Te ketkä olette käyneet 2017 vuoden puolella Prahassa

(Luettu 3406 kertaa)

pauliiina

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Elikkäs me ollaan heinäkuussa lähdössä viideksi päiväksi Prahaan ja haluaisin nyt teiltä ketkä siellä tän vuoden puolella on jo käynyt vähän tietoa.
Olen itsekin käynyt Prahassa mutta siitä on tovi joten vinkkejä otetaan vastaan.

Lähinnä vaan että millä kannattaa matkustaa kentältä hotellille, halvin vaihtoehto? Onko edelleen halvin tilata netistä kuljetus (joku pragueairport.co)
Ja missä suosittelette syömistä? Mielellään paikkoja josta saa hyvää kasvisruokaa mutt myös lihaa, ja toki edullisia, ei yli 2 km käveylä vanhasta kaupungista, yövymme siellä.

Ja se tärkein, mikähän olisi sopiva budjetti viidelle päivälle per hlö? Jokaisen kulutus tottumuksethan ovat erilaiset mutta en aio juoda /juhlia, ehkä muutama ruoan kanssa välillä. Ruoasta en aio tinkiä mutta hotellissa saamme aamiaisen.
Shoppailla ei ole tarkoitus ellei nyt jotain pientä.

a.kujis

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: Te ketkä olette käyneet 2017 vuoden puolella Prahassa
« Vastaus #1 : 07.07.2017, 17:20:52 »
Julkiset bussit ovat hyvä vaihtoehto lentokentänkentän väliä liikkumiselle, ei toki yhtä vaivaton kuin taksit tms. mutta edullinen.
Itse maaliskuussa otimme bussin (nro 100 muistaakseni) lentokentältä Zličínin metroasemalle (viimeinen keltaisen linjan asema) ja siitä jatkoimme metrolla. Toinen bussi (ehkä nro 119?) vie jollekin vihreän linjan metroasemalle, vaihtoehto sekin riippuen minne menee. Hintaa en yhteen suuntaan muista, sillä ostimme kentältä 3pv julkisen liikenteen kortit ja niillä pääsimme vielä juuri takaisinkin lentoasemalle. Jos yhtään suunnittelee Prahassa liikkumista muuten kuin jalkaisin, suosittelen näitä kortteja. Etenkin ei-ruuhkaisisa ratikoista näkee kivasti ympärilleen :) meillä oli majoitus (kaveri asui) n. 6km keskustasta niin ihan aina ei jaksanut kävellä, vaikka paljon usein kävelläänkin ;)
Ravintoloita kannattaa ihan vaikka tripadvisorista etsiä, niitä on paljon ja Praha on hyvä ruokailukaupunki. Yksi hyvä kasvisravintola on Vegan's restaurants prague (ei ole lihaa täällä ollenkaan), yksi kiva aasialainen (thai/vietnam) nimeltä Yori, paljon hyviä etnisiä paikkoja muutenkin, etenkin intia-/nepal-/pakistan-akselilla. Oikein lihaisesta keski-eurooppalaisesta mätöstä tai hyvistä pihveistä en osaa sanoa mitään.

Netistä kannattaa etsiä kaikkea kun itse parhaiten tiedätte mitä tahdotte. Prahasta on niin helposti saatavilla tietoa ja neuvoja.

Disturbed

• Tosireissaaja
  • Ryozanpaku
    • Profiili
« Vastaus #2 : 24.07.2017, 20:07:19 »
Lentokentältä lähtee busseja suht. halvalla. Muistaakseni (? saatan muistaa väärin) bussilippuja pystyi ostamaan tietyksi ajaksi niistä masiinoista, tyyliin 12h lippu, 24h lippu tai jotain sinne päin)

Uberia itse käytin kovasti Prahassa, oli todella halpaa ja kätevää. En tosin sillä lentokentälle mennyt, mutta kaupungin sisällä tehtiin sellaisia 3-7km ubermatkoja kolmestaan ja hintaa tuli yleensä 1 - 2,5€ per henkilö... Joten sitä ainakin voin suositella. Käytimme myös normaaleja takseja, mutta olivat vähän kalliimpia
There is no peace, no release, no cure for this disease, insomnia, please release me, i cant get no sleep

polkkatukka

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : 26.07.2017, 10:57:49 »
^^Tuosta 3 päivän julkisen liikenteen kortista. Alkaako aika ekasta leimauksesta vai jotain muuta? (Viime kesänä viimeksi itse olen sitä käyttänyt mutta kun tämä muistiparka on tällainen. Pitää varmaan tehdä matkapäiväkirjaa ja kirjata sinne kaikki käytännön asiat(kin).)