YKSIN ENSI KERTAA AASIAN REISSUUN helmikuusta eteen päin..

(Luettu 975 kertaa)

Nonnah

• Aloittelija
  • Yksin reissuun Aasiaan helmikuussa..
    • Profiili
    • Sähköposti
Heippa!

Olen lähdössä toistaiseksi yksin Aasiaan reppureissulle helmikuun lopulla. Thaimaassa käyty ja tie vie sinne myös tulevallakin reissulla. Tarkoituksena ilman suurempia suunnitelmia reissata fiiliksen mukaan ilman aikatauluja mahdollisesti Singapore-Malesia-Thaimaa-Kambodza-Vietnam ja ehkä Sri Lanka. Tiedäppä tuosta.

Joka tapauksessa kokemattomana matkaajana yksin lähtö hieman jännittää, ja olisi kiva matkan varrella tavata oman kansan väkeä jossain päin Aasiaa. Reissata voisi jonkun pätkän yhdessä, jos vaan toimeen tulee ja viihtyy toisen seurassa. Periaatteessa avoin kaikelle. Otan vain menolennon Singaporeen jossa pyörähdän ystäväni luona. Siitä sitten tarkoitus jatkaa matkaa yksinään ja reissun päällä olen niin kauan kuin viihdyn tai kunnes rahat loppuu.

Budjetti on pienehkö sitä silmällä pitäen, että reissulle kertyy pituutta. Pärjään pienellä enkä vaadi luksusta, mutta hostellit sun muut ei mun juttu ETENKÄÄN YKSIN. Toki niissäkin kaverin kanssa saattaisin pärjätä. Eihän reissun päällä majapaikoissa juuri muuten olla kuin ottamassa unta palloon.

Ketään lähdössä yksin mainitsemiini maihin helmi-maaliskuussa?

Tutustutaan ja katsellaan?

Vinkkejä myös pakkaamiseen otetaan vastaan... Älypuhelin vai kaksi? Vaiko toisena tabletti mukaan? Mysims2go vai paikallisia prepaid liittymiä? Muut lisävarusteet?

Kuukauden saarihyppelyllä Thaikuissa oli kyllä lukkoja ja aurinkokennolatureita myöten tavaraa, sillä osa kohteista oli lähes autioita eikä niissä ollut juuri sähköä ja majapaikat oli hieman alkeellisempia.

Chilichili

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: YKSIN ENSI KERTAA AASIAN REISSUUN helmikuusta eteen päin..
« Vastaus #1 : 14.01.2017, 08:54:17 »
Hostelleissa kannattaa yöpyä,varsinkin jos oot budjetilla menossa! Agodalta tai bookingista löydät halpoja hostelleja, ite melkeinpä aina valitsen halvimman mahdollisen,kannattaa toki lukee ensin arvostelut paikasta ennen kun varailet majotusta,niistä saa aika hyvän kuvan millanen paikka on kyseessä. Mun kokemuksen mukaan ne on ollu yleensä siistejä ja hlökunta puhuu hyvin englantia,joissakin paikoissa jopa länkkäreitä henksuna. Rohkeasti vaan! Ja toiseks jos itekseen reissaat niin tapaat varmasti muita matkaajia helposti hostellissa!  :)
Ihan yhellä älypuhelimella pärjää vallan mainiosti. Eri juttu jos pidät jotain blogia tms niin läppäri on ehkä kätevämpi.
Ja itse oon suosinut paikallista prepaidia. Niitä löytyy lähes joka paikasta, ja pystyt monessa paikkaa lataa lisäaikaa, eikä paljoa maksa. Ja hostelleissa on wifi joka yleensä ihan toimiva. Thaikuissa mun mielestä tosi hyvä verrattuna cambodzaan.  :)
Ja ei kannata turhaan ottaa liikaa tavaraa mukaan, kiken mitä saat suomesta ostettua,saat sen myös muista maista ja vielö halvemmalla. Tosin pienemmissä kylissä valikoima suppea ja varsinkin jos elektroniikkaa tarviit. Mutta isommissa turistikaupungeista saat kaiken mitä tarviit.
Avoin mieli ja maalaisjärki on paras varuste matkalle mitä voit ottaa! :) tsemppiä sulle ja turvallisia reissuja!! Olin itse just 3kk thaimaassa,kiersin lähes koko thaikut eli jos kysyttävää sieltä niin laita yv, autan mielelläni jos tulee kysyttävää! :)

Sagjumb

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #2 : 19.01.2017, 07:53:21 »
09.02 lento Bankkariin  paluu maaliskuun lopussa!

Matkasuunnitelmaa ei ole, avoin kaikille ehdotuksille.

Minkälainen sun pläni on ?

riihitonttu

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : 29.01.2017, 16:35:19 »
Nonnah,
kirjoitin sinulle ykstyisviestin, mutta nyt näyttääkin siltä ettei se ole edes lähteny liikkeelle. Ei ainakaan löytynyt lähetetyt-kansiosta. Vieläko olet matkaseuraa vailla?

-Annika