Malaysia Airlines

 (Luettu 17620 kertaa)

Demonyte

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 160
    • Profiili
Vs: Malasya Airlines
« Vastaus #40 : 02.09.2014, 14:17:34 »
Joo, luottokortilla (credit-puoli yhdistelmäkorteissa) maksaessa luottokorttiyhtiö kantaa vastuun eli jos lento jää saamatta, maksu palautuu sieltä.

Tuo ei toki sitten auta ongelmatilanteessa uuden kohtuuhintaisen lennon löytymistä, mutta henk.koht. en pitäisi Malaysianin kaatumista ainakaan muutaman kuukauden sisällä kovinkaan suurena riskinä. Kyllähän siellä varmasti karsitaan vähemmän tärkeitä yhteyksiä jne, mutta esim. Euroopan yhteyksien lopettaminen on aivan mahdottomuus jos meinaavat pysyä pystyssä.

Orkesteri

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 274
    • Profiili
Vs: Malasya Airlines
« Vastaus #41 : 02.09.2014, 14:39:11 »
En ole yksinhuoltajaäiti, mutta en siltikään matkustaisi Malaysialla, jos on varaa valita. Lentäminen on muutenkin tarpeeksi rasittavaa, en halua lisätä siihen vielä kurjilla fiiliksillä, joita varmasti nousisi mieleen. Lentoyhtiö ei myöskään tee itselleen mitään palveluksia tällaisilla mainoskampanjoilla.

Demonyte

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 160
    • Profiili
Vs: Malasya Airlines
« Vastaus #42 : 02.09.2014, 17:21:59 »
Mä en ihan ymmärrä mitä ikäviä fiiliksiä MAS:n palveluiden käyttäminen synnyttäisi jos asiaa oikeasti miettii rationaalisesti. Kumpikaan onnettomuus ei ollut mitenkään lentoyhtiöstä tai sen toimista riippuvainen ja markkinointiosaston tyyppien aivoitukset eivät mitenkään liity siihen miten koneet päätyvät paikasta toiseen - toki tuota kamppista olisi voinut hieman enemmän miettiä, mutta samanlaisia lapsuksia tekevät monet muutkin firmat, jos tuota oikein tiukka foliohattu päässä miettii, niin silloinhan "bucket list"-assosiaatiota ei voisi käyttää mihinkään matkailuun liittyvään markkinointiin ja yleensä (kauko)matkailu nimenomaan on useimpien bucket list:illä.

culture

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 126
    • Profiili
Vs: Malasya Airlines
« Vastaus #43 : 02.09.2014, 17:27:01 »
Lentäisin jos sopisi suunnitelmiin ja lipun saisi kohtuuhinnalla. Sinänsä kyllä ymmärrän lentopelkoisia jos ei MAS:n palvelut kiinnosta: stressin ja pelon päälle mielikuvat kahdesta ikävästä onnettomuudesta ei varmasti ole mikään mukavin juttu.

Orkesteri

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 274
    • Profiili
Vs: Malasya Airlines
« Vastaus #44 : 02.09.2014, 17:46:27 »
Mä en ihan ymmärrä mitä ikäviä fiiliksiä MAS:n palveluiden käyttäminen synnyttäisi jos asiaa oikeasti miettii rationaalisesti.
Yleensä elämänkokemus tuo lisää ymmärrystä.

culture

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 126
    • Profiili
Vs: Malasya Airlines
« Vastaus #45 : 02.09.2014, 18:01:20 »
...ja vastavuoroisesti iän tuomalla kokemuksella pätemistä ::)

wysig

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 202
    • Profiili
Vs: Malasya Airlines
« Vastaus #46 : 02.09.2014, 18:17:07 »
Lentäisin jos sopisi suunnitelmiin ja lipun saisi kohtuuhinnalla. Sinänsä kyllä ymmärrän lentopelkoisia jos ei MAS:n palvelut kiinnosta: stressin ja pelon päälle mielikuvat kahdesta ikävästä onnettomuudesta ei varmasti ole mikään mukavin juttu.
Lentopelkoisia on paljon, ainakin tämän artikkelin perusteella:
http://nypost.com/2014/08/26/malaysian-airlines-is-now-a-flying-ghost-town/
Saa oman rivin, jos toisenkin, kun katsoo kuvaa.
Vaikeaa kuvitella, että kauan tuollaisilla täyttöasteilla voi lentää.

Demonyte

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 160
    • Profiili
Vs: Malasya Airlines
« Vastaus #47 : 03.09.2014, 11:35:18 »
Mä en ihan ymmärrä mitä ikäviä fiiliksiä MAS:n palveluiden käyttäminen synnyttäisi jos asiaa oikeasti miettii rationaalisesti.
Yleensä elämänkokemus tuo lisää ymmärrystä.

Kerropas sitten mitä ymmärrystä se kokemus tuo? Itselläni ikä pyöristyy seuraavan pykälän jälkeen 40:een enkä oikein sisäistä miten rationaalinen ajattelu jotenkin radikaalisti kehittyisi iän myötä näissä vuosissa.

Edelleenkin haluan korostaa sitä rationaalisuutta, tiedän toki että valtavan monet tekevät tuollaisia päätöksiä tunteella järjestä välittämättä, mutta siitä ei ollutkaan kyse.

cha am fani

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 532
    • Profiili
Vs: Malasya Airlines
« Vastaus #48 : 03.09.2014, 12:06:02 »
Minä valitsin Cathayn Malaysian sijasta.  Edellisen menolennon numero MH 17. Syynä oli myös se, että mielestäni lentokone EI VOI hävitä.  Uskon, että MAS joutuu vähentää lentoja ja hlökuntaa PALJON, joka päivä tulee persnettoa. Siitä ei varmasti jää lentoyhtiölle voita leivän päälle, jos parhaimpaan sesonkiaikaan myydään esim. Bangkokin lentoja alle 600 euroon.

cha am fani

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 532
    • Profiili
Vs: Malasya Airlines
« Vastaus #49 : 06.09.2014, 19:38:46 »
En tiedä oliko jo täällä. Aamulehdestä 30.8.15: Malaysia Airlines vähentää kolmanneksen hlökunnastaan, 6000 saa lähteä.

tomatox

  • Reissaaja
  • Viestejä: 23
    • Profiili
Vs: Malasya Airlines
« Vastaus #50 : 14.10.2014, 17:45:40 »
Viime viikolla lennetty taas Malaysian Airlinesin kyydissä AMS-KUL-BKK. Hyvin toimii, ja itse lennän vielä vastaisuudessakin, jos sopivasti sattuu. Palvelu huomattavan paljon parempaa kuin esimerkiksi Finnairilla.

Uskoin, että koneessa olisi ollut välillä AMS-KUL tyhjiä paikkoja, mutta yllätyksekseni kone olikin aivan täynnä. Hyvä tietenkin lentoyhtiön puolesta.

wysig

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 202
    • Profiili
Vs: Malasya Airlines
« Vastaus #51 : 14.10.2014, 22:04:39 »

Uskoin, että koneessa olisi ollut välillä AMS-KUL tyhjiä paikkoja, mutta yllätyksekseni kone olikin aivan täynnä. Hyvä tietenkin lentoyhtiön puolesta.
Täyttöaste ei ole tärkeä, vaan tärkein on lipusta saatava raha. 50 lippua a 1000 vai 100 lippua a 500. Ensimmäinen parempi, kun kulut ovat pienemmät. Lisäksi kun tekee hakuja, niin MH tuppaa olemaan todella edullinen moneen kohteeseen, mikä viittaa siihen, että halvalla täytetään kone.

tomatox

  • Reissaaja
  • Viestejä: 23
    • Profiili
Vs: Malasya Airlines
« Vastaus #52 : 15.10.2014, 18:16:24 »

Uskoin, että koneessa olisi ollut välillä AMS-KUL tyhjiä paikkoja, mutta yllätyksekseni kone olikin aivan täynnä. Hyvä tietenkin lentoyhtiön puolesta.
Täyttöaste ei ole tärkeä, vaan tärkein on lipusta saatava raha. 50 lippua a 1000 vai 100 lippua a 500. Ensimmäinen parempi, kun kulut ovat pienemmät. Lisäksi kun tekee hakuja, niin MH tuppaa olemaan todella edullinen moneen kohteeseen, mikä viittaa siihen, että halvalla täytetään kone.

Totta kyllä. En juurikaan tiedä muista reiteistä kuin HKI-BKK, mutta ei hinnat tällä välillä ole laskeneet viimeisen puolentoista vuoden aikana.. Samaan hintaan olen silloinkin lippuni ostellut.

psyc0

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 268
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Malasya Airlines
« Vastaus #53 : 15.10.2014, 22:50:09 »
Maleysian airlinesin välttely parin katastrofin takia ei perustu rationalismiin vaan taikauskoon. Tosin hyvä niin, lippujen hinnat on alhaalla ja tilaa riittää. Matkustaminkin on mukavampaa kuin jollain täyteen ahdetuilla sardiinipurkilla.

wysig

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 202
    • Profiili
Vs: Malasya Airlines
« Vastaus #54 : 16.10.2014, 07:41:55 »
Luulen myös, että isommalle osalle välttelyn takana on myös pelko konkurssista/uudelleen järjestelyistä ja lentojen peruuntumisesta.

Juha_74

  • Tosireissaaja
  • Viestejä: 70
    • MSN Messenger  - juhahaanpera@hotmail.com
    • Profiili
    • http://www.juhahaanpera.com
Malaysia Airlines - Kokemuksia
« Vastaus #55 : 24.09.2015, 14:32:04 »
Moikka,

Malaysia Airlines tarjoaa kohtuullisen hintaisia lentoja vuodenvaihteessa muuan muassa Helsinki -> Kuala Lumpur välille. Onko porukalla kokemuksia yhtiöstä? Ja onko teillä haisua missä taloudellisessa tilassa Malaysian on tällä hetkellä?
Ymmärtääkseni kaksi viimeisintä onnettomuutta ovat vaimentaneet asiakkaiden lentohalukkuutta, vaikka kyseinen lentoyhtiö on täysin syyntakeeton Ukrainassa tapahtuneeseen turmaan.

tomatox

  • Reissaaja
  • Viestejä: 23
    • Profiili
Vs: Malaysia Airlines - Kokemuksia
« Vastaus #56 : 24.09.2015, 14:44:46 »
http://www.pallontallaajat.net/pt3/keskustelu/index.php?topic=5874.0

Siellä aiempia kokemuksia lentoyhtiöstä.

Itse kyseisen firman kyydissä useita kertoja matkanneena erittäin positiiviset fiilikset. Palvelu ensiluokkaista ja kalusto ainakin omalla kohdalla ollut toimivaa. Mielelläni lennän jatkossakin kyseisillä siivillä.

Yhdistetty. -Mr. V
« Viimeksi muokattu: 24.09.2015, 15:26:24 kirjoittanut Mr. Voyageur »

TA_Thompson

  • Vieras
Vs: Malaysia Airlines
« Vastaus #57 : 07.01.2017, 05:48:30 »
Pari päivää sitten lento Kuala Lumpurista Hong Kongiin.

Check-in KL:n keskustassa juna-asemalla. Likaista ja suttuista. Lattialla tupakannatsoja yms. roskaa. Business-tiski ei eronnut normaalista. Kirjasivat väärän frequent flyer -numeron boarding passiin.

Laukku meni suoraan lentokenttäjunaan ja koneeseen automaattisesti. Kätevä systeemi. Sama löytyy ainakin Hong Kongista. Näitä lisää maailman suuriin kaupunkeihin!

Lopulta kentällä eivät osanneet päivittää numeroa boarding passiin, vaan väittivät että ongelma oli jossain niiden tietokoneessa ja MINÄ olin tehnyt check-inin netissä VÄÄRIN. Nope. >:(

KL:n kentällä Malaysia Airlinesin business lounge (Golden Lounge, Regional-terminaali) oli aika vaatimaton. Nasik lemakia, nuudelisoppaa ja muutama köyhä voileipä. Ruokatarjonta ja sen laatu oli yleisesti heikko. Lähestulkoon ainoan yllätyksen toi hyvin maukas pieni suklainen nougatkakkupala. Capuccino tuli korkeassa kapeassa kahvimukissa ja oli hyvin laimea. Vettä sai epämääräisestä avatusta vesipullosta. Alkoholi oli piilossa, mikä on ymmärrettävää, mutta GT oli ihan kelpo! Työntekijät nojailivat seiniin, tulivat eteen buffetjonossa. Näppäilivät kännyköitä ja piilottelivat sermien takana. WC-tilat ovat olleet todella prameat joskus 15 vuotta sitten. Nyt yleisilme oli melko ränsistynyt ja kulunut.

Huom: tämä oli siis Regional-terminaalin lounge. Ehkä parempi löytyy sieltä Satellite-puolelta!

Itse lentokone (737-800) vaikutti uudemmalta versiolta, koska hattuhylly oli sitä uutta "designia" ja katossa oli led-valaistus. IFE-systeemi oli todella hidas ja lopulta tilttasi vierustoverillani. 3D karttapohjasta puuttui maapallon tekstuuri - en tiedä onko tarkoituksellista vai puuttuiko systeemistä joku tiedosto. Laitteesta löytyi interaktiivinen Koraani ja Mekan suunta! Ikkunan vierestä seinästä puuttui pala sitä perinteistä vaaleaa muoviseinää - takaa ammotti runkoa suojaava foliopäällysteinen lämpöeristys. Tämä aiheutti matkakumppanissa lisääntynyttä jännitystä. Käymälässä en käynyt, joten siitä en voi puhua.

Penkit tuhruissa, ikkunat likaisia (en ole ikinä nähnyt niin paljon sormenjälkiä), roskia lattialla ja istuintaskuissa. Ruokaa tuli paljon ja se oli "ihan hyvää". Näytti siltä, että miedot alkoholijuomat kuuluivat serviisiin. Joku taisi ottaa lasin viskiäkin - "complimentary". Palvelu oli tosin hidasta.

Kokonaisarvosana 2,7/5. Joudun harkitsemaan lennänkö jatkossa uudestaan.