin vielä suurimman osan rajoista, eli joskus piti syynätä autoa vähän aikaa, mutta nopeasti sekin meni ohi, enkä ikinä kokenut minkäänlaista vaaraa missään. Jos haluat tarkempia vinkkejä etenkin Chilen Patagoniasta, tai Pohjois-Argentiinan tuntemattomammista kolkista, neuvon mielelläni :)

Laitoin sinulle viestiä :)
Bon voyage !