Kiitos hienosta palstasta

(Luettu 4517 kertaa)

Anonymous

• Vieras
Kiitos hienosta palstasta
« : 17.10.2002, 17:51:52 »
Haluaisin ihan näin erikseen kiittää koko porukkaa! Olen koko kesän seurannut näitä sivuja, ja mielestäni täällä on oikein upea tunnelma! On kokeneita ja kokemattomia matkaajia, paljon kysymyksiä ja vastauksia.. ketään ei haukuta pystyyn "tyhmän" kysymyksen esittämisestä. Porukka on tosi avuliasta, jos kysyy jotain, jotkut jopa käyvät valmiiksi etsimässä internetsivut joilta löytyy vastauksia. Pidän todella paljon sivujen ilmapiiristä ja toivon että jatkuu samanlaisena. Kiitokset ylläpitäjille myös. Pitäkää tämä samanlaisena! Harvoin törmää näin mukavaan porukkaan netissä! Kiitos kaikille!

JAY_MAY

• Aloittelija
    • Profiili
Re: Kiitos hienosta palstasta
« Vastaus #1 : 17.10.2002, 20:18:53 »
Tosiaankin! Kiitokset Peralle (ja Isukille) sivuista! Itsekin olen saanut vastauksia kysymyksiini.

ilona

• Himoreissaaja
    • ICQ Messenger - 112101545
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : 17.10.2002, 23:45:25 »
En voi kuin liittyä joukon jatkeeksi!!

Näiltä sivuilta tosiaan löytyy paaaaaljon hyödyllistä. Ennen omaa reiliäni printtasin täältä jonkun ehdottaman pakkauslistan (kun ei ollut aavistustakaan, että mitä ottaa mukaan), enkä mitään kaivannut. Paitsi paria asiaa, jotka olin listan tavaroista unohtanut...

Kiitos ja kumarrus ja silleen.  :) :)

leposi

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • last.fm
« Vastaus #3 : 18.10.2002, 00:31:48 »
Lainaus
Porukka on tosi avuliasta, jos kysyy jotain, jotkut jopa käyvät valmiiksi etsimässä internetsivut joilta löytyy vastauksia.

Niin tämä toimii. Kiitokset on rekisteröity  ;)
Jos oikein muistan, niin Tuukka taisi olla tuo aina niin ystävällinen linkkien tarjoaja. Itsekin olen vielä aloittelija verrattu kaikkiin kokeneisiin karjuihimme.

Lainaus
Tosiaankin! Kiitokset Peralle (ja Isukille) sivuista! Itsekin olen saanut vastauksia kysymyksiini.

Isukki tosiaan suluissa (ISOISSA). Olen vain mitätön Vallan & Hallinnon vikisevä apuri. Sivuista kaikki kunnia on suunnattava Peralle. Kiitoksia minunkin puolestani kaikille osanottajille. Toivottavasti meno jatkuu ilman suurempia hämminkejä jatkossakin. Ja miksi ei jatkuisi?!

Lennä lintunen lennä
Ikkuna on avoinna

tuukka

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://niinku.tky.hut.fi/~tjantika/vietnam/
« Vastaus #4 : 28.10.2002, 11:33:15 »
Minäkin olen viihtynyt keskustelupalstalla hyvin. Erityisesti tässä on hienoa palstan monipuolisuus, jonka mahdollistaa hyvä jaottelu useaan eri osioon. Aina löytyy joku avulias kertoomaan vinkkejä siitä kohteesta minne olet seuraavaa matkaa suunnittelemassa ja monista paikoista löytyy mielipiteitä useista eri näkökulmista. Ja vastapainona pelkille käytännönvinkeille palstalta löytyy myös pitkiä matkakertomuksia sekä syvällisempää pohdiskelua kulttureista ja matkustamisesta, vaikka sitä voisi kyllä olla enemmänkin.

Tietysti moni asia, minkä löytäsi helposti matkaoppaista tai netistä on täälläkin kysytty useaan kertaan, mutta sivuston hyvän faq osion ansiosta se ei ole ollenkaan häiritsevää. Sitäpaitsi jonkun henkilön omien kokemuksien perusteella antama vastaus kysymykseen tuntuu jotenkin luotettavammalta kuin kirjoista luettu, koska se on ikänkuin todistettu ja hyväksi koettu. Monista "tyhmistä kysymyksistä" on myös virinnyt täällä aktiivista, monipuolista ja asiallista keskustelua.

Asiallisuudesta tulikin mieleen, että tämän palstan parhaita puolia on myös se ettei täällä näy juuri ollenkaan häiriköitä tai epäasiallista keskustelua. En sitten tiedä ovatko moderaattorimme vain niin ahkeria että ennättävät siivoamaan kaikki roskat pois ennenkuin minä ennätän ne lukea, vai eikö niitä todellakaan ole, mutta silti se nostaa palstan arvoa paljon. Häiriköt karkottavat nopeasti asialliset käyttäjät ja toivotaan ettei niitä pesiydykään tänne, vaikka rekisteröitymienn ei olekaan pakollista.

Myös palstan käyttöliittymä ja ulkoasu ovat hyviä, vaikka noistä hymiöanimaatioista en oikein välitäkään. Onneksi nekin saa pois viesteistä :-) Enempää kehumista en nyt keksi, mutta ehkä myöhemmin lisää. Jos vaikka löytäisin jonkun sopivan linkin :-)
quot;Come over here in the shade, have a couple of cold beers and tell me about your travels"

Pera

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #5 : 28.10.2002, 15:01:18 »
Olen imarreltu... eipä kestä.

Mutta kyllähän se niin on, että ilman teitä jotka kirjoittelette palstalle ei tästä olisi kenellekkään yhtään mitään hyötyä. Tuukka 113 viestiä, isukki 174, markus, kimble, UKK, jne... välillä tunnen itseni aika aloittelijaksi näissä matkailuhommissa kun lukee muiden viestejä. Eli kiitos vaan teille kaikille!

Häiriköitä palstalla ei kyllä ole näkynyt, itse en ole poistanut muistaakseni yhtään ainoaa viestiä palstalta. Ehkä isukki on ollut ahkerampi, mutta kyllä täällä on harvinaisen asiallista porukkaa. Matkailusta kiinnostuneet ovatkin mun mielestä muita huomattavasti fiksumpia ihmisiä. ;-) Taitaa olla palstalaisilla reissuilta tarttunut tämä muiden auttaminen. Ainakin itse olen reissuilla niin monelta saanut neuvoja ja apua mitä ihmeellisimpiin ongelmiin, että haluaa myös muita auttaa vastaavasti.

Saa nähä mihin tämä sivusto kehittyy ajanmyötä. Todennäköisesti tämä tulee pysymään tämän tyyppisenä hyvinkin kauan. Ainakin niin kauan kun itsellä on kiinnostusta näihin asioihin. Luultavasti sivut kehittyvät myös tulevaisuudessa sen mukaan mikä itseäni sattuu milloinkin kiinnostamaan:

Aluksi nämä oli puhtaat Interraili -sivut, nyt olen pikkuisen kehittänyt enemmän yleisiksi "halpamatkailu" sivuiksi. Pääpaino on edelleen aikalailla euroopassa, mutta tulevaisuudessa varmaan mukaan tulee yhä enemmän asiaa Euroopan ulkopuolelta, aina sen mukaan milloin mihinkin pääsen reissuun.

Itselläni on siis tulevaisuudessa tähtäimessä vähän kaukaisempia paikkoja, Trans-Siperia, Namibia / Afrikka, Brasilia / Etelä-Amerikka, Intia, jne... nuo reissut on ainakin tekemättä... niin ja tietysti vuodessa maapallon ympäri käyttämättä lentokonetta. Eli kovat on haaveet.

Ei kenelläkään muuten olisi kiinnostusta tehdä Trans-Siperia FAQ:ta? Tai auttaa mua tekemään... saisitte tietysti nimen näkyville yms. Luulis että tuollaisella olis kysyntää. Aluks vois olla aika suppeakin ja lisäilis asiaa sitten myöhemmin kun jaksaa.
id�tteleminen on ep�rehellisyytt�.

tuukka

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://niinku.tky.hut.fi/~tjantika/vietnam/
« Vastaus #6 : 28.10.2002, 15:45:29 »
Trans-Siperia faq kuulostaa hyvältä idealta enkä ole suomenkieliseen sellaiseen vielä törmännytkään. Vieläpä kun ko. matkan suosio näyttää kasvaneen viime vuosina niin siitä voisi olla monille hyötyä. Minä voisin olla kiinostunut auttamaan sen kirjoittamisessa, kun on tullut se kerran matkustettuakin. Tietysti tuon maailman pisimmän junamatkan voi tehdä niin monella eri tavalla, että yhtä oikeaa tapaa ei edes varmasti ole, mutta varmaan jotain vinkkiä voisi varastosta löytyä. Ja jos ei löydy, niin ainahan voi netistä ja kirjoista kaivaa aukkokohdat.

Laita Pera sähköpostia (tiedät varmaan osoitteeni) tai pikaviesti jos apu ja kirjoitustyylini kiinnostaa.
quot;Come over here in the shade, have a couple of cold beers and tell me about your travels"

Pera

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #7 : 28.10.2002, 20:05:20 »
Hienoa Tuukka! Itse en ole siis Trans-Siperiaa matkustanut, joten apu on tosiaan tarpeen...

Avasin uuden keskusteluhaaran aiheesta, jossa voitaisiin kehitellä FAQ:ta näin avoimesti, että kuka tahansa voi kommentoida, kysyä ja vastata. Siellä on jo liuta kysymyksiä.

http://www.poyhtari.com/interrail/forum/YaBB.pl?board=ot_yleinen;action=display;num=1035828244;start=0
id�tteleminen on ep�rehellisyytt�.

leposi

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • last.fm
« Vastaus #8 : 28.10.2002, 22:52:46 »
Lainaus
Häiriköitä palstalla ei kyllä ole näkynyt, itse en ole poistanut muistaakseni yhtään ainoaa viestiä palstalta. Ehkä isukki on ollut ahkerampi, mutta kyllä täällä on harvinaisen asiallista porukkaa.

Enpä ole ollut. Sitä yhtä viestiä olin pakotettu muokkaamaan.

Trans-Siperia faq kuulostaa kyllä todella maukkaalta idealta. Valitettavasti en voi tippaakaan asiassa auttaa. Ainakaan kokemusten puolesta.

Sain juuri villin idean. Jos aika ja rahat riitäisivät, ensi kesänä voisi samantien pyörähtää maailman ympäri. Jos kerta Grönlantiin menen, niin miksikäs ei samalla Kanadan läpi Siperiaan ja sieltä kotiin. Olisi kieltämättä erittäin houkutteleva idea, mutta taidan jättää sen uniini hautumaan muutamaksi vuodeksi.

wellu1979

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Kiitos hienosta palstasta
« Vastaus #9 : 09.04.2017, 10:04:47 »
Joku kaipas kiitosketjua. Tässähän sellainen on.
puhummme sinun kieltäsi