Apua vinkkejä neuvoja.. Reppu selässä Thaimaassa!

(Luettu 48772 kertaa)

Zarppa

• Vieras
Heips kaikki aktiiviset reissaajat!

Olisikos kellään neuvoja ja vinkkejä 3 reppu selässä Thaimaan matkaa suunnitelevalle nuorelle...

Olemme ajatelleet että kävisimme katsomassa mm. saaret etelämpänä. Mutta onko kukaan käynyt vastaavanlaista matkaa? Olisikos ensi kertalaisille vinkkejä majoituksesta, kulkemisesta, retkistä saarille ja mahdollisesta majoituksesta saarille, mihin kannattaa mennä  jne jne..

Kiitos kaikille!  :D

Toni X

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #1 : 06.07.2004, 14:34:55 »
Tsekkaapa tämä Aasia -osasto huolellisesti. Niin johan alkaa monenlaista tietoa löytyä...  :wink:

piatro1

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : 07.07.2004, 17:17:04 »
Eiköhä ala teillekkin valkenemaan hyvä asiakas palvelu ku menette thaimaassa matkatoimistoon ja kerrotte mihin haluatte mennä...siellä kun ei tarvi tökätä ku sormi kartalle ja alkaa tapahtumaa.hyvää matkaa!!  8xthailand
..BreAK oN Through to tHe oTher sIDe...

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #3 : 08.07.2004, 19:29:02 »
juu, ei varmaan kukaan oo ikuna lennelly bangkokiin ja sielta siirtyny etelan saarille... hehe ;) juu... mutta tosiaan, ei mitaan ongelmaa, liikkuminen on halpaa, majotusta loytyy ongelmitta. tanne vaan...

itse tosin saaret nain jo... ja huomenna lentelen airasialla pohjoiseen chiang maihin ja sitten siirryn katselemaan jossain valissa varmaan laosia ja kambodzaa, tosin vietnamiinki ois kiva ehtia.... ;)

/ode

smif

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - design_oh@hotmail.com
    • Profiili
    • http://laastari.co.nr
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : 10.07.2004, 09:58:52 »
Lensin itse viime marraskuussa ihan ummikkona Bankokiin, eikä tarvinnut katua yhtään. Helppo maa, kunhan vaan osaa katsoa vähän mihin rahansa tuuppaa (eli vertailkaa niitä hintoja). Kamputsea ja Laos tuli käytyä.

Bankokista eteenpäin on helppo päästä (vaikka sinne saarille sitten), matkatoimistoja on paljon ja auttavat (melkein väkisin).
-
My mom should've thrown me away and kept the stork..

analogic

• Aloittelija
    • Profiili
...
« Vastaus #5 : 14.07.2004, 12:20:02 »
Kannattaa etsiä bangkokista T.A.T. toimisto (Tourism Authority of Thailand), hiton hyvä palvelu ilman kusetuksia. Hommattiin tuolta räätälöity paketti johon sisältyi lento phuketiin, majoitus phuketissa 2pv, laivamatka Phi Phille, majoitus 4pv bungalowissa, laivamatka Krabille, majoitus 2pv bungalowissa, kyyti Krabin lentokentälle, lento Bangkokiin +kaupanpäälle lätkäsi vielä 4 tähden hotellin viimeseksi illaksi Bangkokin keskustaan. Hinta ~250e.
Never argue with an idiot, they drag you down to their level and then beat you with experience-

MewTwo

• Reissaaja
    • Profiili
MewTwo
« Vastaus #6 : 15.07.2004, 14:07:11 »
Mä tein keväällä tämmösen 3 viikon pyrähdyksen:
Bangkokista lentämällä Trangiin. Trangista saarille -->
Koh Mook(Muk) - Koh Kradan - Koh Hai(Ngai)- Koh Lanta - PhiPhi - Phuket - Khao Sok - BKK.

Näistä parhaiten jäi mieleen Koh Mookin saari, Khao Sokin viidakko ja BKK. Jos mun reitiltä löytyy spotteja, joista olet kiinnostunut tietämään lisää, kysy pois, niin kerron mitä mieleen muistuu.

MewTwo

• Reissaaja
    • Profiili
MewTwo
« Vastaus #7 : 15.07.2004, 14:12:48 »
Mä tein keväällä tämmösen 3 viikon pyrähdyksen:
Bangkokista lentämällä Trangiin. Trangista saarille -->
Koh Mook(Muk) - Koh Kradan - Koh Hai(Ngai)- Koh Lanta - PhiPhi - Phuket - Khao Sok - BKK.

Näistä parhaiten jäi mieleen Koh Mookin saari, Khao Sokin viidakko ja BKK. Jos mun reitiltä löytyy spotteja, joista olet kiinnostunut tietämään lisää, kysy pois, niin kerron mitä mieleen muistuu.

Voitto Lippu

• Vieras
« Vastaus #8 : 19.07.2004, 10:35:19 »
Paljon Thaimaa-aiheista tietoutta loytyy myos taalta
www.thairy.net/forum

Toni X

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #9 : 19.07.2004, 13:50:49 »
Lainaus käyttäjältä: "Voitto Lippu"
Paljon Thaimaa-aiheista tietoutta loytyy myos taalta
www.thairy.net/forum

No hetken jo mietinkin, että mistäs tämä Voitto Lippu onkaan tuttu nimi...   :D   Mainittakoon vielä, että tuolle forumille osallistuminen (myös viestien lukeminen) vaatii rekisteröitymisen. Mutta eihän tuohon montaa minuuttia mene...

Lovejoy

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #10 : 21.07.2004, 15:36:00 »
Thaimaa tietoutta löytyy myös toiselta foorumilta.

http://www.thaiklupi.fi

rosegnone

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - rosegnone@hotmail.com
    • Profiili
    • http://jalkapuu.net
    • Sähköposti
« Vastaus #11 : 05.11.2006, 07:29:13 »
Osaattekos kertoa Ko Samuilla olevaa hyvin halpaa asumismuotoa, mielellaan ei liian kaukana merenrannasta. Tulen aina maksaneeksi liikaa yopymisesta:p Kiittaa.

Pehri

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - Renne@jippii.fi
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #12 : 05.11.2006, 14:13:19 »
Lainaus käyttäjältä: "rosegnone"
Osaattekos kertoa Ko Samuilla olevaa hyvin halpaa asumismuotoa, mielellaan ei liian kaukana merenrannasta. Tulen aina maksaneeksi liikaa yopymisesta:p Kiittaa.

Moro!

Itse olen tulossa Thaimaahan kans maaliskuussa ja kun Samuilla olen niin ajattelin yöpyä http://www.sawadee.com/hotel/samui/greenwood/  <--- tuolla. Halpa (ainakin mun mielestä) ja viihtysän näkönen.

Alex09

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Liity ihmeessä.
« Vastaus #13 : 08.11.2006, 18:35:50 »
Liity ihmeessä siis äkkiä Thaiklubiin tai thairy netin käyttäjien joukkoon. Voitte sitten porukalla tehdä matkan Pattayan lähiseudulle vaimoa hakemaan  :o

Oikeasti senkun otat vaikka LP:n reppuun ja suksit paikan päälle. Suunta, majoitukset ja vinkit löytyy paikankin päältä.
Turha itkee ku paskat on jo housuissa!

npeltone

• Aloittelija
    • Profiili
Millaisen lenkin kolmessa viikossa ehtii tekemään?
« Vastaus #14 : 23.01.2007, 16:31:33 »
Lennän Bangkokiin  maaliskuun ensimmäinen päivä ja takaisin Suomeen 21. maaliskuuta. Olen suunnitellut ensimmäisellä Thaimaan matkalleni alustavasti seuraavanlaista reittiä:

Bangkok-Surat Thani-Koh Phangan-Koh Samui-Surat Thani-Krabi-Phuket-Bangkok. Onko reitti realistinen ja järkevä maisemien ja ulkoilu/urheilu aktiviteettien kannalta?

Matka on ensimmäinen Thaimaan matkani, joten vinkkejä ja matkaseuraa saa tyrkyttää. Onko maaliskuussa aivan liian kuuma, sillä itse olen kärsinyt jo liiasta auringosta jo elokuisessa Kreikassa. Lähden reissuun lepäämään, urheilemaan, juhlimaan ja nauttimaan erilaisesta kulttuurista ja ruoasta.

Viltsu77

• Himoreissaaja
    • Profiili
Re: Millaisen lenkin kolmessa viikossa ehtii tekemään?
« Vastaus #15 : 23.01.2007, 16:50:46 »
Lainaus käyttäjältä: "npeltone"
Lennän Bangkokiin  maaliskuun ensimmäinen päivä ja takaisin Suomeen 21. maaliskuuta. Olen suunnitellut ensimmäisellä Thaimaan matkalleni alustavasti seuraavanlaista reittiä:

Bangkok-Surat Thani-Koh Phangan-Koh Samui-Surat Thani-Krabi-Phuket-Bangkok. Onko reitti realistinen ja järkevä maisemien ja ulkoilu/urheilu aktiviteettien kannalta?

Matka on ensimmäinen Thaimaan matkani, joten vinkkejä ja matkaseuraa saa tyrkyttää. Onko maaliskuussa aivan liian kuuma, sillä itse olen kärsinyt jo liiasta auringosta jo elokuisessa Kreikassa. Lähden reissuun lepäämään, urheilemaan, juhlimaan ja nauttimaan erilaisesta kulttuurista ja ruoasta.

Jos meinaat maita pitkin matkustaa ni taitaapi tulla aika kiire tossa ajassa. Jos meinaat pitää tosta reitistä tiukasti kiinni niin suosittelen lentämään joitain välejä. Sisäiset lennot ovat halpoja.
Esim. viime kesänä lennettiin Samui - Pattaya 26eur

npeltone

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #16 : 23.01.2007, 18:27:14 »
Niin tosiaan. Unohtui edellisestä viestistäni, että tarkoitus olisi lentää Bangkokista Surat Thaniin ja Phuketista Bangkokiin. En ole tosin vielä varannut lentoja, mutta meinaan tehdä sen tällä viikolla. Tekeekö siis näillä tiedoilla tiukkaa ajan kanssa?

Rispekti

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #17 : 23.01.2007, 19:04:00 »
Itse kotiuduin Thaimaasta tuossa reilu viikko sitten. Phuket (ainakin Patongin lähiseutu) oli kuin suoraan helvetistä, ja siellä tuskin on mitään erikoisempaa tarjottavaa, varsinkin kun biitseilytja biletyskin hoituvat jo Samuilla, Krabilla ja Phanganilla. Tämä siis henkilökohtainen mielipiteeni.

Itse suosittelen erittäin lämpimästi paikkaa nimeltä Kanchanaburi, noin 3 timman bussimatkan päässä Bangkokista. Ei sekään nyt mitenkään erityisen OG paikka ole, mutta kuitenkin edellämainittuja huomattavasti "paikallisempi" ja vähän erilainen. Ympäröivä seutu on tosi nättiä ja itse ainakin onnistuin puolivahingossa avartamaan historiantuntemustanikin laajasti perehtyessäni Death Railwayhyn, Hellfire Passiin etc... tuolla järjestyy myös helposti pienehköä elefanttisafaria, bambulauttailua tms jos sellaisesta meiningistä tykkää.
oi perkeleen avaruusmuoti ja tekokuivut ja nää kertakäyttöihmiset. Maalimassa ei oo ennee kastijakkoo, on vaan rikkauven ja omistamisen ihanne.

-Heikki Turunen, Simpauttaja

peuno

• Himoreissaaja
  • prööt
    • Profiili
    • Virtuaalikoti
« Vastaus #18 : 23.01.2007, 19:19:25 »
Lainaus
Niin tosiaan. Unohtui edellisestä viestistäni, että tarkoitus olisi lentää Bangkokista Surat Thaniin ja Phuketista Bangkokiin. En ole tosin vielä varannut lentoja, mutta meinaan tehdä sen tällä viikolla. Tekeekö siis näillä tiedoilla tiukkaa ajan kanssa?

Mikset lennä Samuille, niin ei tarvitse Surat Thaniin kahta kertaa mennä?

Itse menimme saman reitin päinvastoin, mutta bussilla Surat Than-Bangkok, suosittelen lentämistä. Aikaa oli 2 vkoa. Ehti, mutta oli vähän hoppu.

npeltone

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #19 : 23.01.2007, 21:47:02 »
Kiitos vastauksista. Nyt on lennot varattu seuraaville päiville;
2.3 iltalento Bangkok-Koh Samui ja 20.3 Krabi-Bangkok iltapäiväksi. Maksoin lennoista yhteensä noin 75 euroa, joten halvemmallakin olisi ehkä onnistunut, mutta nyt minulle jää paremmin aikaan saarilla pörräilyyn.

Tämän hetkinen reitti olisi siis Bangkok-Samui-Phangan-Surat Than-Khao Lak-Phuket Phi Phi-Krabi-Bangkok aikavälillä 2.3 -21.3. Kertokaa reilusti, jos aikaa on liian vähän. Ja antakaa konkarit nettilinkki hyvään Thaimaan karttaan. Kertokaa hieman Khao Lakista ja Koh Muhista. Sijainti, majoitus, hintataso, aktiviteetit jne.

Mitä rokotteita olette ottaneet ennen matkoja Kauko-Itään? Toimiiko systeemit hyvin Thaimaan lentokentillä? Mikä on hyttystilanne noilla alueilla maaliskuussa? Kyselen nyt hieman samoja asioita, mutta osa tiedoista saattaa olla vanhentunutta.