Aasia + Oseania lähtö syksyllä 2017

(Luettu 1412 kertaa)

Jenna87

• Aloittelija
  • Syys/Lokakuussa Aasiaan ja Oseaniaan!
    • Profiili
    • Sähköposti
Aasia + Oseania lähtö syksyllä 2017
« : 01.03.2017, 11:51:40 »
Moikka!

Kaipaisin matkaseuraa Aasian ja Oseanian suunnille tulevana syksynä. Tarkoitukseni on kierrellä jokunen kuukausi aluksi Aasiassa, jonka jälkeen ajattelin mennä vielä Australiaan ja Uuteen Seelantiin joksikin aikaa. Olisi mukava saada seuraa vaikkapa edes alkumatkan ajaksi Aasiaan, mutta miksipä ei vaikka koko reissulle :) Laittakaapa ihmiset viestiä, jos olette lähdössä samoille suunnille samoihin aikoihin!
« Viimeksi muokattu: 01.03.2017, 19:03:20 kirjoittanut Jenna87 »
Jenna

kingforaday

• Aloittelija
  • Vuoden reppureissu suunnitteilla :)
    • Profiili
Vs: Aasia + Oseania lähtö syksyllä 2017
« Vastaus #1 : 01.03.2017, 12:52:10 »
Moi! Mun suunnitelmat tulevalle vuodelle on seuraavat: syyskuun alussa lento Bangkokiin, kaakkois-Aasiassa matkustamista jouluun asti (alustava suunnitelma pohjois-Thaimaa -> Laos -> Vietnam -> Filippiinit -> Indonesia, mutta olen avoin muutoksille), joulun/uudenvuoden aika vielä auki, mahdollisesti Japaniin perhettä tapaamaan. Uuden vuoden jälkeen Ausseihin jossa ajattelin työskennellä kevään. Ja lopuksi vielä Uuteen Seelantiin. Kyseessä on ensimmäinen pidempi reppureissu ja myöskin eka reissu Aasiaan, joten matkaseura olisi tervetullutta ainakin matkan alku osaan, josta intressien mukaan sitten voi katsella miten matka sujuu :) ei haittaa vaikka lähtisin yksinkin, olen melko kova sosialisoimaan, mutta toki seura aina kelpaa! Onko sulla tarkempia suunnitelmia? :)

-N, 22

Jenna87

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : 01.03.2017, 13:57:06 »
Moi!

Minäkin aion lähteä reissuun jo syyskuun alussa ja ajattelin itsekin lentää aluksi Bangkokiin, josta sitten jatkan matkaa eteenpäin. Bangkokista on edullisia lentoja melkeinpä mihin tahansa Aasian maista.
Lisäksi mua kiinnostaisi kovasti Myanmar ja Kamputsea (Em. lisäksi haluan käydä noissa samoissa paikoissa, jotka jo kirjoititkin, eli Thaimaassa, Laosissa, Vietnamissa, Filippiineillä ja Indonesiassa). Kiinnostaisiko sua Myanmar ja Kamputsea yhtään? Mä olen kerran ollut Thaimaassa 1kk reppureissulla, mutta muualla Kaakkois-Aasiassa en ole käynyt.

Aion viettää reissussa ehkä jopa vuoden, joten minulla ei juurikaan ole mitään tarkkoja aikatauluja mielessä, vaan joustovaraa löytyy ja seilailen vähän fiiliksen mukaan! Jos joku paikka on kiva, voi sinne jäädä vähän pidemmäksikin aikaa. Mutta uskon että Aasian kierroksella menee useampi kuukausi, ennen kuin siirryn sitten Ausseihin. Todennäköisesti joskus vuoden vaihteessa lähtisin Ausseihin ja siitä sitten Uuteen Seelantiin.

Itse olen reissannut jonkin verran yksin, mutta tuolla päin maailmaa seura olisi kiva ainakin matkan alkutaipaleelle :)
Jenna

kingforaday

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #3 : 01.03.2017, 17:44:40 »
Itselläkin on vuoden ajan tarkoitus olla tien päällä. Kyllä kuulostaa nuokin maat kiinnostavilta, lähtökohtaisesti olen innostunut matkustamaan kaikkialle :D ainut juttu mitä mietin on, että en halua tunkea liikaa maita tuohon noin neljään kuukauteen mitä aion Aasiassa viettää, sillä usein jos löydän jonkun kivan paikan, tykkään fiilistellä sitä vähän pidemmän aikaa, ja muutenkin tykkään sellaisesta matkustustyylistä, ettei tarvitse kiirehtiä mihinkään. Tämänkään takia en halua suunnitella reittiä sen kummemmin :) mutta voishan sitä miettiä että lähtis yhdessä ja kattoo mitä sit tapahtuu! Ideana on osittain nimittäin myös yksinmatkailu, joten en halua olla liikaa sidottu kenenkään toisen matkasuunnitelmiin, ymmärrät varmaan. Jos tämä kuulostaa sinusta hyvältä niin voisi tosiaan miettiä että lentäisi Bangkokiin samaa matkaa ja sieltä sitten katsoisi, mihin sitä suuntaa! Itseäni kiehtoisi pohjois-thaimaan kehuttu kansallispuisto ja muutenkin tykkään vaeltaa enemmän luontokohteissa kuin suurkaupungeissa.

Jenna87

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : 01.03.2017, 18:45:44 »
Moi,

Juu sama ajatus mullakin, että ei tarvitse kiirehtiä paikasta paikkaan, vaan voi jäädä hengailemaan jos siltä tuntuu. Matkakohteiden rajaaminen onkin juuri siitä syystä vaikeaa, koska haluan nähdä tietysti kaiken pitämättä kiirettä :D Ehkä siis olisikin järkevintä mennä sellaisiin maihin, jotka on tyyliltään mahdollisimman erilaisia, jotta näkee mahdollisimman paljon. Vaikeaa! Viisumirajoitukset toki määrittää pitkälti sen, kuinka kauan missäkin paikassa tulee aikaa vietettyä.

Minun on myös tarkoitus reissata yksin, joten no hätä, en olisi roikkumassa perässä kokoaikaa :D Seuraa olisi kiva saada ainakin Myanmariin ja Laosiin.
Itseäni reissuilla kiinnostaa erityisesti saaret, sademetsät ja rannat, mutta tykkään käydä myös suurkaupungeissa. Suurkaupungeissa ei tosin muutamaa päivää kauempaa nuppi kestä :D Jos meidän matkailuintressit ja muut kohtaa jollain tapaa, niin miksipä ei siinä alussa tovia yhdessä hengattais :)
« Viimeksi muokattu: 01.03.2017, 19:08:34 kirjoittanut Jenna87 »
Jenna

kingforaday

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #5 : 02.03.2017, 00:01:39 »
Kuulostaa hyvältä! Just itellä avainsanoja tuo kiireettömyys ja joustavuus tällä reissulla :) Laitan sulle yksäriä jos haluut jutella enemmänkin esimerkiksi matkaan valmistautumisessa ja voidaan sitten sopia myös tarkemmin jos ostetaan samaa lentoa tms :)

N87

• Aloittelija
  • Sekavaa ja sekalaista reissuseuraa vailla!
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : 10.04.2017, 16:45:13 »
Moikka Jenna!

Itse olen lähdössä syys-lokakuussa maailmanympärireissulle. Suunnitelmat ei ole vielä ihan paketissa, mutta jonkinlainen haju on jo, että mihinpäin haluaisin mennä. Tarkoitus alkuun koluta vähän Afrikkaa ja lähteä siitä sitten Aasiaan. Ainakin Bali kiinnostaa ja siitä sitten ennen vuoden vaihdetta Australiaan (ja ehkä NZ alkuvuodesta 2018, mutta siellä olen jo käynyt, joten se on vielä kysymysmerkki). Maaliskuussa 2018 tarkoitus mennä Chile-Bolivia-Peru ja maaliskuun lopussa/huhtikuun alussa Miami. Eli olisin ainakin Australiassa samoihin aikoihin.  8)
Don't call it a dream, call it a plan.

Jenna87

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : 11.04.2017, 12:52:27 »
Moikka!

Kylläpä kuulostaa hyvältä noi sun reissusuunnitelmat! Matkaseura kelpaa aina :) Laitellaanpa vaikka yv:tä Ausseihin liittyen, kiva että joku sattuu sinne samaan aikaan.

PS: Muillekin tiedoksi, että kannattaa laittaa yvtä, koska tästä ketjusta ei tule mitään ilmoituksia, niin ei aina tiedä onko joku kirjoittanut jotakin!
Jenna

CitizenOfTheWorld

• Aloittelija
  • Rento jäbä, avoin kaikille matkavaihtoehdoille:)
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : 19.05.2017, 14:18:06 »
Moi!
Kirjoitin sulle Aasian reissua koskien yv.
Pidempikin reissu käy jos itse vaan tuun tomeen 1t. Per.Kk budjetil
Terveisin Jäbä Stadist
Ei muuta kuin rokotukset check ja matkaan kohti tuntematonta ja seikkailuja:)