Jalkapallokulttuurista tietämätön haluaa Old Traffordille ManU:n peliin, APUA!!

(Luettu 14731 kertaa)

melinapple

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Moi!

Rakas veljeni täyttää 18 vuotta ensi vuonna, ja sain sellaisen idean että veisin hänet rakastamansa Manchester Unitedin peliin Old Traffordille. Ainoo vaikeus tässä on vaan se, että en tiedä hölkäsen pöläystä jalkapallosta saatika valioliigan lippujen ostamisesta.. enkä voi luonnollisesti veljeltänikään kysyä, tämän yllätyksen on tarkoitus paljastua vasta lentokentällä! ;)

Sen verran olen saanut selville, että membershipin osto helpottaa jotenkin lippujen ostamista? Ensi kauden peleistä ei luonnollisestikaan ole tietoa, mutta tämän kauden viimeisten pelien liput oli ihan hirveän hintaisia - onko ne aina vai kallistuuko ne loppua kohden (vai onko jäljellä netissä vaan kalliimmat liput, nyt kun peleihin on aikaa enää viikkoja)?

Mitä yksityiskohtaisempaa tietoa voitte antaa, sen parempi. Kaikki ostoprosessista stadionille menoon - mulle ei voi nyt antaa "turhaa" tietoa. Keikoilla oon ravannut todella paljon, jos turvatoimet yms on samanlaiset niin sit ehkä pärjään. Pakettimatka-ajatukseen en oikein syty, järkkykalliita juttuja!! Jos sillä on jotain merkitystä, niin tarkoitus on mennä peliin helmikuun lopussa/maaliskuun 2018 aikana.

Nyt on hyvät neuvot kalliit ja kaikkia vinkkejä arvostetaan. x

Stoitshkov10

• Aloittelija
    • Profiili
Mene futisforum2.org sivustolle ja etsi jalkapallomatkailu osio. Sieltä saat vastauksen kaikkiin maailman mahdollisiin kysymyksiin brittifutiksesta ja lipuista.
« Viimeksi muokattu: 25.03.2017, 22:16:37 kirjoittanut Stoitshkov10 »

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
FF2:lta löytyy varmasti neuvoja, mutta täälläkin on yleisen puolella ketju futismatkailu. http://www.pallontallaajat.net/pt3/keskustelu/index.php?topic=4051.0 Ihan vanhimmat jutut voivat tietenkin olla muuttuneet, mutta se voi olla helpommin lähestyttävää tekstiä kuin futsifanien läpänheitto. Tosin ManU-spesifiset neuvot löytyvät helpommin "ammattilaisilta".

Suunnitelmia tuskin kannattaa tehdä ennen syksyä kun otteluohjelma selviää. Kannattaa varmaan yrittää löytää joku lajia tunteva kaveri, joka osaa ainakin kertoa mitkä vastustajat ovat kiinnostavimpia ja siksi myös kalliimpia. Tosin kartan ja sarjataulukon avulla voi itsekin selvitellä, eli jos vastustaja on kaukana, mutta ei kuitenkaan Lontoossa, eikä ole kovin kärjessä tämän vuoden taulukossa, se todennäköisesti on halvemmasta päästä ja helpompia saada lippuja. Eivät ne loputkaan välttämättä ihan ylivoimaisia ole, mutta minulla ei ManU:sta ole omaa kokemusta.

Käytännön toiminta on hyvin vastaavaa kuin isoilla keikoilla numeroiduilla paikoilla. Siinä vaiheessa varmaan sankarikin voi sanoa mielipiteensä kuinka aikaisin haluaa olla siellä ja haluaako esimerkiksi shoppailla fanikaupassa.
« Viimeksi muokattu: 26.03.2017, 00:12:15 kirjoittanut smee »

melinapple

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Mene futisforum2.org sivustolle ja etsi jalkapallomatkailu osio. Sieltä saat vastauksen kaikkiin maailman mahdollisiin kysymyksiin brittifutiksesta ja lipuista.

Kiitos vinkistä!

melinapple

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
FF2:lta löytyy varmasti neuvoja, mutta täälläkin on yleisen puolella ketju futismatkailu. http://www.pallontallaajat.net/pt3/keskustelu/index.php?topic=4051.0 Ihan vanhimmat jutut voivat tietenkin olla muuttuneet, mutta se voi olla helpommin lähestyttävää tekstiä kuin futsifanien läpänheitto. Tosin ManU-spesifiset neuvot löytyvät helpommin "ammattilaisilta".

Suunnitelmia tuskin kannattaa tehdä ennen syksyä kun otteluohjelma selviää. Kannattaa varmaan yrittää löytää joku lajia tunteva kaveri, joka osaa ainakin kertoa mitkä vastustajat ovat kiinnostavimpia ja siksi myös kalliimpia. Tosin kartan ja sarjataulukon avulla voi itsekin selvitellä, eli jos vastustaja on kaukana, mutta ei kuitenkaan Lontoossa, eikä ole kovin kärjessä tämän vuoden taulukossa, se todennäköisesti on halvemmasta päästä ja helpompia saada lippuja. Eivät ne loputkaan välttämättä ihan ylivoimaisia ole, mutta minulla ei ManU:sta ole omaa kokemusta.

Käytännön toiminta on hyvin vastaavaa kuin isoilla keikoilla numeroiduilla paikoilla. Siinä vaiheessa varmaan sankarikin voi sanoa mielipiteensä kuinka aikaisin haluaa olla siellä ja haluaako esimerkiksi shoppailla fanikaupassa.
Kiitos vastauksesta! Mulla on semmonen käsitys että ManU:n liput revitään täysin käsistä, mut toivottavasti vaan mielikuva. Mun on tietämättömänä ihan pätevä varmaan valita peli, jos oon kuullut jostain joukkueesta niin ne on hyvällä todennäköisyydellä jotain tunnetumpia - tosin tässä tapauksessa oon aika varma että vastustajalla ei ihan hirveesti väliä, pääjuttu on kuitenkin se joukkue ja ZLATAN tottakai. ;)

conard

• Reissaajaguru
    • Profiili
En ole asiantuntija, mutta olen ymmärtänyt, että pelipäivät saattavat myös vaihtua alkuperäisestä tv-oikeuksien takia. Eli jos ostatte liput puoli vuotta etukäteen ja sitten lennot niin peli saattaa siirtyä kuukautta ennen lauantailta sunnuntaille. Eli lennot kannattaa suunnitella siten, että on pelivaraa. Mutta noissa siirtymisissäkin on ymmärtääkseni jotain logiikkaa, josta varmasti tosiaan toi futisforum tietää paremmin.

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
En ole asiantuntija, mutta olen ymmärtänyt, että pelipäivät saattavat myös vaihtua alkuperäisestä tv-oikeuksien takia. Eli jos ostatte liput puoli vuotta etukäteen ja sitten lennot niin peli saattaa siirtyä kuukautta ennen lauantailta sunnuntaille. Eli lennot kannattaa suunnitella siten, että on pelivaraa. Mutta noissa siirtymisissäkin on ymmärtääkseni jotain logiikkaa, josta varmasti tosiaan toi futisforum tietää paremmin.

Näin on. En ole Valioliigan nykytilanteesta ihan selvillä, mutta kuvittelisin että aika sama kuin muissa Euroopan liigoissa. Kansallisen sarjan pelit ovat siis viikonloppuisin ja kauden alla vahvistetaan ohjelma, että kuka pelaa missäkin ja ketä vastaan minäkin viikonloppuna. Pelipäivä on sitten jotain perjantain ja maanantain välillä ja se tarkentuu myöhemmin, osin televisioinnin, stadionien muun käytön ja joukkueiden keskellä viikkoa olevien europelien matkustuksen mukaisesti. Ainakin joissain Euroopan sarjoissa lipunmyynti alkaa tosin vasta kun pelipäivä on lukittu, mutta taas en ole tästä tapauksesta varma.

Niin ja kyllä ne vähemmän tunnetutkin vastustajat myydään loppuun, mutta lippujen saanti ei ole välttämättä aivan niin vaikeaa ja hinta voi olla halvempi.

PHen-X

• Himoreissaaja
    • Profiili
Myös Stubhubia kannattaa kokeilla lippujen metsästämisessä (https://www.stubhub.com/manchester-united-tickets/performer/7367/), joskin olen itse (ainakin USA:ssa järjestettävien tapahtumien yhteydessä) huomannut, että Ticketmasterin resale-liput tulevat kaikkein halvimmiksi. Stubhubiin kun erehtyy jättämään sähköpostiosoitteensa, niin saa postilaatikkoonsa silloin tällöin alennuskoodeja, joilla saa 10-15 % lippujen hinnoista pois.
"vaan minä lähden, on mulle se vahva ja vaativa pakko"

Kapteeni Tunkki

• Himoreissaaja
    • Profiili
Viime tapaninpäivänä vietiin isä syntymäpäivälahjaksi valioliigan otteluun. Joukkue ei ollut ManU, mutta kokemukset varmaan täsmää.

Matka piti varata riskillä sillä liput tulivat myyntiin aika myöhään suhteessa siihen, koska lennot piti varata. Useampikin lipunvälittäjä myi lippuja etukäteen, mutta de facto joukkue julkaisi liput myyntiin 2½-2 kuukautta ennen peliä, eli ihan yhtä riskiä näiden lipunvälittäjien jutut olisivat olleet.

Kannatusjäsenet saivat ostaa lippuja muita aiemmin, joten ostettiin jäsenyys (~65e) ja sillä sitten myös lippu itse peliin. Valitettavasti silläkin irtosi vain yläkatsomosta ja kaarteesta.

Oli kuitenkin onnistunut peli ja isäni tykkäsi.