Si Phan Don (Laos) -> Koh Chang (Thaimaa) suht kivuttomasti?

(Luettu 2160 kertaa)

Sam_Lowry

• Aloittelija
    • Profiili
Lähden viikon päästä ~kuukaudeksi Thaimaa/Laos akselille kiertelemään, ja otsikon mukainen siirtymä mietityttää.

Koska matka-aika on vain nelisen viikkoa, olen pyrkinyt suunnittelemaan siirtymät mahollisimman vaivattomiksi. Si Phan Donilta Koh Changille ei kuitenkaan vaikuta olevan ihan helpoimmasta päästä. Onko kellään tästä kokemuksia? Tai Paksesta Koh changille? Tai Si Phan Donilta Bangkokkiin.

Olen funtsinut paria vaihtoehtoa. Ensin oli mielessä, että oikaisisi Kambodžan Siem Reapin kautta.
Tällä pääsisi Siem Reapiin http://asiavantransfer.com/
Ja sieltä sitten bussilla thaimaan rajalle, josta matka jatkuisi bussilla/tilataksilla.

Nyt olen kuitenkin miettinyt, että kivuttomampi vaihtoehto voisi olla bussi Pakseen josta lento Lai Airlinesilla Bangkokkiin ja sieltä Changille Bussilla.

Kyseessä on ensimmäinen reissuni noille nurkille, joten kaikenlaiset vinkit ja ehdotukset ovat tervetulleita!

conard

• Reissaajaguru
    • Profiili
Mikäli meinaat vetää Siam Reapin kautta, niin kannattaa ainakin tarkkaan lukea ohjeet vedätyksiä vastaan täältä: https://iamkohchang.com/getting-here/siem-reap-to-koh-chang.html

Jos olet pelimies niin todennäköisesti pärjäät tuolla. Jos kuitenkin olet vähän ujo ja haluaisit, että kaikki menee kuten suomessa by the book niin ehkä sitten toinen reittivaihtoehto olisi parempi.

Suvan kentältä Bangkokista pääsee dösillä kyllä kätsästi changille. Itse menin taksilla niin ei ole niin kokemusta.

Sakcris

• Tosireissaaja
    • Profiili
edit
« Viimeksi muokattu: 03.04.2017, 23:24:08 kirjoittanut Sakcris »

form

• Tosireissaaja
    • Profiili
Paksesta pääsee ainakin bussilla Bangkokiin ilmeisesti ihan kätevästi, kuin myös Si Phan Donilta Pakseen.

samperi666

• Reissaaja
    • Profiili
Jos on aikaa (eli ei tarvi lentää), pääsee Ban Nakasangilta muutamassa tunnissa Pakseen, ja Paksesta puolestaan muutamassa tunnissa (rajamuodollisuuksista riippuen) rajan yli Uboniin, ja sieltä yöjunalla/bussilla Bangkokiin, Paksen matkatoimistot kyllä myy lippuja Bangkokiinkin, mutta oma veikkaus ois että bussinvaihto on eessä Ubonissa kuitenkin. Varmaa tietoa ei oo, oon ite aina menny kyseisen välin bussi+juna-kombolla. Lienee kätevämpi vaihtoehto ku Kambodzan läpi suhaaminen ja säästää sen viisumin hinnan, jos siis tarkotus on nimenomaan suunnata Changille eikä hengailla Kambodzassa laisinkaan.