Liiallisen turistikertymän välttelyä Meksikossa

(Luettu 15511 kertaa)

oopee98

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Heippa pallontallaajat!

Suunnittelen 2-3 viikon reissua Meksikoon syyskuussa.
Minne päin Meksikoa, mihin kaupunkiin sekä kyliin kannattaa matkata, jotta välttyisi liialliselta turismilta. Pientä turismia saa kyllä olla!

Tavoitteena olisi päästä matkustelemaan turvallisesti, tutustumaan paikalliseen ruokakulttuuriin sekä maan tapoihin, löhöilemään auringon alla rannalla ja tekemään erilaisia aktiiviteetteja, kuten snorklausta :)

Mitään tietämystä minulla ei ole oikein Meksikosta, muuta kuin netistä löydettävät perusinfot, mutta maana kiinnostaa erityisen paljon ja myös meksikolainen ruoka on ihanaa...

Kiitos etukäteen vastauksista ja vinkeistä :) kaikki vinkit ovat toivottuja!

laukkupekka

• Tosireissaaja
    • Profiili
Vs: Liiallisen turistikertymän välttelyä Meksikossa
« Vastaus #1 : 11.02.2017, 06:40:30 »
Tuo pariviikkoa on sen verran lyhyt aika että saat paljon enemmän irti reissustasi kun menet enemmän turisteille suunnattuun paikkaan. Mites Espanjan kieli luonnistuu?...
Kuvittele vaikka meksikolainen Suomessa jossain pikkukaupungissa kuin vaikka Helsingissä, kummassako on helpompi tutustua maan tapoihin? Liikkuminen ja muut jutut...

pitulo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 11.02.2017, 16:36:18 »
Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa, että omatoiimimatkailijan Meksikossa pitäisi osata edes espanjan alkeet. Meksiko on lähellä jenkkilää ja siten olettaa, että kaikki siellä puhuu englantia mutta todellisuus on ihan toista, varsinkin turistikohteiden ulkopuolella. Oma tietämykseni Meksikosta rajoittuu Meksiko cityyn, jossa olen käynyt useita kertoja omatoimisesti. Eka kerta oli pieni yllätys kielen takia vaikka olin opiskellut espanjaa pari vuotta työväenopistossa eli osasin alkeet. "Tavalliset" ihmiset ei puhu eikä ymmärrä englantia esim. bussinkuljettajat,taxit, kaupanmyyjät eikä monet asiakaspalveluissa olevat henkilöt.
Mexico cityä voin kyllä suositella omatoimimatkailijalle koska siellä on niin paljon nähtävää eikä siellä törmäile turisteihin kun kulkee omia polkujaan.Lähimpiin rantalomakohteisiin sieltä tosin on monta sataa kilometriä.

marikasillanpaa

• Aloittelija
    • Profiili
    • Reissublogi
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : 11.02.2017, 16:58:55 »
Vaikea varmasti löytää hienoja rantoja ja snorklausmestoja, joissa ei järkyttävästi turisteja olisi. Tulumia voisin suositella sillä varauksella, että kyllä rannalla oli hotelleja ja etenkin rauniot kuhisi turisteja. Ranta oli kuitenkin paljon rauhallisempi kuin esim. Playa Del Carmenissa tai Akumalissa. Me majoituimme Tulumin keskustassa, kauempana rannasta, ja siellä ei turisteja aivan joka paikassa ollut. Tulumissa on myös paljon rauhallisia cenoteja. Jos etsii vähän vaatimattomamman cenoten, niin siellä saa viettää aikaa ihan keskenään ilman turistilaumaa.

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 11.02.2017, 19:40:23 »
No en nyt tiedä onko espanjankielen osaaminen tuikitärkeää, tottakai se auttaa, mutta olen matkustellut ties missä ei-turistikohteessa ja olen pärjännyt elekielellä ja parilla fraasilla. Eli valitsisin kohteet sen mukaan mikä kiinnostaa, Meksikossa kun on valtava määrä erilaista tekemistä ja näkemistä.
She rides rollercoasters but never screams

AnniinaH

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : 19.02.2017, 21:47:54 »
Olin Chiapasissa pari viikkoa, eikä siellä kyllä Palenquea ja San Cristobal de las Casasia lukuunottamatta ole paljoa turisteja. Siellä on tyynenmerenrantaa, mutta se on ns. mustaa volkaanista hiekkaa, eli ei ehkä sovellu tuohon sukelteluun yms. Eikä siellä sen vuoksi ole paljoa turistejakaan. Yksi lempipaikkojani koko Lattareissa (1,5 vuoden aikana) on Chiapasissa oleva "Laguna Miramar", joka on keskellä viidakkoa ja vuoria oleva kirkasvetinen ja hiekkapohjainen suuri järvi, jossa olin ainoa vierailija ollessani siellä kaksi päivää. Siellä apinat pomppii puissa ja on kaikenmaailman elukoita :) Se on kuitenkin melko extreme- kohde, jonne pääsemiseen lähimmästä kaupungista menee kokonainen vuorokausi. Ei siis ehkä viestiketjun aloittajalle, mutta jollekkin muulle aivan upea mesta :) Muita Chiapasin helmiä on Rio La Ventan- kanjoni, jonka pohjalla voi vaeltaa ja telttailla huoletta (olin yksin tyttönä liikenteessä), sekä Comitanin kaupunki lähellä olevilla vesiputouksilla. Tosin Chiapas ei ehkä kuvasta parasta meksikolaista kulttuuria, sillä se on kuulemma lähempänä Guatemalaa (josta en itse ole kyllä samaa mieltä Guatemalassa asuneena..).
http://maailmanlopunpaivakirja.blogspot.fi
Tarinoita ja seikkailuja kotoa ja kaukaa.