Rokotukset Thaimaahan

(Luettu 4827 kertaa)

riihitonttu

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Rokotukset Thaimaahan
« : 31.01.2017, 13:36:57 »
Hei!

Olen lähdössä Thaimaahan kahdeksi viikoksi ja jotenkin kuvittelin automaattisesti, että rokotukseni on voimassa ja riittävät muutenkin kun matkustin 4vuotta sitten Ugandassa. No, nyt sitten päivää ennen lähtöä huomasin, että lavantauti ja kolera vanhenee kolmessa vuodessa ja B-hepatiittiin olisi pitänyt hakea vielä varmenne. Apuaah! Neuvokaa, pliis. Mitä rokotuksia teillä voimassa?

wellu1979

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Rokotukset Thaimaahan
« Vastaus #1 : 31.01.2017, 13:49:33 »
Ne mitä 80 vuonna sain. Polio saattaa olla vanhentunut. Isommissa kaupungeissa ja turistikeskittymissä ei ainakaan terveyskirjaston mukaan tarvita aloitusrokotepaketin lisäksi muita. Kävin jopa khao sokin järvellä ja vieläkin olen hengissä.

riihitonttu

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : 31.01.2017, 14:38:11 »
Joo, ei hätää enää: löysin rokotuskorttini: hepatiitti A ja B kunnossa. Se riittää.

pahakyy

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #3 : 31.01.2017, 14:39:24 »
Nettifoorumi ei tietenkään ole paras paikka kysellä lääketieteellisiä neuvoja. Thaikuissa pitäisi kuitenkin pärjätä melkoisella rymyreissullakin täysin hyvin Suomen rokotusohjelman kamoilla ja A-hepatiitilla. Jos epäilyttää, niin äkkiä puhelua lääkärille. Yksikin B-hepatiittirokote antaa jo kelpo suojan ja lavantauti- ja kolerarokotteita ei yleensä suositella lyhyille perusmatkoilla, vaan lähinnä pitkille reissuille maaseuduille, heikkoihin oloihin, ja tunnetuille riskialueille. Sitä paitsi, sinulla on edellellisistä rokotteista varmasti jonkinasteinen vaste jäljellä.

En ole lääkäri, joten suhtaudu postaukseeni sen mukaisesti.

edit: Ehditkin jo itse vastata.