Laivalla uuteen maailmaan

(Luettu 905 kertaa)

Lentävä Sensuelli

• Aloittelija
    • Profiili
Laivalla uuteen maailmaan
« : 19.05.2017, 13:01:28 »
Terve!

Tällainen ajatus on kiehtonut jo jonkin aikaa, laivalla Euroopasta New Yorkiin. Paluu tapahtuisi lentämällä. Matkan ikään kuin teema olisi se, että menisin kuten ennen vanhaan täältä lähdettiin uuteen maailmaan :D Kuulostaa erikoiselta, mutta ennen kuin kuulen kuinka "miks et vaan lennä? tiedätkö kuinka kauan kestää? ei oo järkeä, itse menisin ennemmin..." Tiedän. Matka kestää kauan ja maksaa paljon :D Mutta siitä ei ole kyse, vaan siitä, että haluan seilata tuon matkan.

Olen katsonut, että Cunard niminen pulju ainakin Queen Mary paatteineen kulkee Englannista ja oliko jopa Norjasta New Yorkiin.

Onkohan kukaan tuollaista matkaa tehnyt? Kokemuksia olisi kiva kuulla!

Kiitos jo etukäteen vastauksista!

conard

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Laivalla uuteen maailmaan
« Vastaus #1 : 19.05.2017, 13:32:51 »
a) ei maksa paljon. Kesäkauden päätteeksi (lähes) kaikki loistoristeilijät seilaavat karibialle ja jenkkeihin talvikaudeksi. Noille siirtymille voi löytää hyvinkin edukkaita settejä eli n. 100e/yö sis. Ruoat ja paljon muuta kivaa. Välillä löytää tarjouksia lähes puolella hinnalla tosta. Eli jos pystyy ratkaisemaan sen dilemman että yhden suunnan lento on usein aika kallis niin noissa risteilyissä on hyvä value.

b) reitti on tylsä. Pelkkää merta eikä usein pysähdyspaikkoja, varsinkaan jos on UK-NY. Paljon siistimmän setin saat jos vaikka lennät nykiin ja risteilet sieltä. Siinä ei tietty oo sitten tota otsikon romanttista ajatusta mutta se olikin mielestäni lähtökohtaisesti hölmö ajatus. :)

Zambba

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 19.05.2017, 14:05:18 »
Eikö tälle ole ihan nimikin, transatlantic cruise, jolla tarjontaa löytyy netistä? Tosiaan reissujen ajoittuminen Välimeren sesongin ympäristöön on ihan uskottavaa, en ollut tullutkaan ajatelleeksi. RCCL:lläkin näyttää olevan syys-lokakuussa reissuja pois Välimereltä, Floridaan, ja taas huhtikuussa takaisin.

Lentotilannekaan ei ole enää niin paha kuin takavuosina, kun esimerkiksi Norwegianin long haul -reiteillä on yhdensuuntaiset hinnat noin puolet menopaluusta. Olen spotannut hauista yhdensuuntaisia diilejä myös Icelandairilta ja TAP Portugalilta. Tietty Finnairin suoralle on yhäkin turha yrittää löytää minkään firman kirjoittamana järjellisen hintaista yhdensuuntaista lippua. :)

PHen-X

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 19.05.2017, 16:19:21 »
Ko. risteilystä olen ainoastaan haaveillut, mutta kannattaa tosiaan ajoittaa risteily sesongin päättymiseen, jolloin lähes puoli-ilmaisia hyttejä on tarjolla. Halvimmillaan olen nähnyt 14 vrk all inclusive sisähyttejä 380 dollarilla/nuppi, käytännössä siis ilmaiseksi.

Yhtiöistä äkkiseltään mieleen tulee ainakin Norwegian Cruise Line ja Royal Caribbean ja halutun palvelun nimi on siis Transatlantic cruise.

Itsessään nuo risteilijät ovat järettömän hienoja ja voisin kuvitella, että keskellä Atlanttia tähtitaivaskin on ainutlaatuinen nähtävyys, mikäli laivan aiheuttama valosaaste ei sitä sitten pilaa.
"vaan minä lähden, on mulle se vahva ja vaativa pakko"