Majoitus San franciscossa

(Luettu 2237 kertaa)

ira90

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Majoitus San franciscossa
« : 23.07.2017, 21:54:25 »
Olemme menossa san franciscoon syyskuussa mieheni kanssa 10 päiväksi  ja olemme tutkailleet hotellien hintatasoa että airbnbtä ja tuntuu että hinnat ovat melko korkeat   :o onko kellään antaa vinkkiä vielä mistä sivuilta kannattaisi tutkia kohtuu hintaista majoitusta  :)  ja yleisesti vinkkiä majoituksen etsintään.

wysig

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Vs: Majoitus San franciscossa
« Vastaus #1 : 24.07.2017, 07:30:48 »
Riippuu missä haluatte majoittua ja millä tavoin. Couchsurfing voi olla yksivaihtoehto. Jos San Franciscoon haluaa, se maksaa. SF on kallis kaupunki.

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #2 : 24.07.2017, 08:05:12 »
En ole käynyt, mutta tutkinut. Kannattaa tutustua Bay arean julkiseen liikenteeseen http://m.bart.gov/stations ja majoittua kauemmas , mutta hyvien yhteyksien päähän.

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 24.07.2017, 08:10:01 »
Minkälaista hintatasoa haluatte? Onko tarkoitus pyöriä myös lähiseudulla, jos on niin missä ja onko silloin tarkoitus ajaa autolla? Yksi vaihtoehto on muutamaksi päiväksi hieman kalliimpi majoitus hyvältä paikalta, että saa itse kaupungin nähtävyydet ja yöelämän tarkastettua ja lähiseudun tutkimista varten halvempi majoitus, esim motelli tai useampiakin esikaupungeista. Joka tapauksessa kannattanee jakaa aikaa eri paikkoihin, koska ainakaan perusturistimeiningillä itse San Franciscosta ei kyllä kymmeneksi päiväksi nähtävää ihan riitä, ellei ole jotain muuta tekemistä siellä. Lähialueilta kylläkin, mutta niitä tutkiessa hotelli keskustassa voi olla lähinnä riesa.

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 24.07.2017, 08:14:11 »
Jos julkisten varassa aikoo kaupungin ulkopuolella asua, kannattaa yksinkertaisesti huolehtia, että on BART-aseman lähellä.

Urho_Kekkonen

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Kuvia
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : 02.08.2017, 21:16:54 »
San Francisco on tosiaan hyvin kallis, mutta BART kyllä kuljettaa, itse majoituin pari vuotta sitten viikon verran Oaklandissa asti enkä kokenut ollenkaan hankalaksi kulkea sieltä. Sitä paitsi Oaklandissakin on kaikkea kivaa kuten Museum of California.

Olen smeen kanssa samaa mieltä siitä että 10 päivää on enemmän kuin tarpeeksi San Franciscossa, jos ei teillä ole jotain ihan erityistä ohjelmaa siellä. Siinä ehtisi heittää vaikka 2-3 päivän reissun Yosemiteen, joka on aivan tolkuttoman upea ja jonne myös pääsee San Franciscosta helposti julkisilla mikä ei Yhdysvalloissa ole itsestään selvää.
http://ihmeellisiaasioita.blogspot.fi/

Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen. Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen.
-Ääntenlaskija 1956

Matt

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 02.08.2017, 21:41:35 »
Olemme menossa san franciscoon syyskuussa mieheni kanssa 10 päiväksi  ja olemme tutkailleet hotellien hintatasoa että airbnbtä ja tuntuu että hinnat ovat melko korkeat   :o onko kellään antaa vinkkiä vielä mistä sivuilta kannattaisi tutkia kohtuu hintaista majoitusta  :)  ja yleisesti vinkkiä majoituksen etsintään.

Meillä oli viikon MuniPass,käy paikallisbusseihin ja raitsikoihin.SF:n bussiverkko on todella tiheä ja kun opettelee bussikartan niin vaivatonta liikkua kaupungin alueella.Majailtiin Lombart streetilla josta bussilla liikuttiin nähtävyyksille ym.

http://www.citypass.com/san-francisco/muni-cable-car?mv_source=rkg&adpos=1t1&creative=115087286429&device=c&matchtype=b&network=g&gclid=EAIaIQobChMI9u7S1pi51QIVVSjTCh0TIQSdEAAYASAAEgIB4_D_BwE

petteri81

• Reissaaja
    • Profiili
    • Petteri Vähäkangas -sivut
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : 15.08.2017, 07:29:58 »
Me oltiin kaksi yötä ihan siinä keskustassa Triton hotellissa. Olisko ollut joku 130€/yö ja ihan hyvä hotelli. Bartilla liikuttiin pariin otteeseen ja se on kyllä kohtuu ankea verrattuna vaikkapa Helsingin metroon. Lisäksi siellä tuntuu liikkuvan jonkin verran hämäräporukkaa. Toki sitä voi käyttää, mutta ei se kovin miellyttävä ole. Ymmärrän hyvin miksi ihmiset tykkäävät liikkua Amerikassa omalla autolla.
Olen kaksi kertaa käynyt (melko pikaisesti) San Franciscossa, enkä edelleenkään ymmärrä miksi sitä hehkutetaan. Sanoisin, että Helsinki on mukavampi paikka jos ajattelee pelkästään kaupunkina. Toki tietysti ulkomailla on aina kivaa, mutta suosittelen ottamaan auton alle ja seikkailemaan muualle. Ihan paras on kun vuokraa matkailuauton ja lähtee kiertämään kansallispuistoja  ;D
Tämä nyt oli oma mielipide kahden Amerikan reissun(toinen reilu 4vk ja toinen reilu 3vk) kokemuksella.

smy

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 24.08.2017, 01:33:41 »
Me oltiin kaksi yötä ihan siinä keskustassa Triton hotellissa. Olisko ollut joku 130€/yö ja ihan hyvä hotelli. Bartilla liikuttiin pariin otteeseen ja se on kyllä kohtuu ankea verrattuna vaikkapa Helsingin metroon. Lisäksi siellä tuntuu liikkuvan jonkin verran hämäräporukkaa. Toki sitä voi käyttää, mutta ei se kovin miellyttävä ole. Ymmärrän hyvin miksi ihmiset tykkäävät liikkua Amerikassa omalla autolla.
Olen kaksi kertaa käynyt (melko pikaisesti) San Franciscossa, enkä edelleenkään ymmärrä miksi sitä hehkutetaan. Sanoisin, että Helsinki on mukavampi paikka jos ajattelee pelkästään kaupunkina. Toki tietysti ulkomailla on aina kivaa, mutta suosittelen ottamaan auton alle ja seikkailemaan muualle. Ihan paras on kun vuokraa matkailuauton ja lähtee kiertämään kansallispuistoja  ;D
Tämä nyt oli oma mielipide kahden Amerikan reissun(toinen reilu 4vk ja toinen reilu 3vk) kokemuksella.

Toinen mielipide (ainakin 20 reissun ja 10kk kokemuksella).
San Francisco on kiva kaupunki. Eurooppalaisempi kuin moni muu amerikkalainen. Siellä on kulttuureja ja elämäntapoja monista eri paikoista. Sanoisin että jotenkin 'pehmeämpi' kaupunki kuin moni muu yhdysvalloissa. Itse olen pääasiassa tuolla liikkunut jalkaisin. Auton olen pyrkinyt saamaan turvalliseen paikkaan parkkiin johonkin Bart aseman lähelle kaupungin ulkopuolelle.
Bart on kieltämättä hieman nuhjuinen mutta toimiva. Tuo systeemi on ollut hieman rahapulassa käsitykseni mukaan aikojen saatossa. Bartissa liikkuu minusta kaikentyypistä porukkaa. Kravattimiehistä kerjäläisiin. Turvallisuuden suhteen en ole ikinä tuolla pelännyt.
Kansallispuistot on mielenkiintoisia jos niistä tykkää. Itse tykkään myös niistä. Mutta tässä tulee kompromissiongelma.
- Matkailuautolla ei tee mieli mennä kaupunkeihin
- Campingit on yleensä hankalasti jossain 'keskellä ei mitään'
- Matkailuauton vuokrat on kalliita (halvempaa on ottaa keskitason hotelliyöt ja vuokrata henkilöauto (isompikin), kuin vuokrata matkailuauto ja sitten maksaa kuitenkin aika monta kymppiä leirintämaksuja, ja polttoainettakin palaa.
- Kompromissi olisi että siellä olisi se smart rv:n perässä mutta harvemmin sellaisia on vuokralla.

Tuohon kansallispuistojen kiertämiseen ehkä parempi tuo matkailuauto. Yleensä kohtuulliset hotellit on kuitenkin jonkun matkan päästä itse puistoista.

Itse olen tänä kesänä ajanut matkailuautollakin 15000km (mutta euroopassa ja suomessa). Joten tämä puoli myös tuttua. Yhdysvalloissa ei ole tästä puolesta kokemusta mutta asiaa on tullut pohdittua ja tullut tulokseen että ei sovi omaan lomailutyyliin siellä.

Hotellihintoihin San Fran:issa vaikuttaa ajankohta todella paljon. Jos on pahimman sesongin ulkopuolella voi saada ihan hyvän hotellin $80-$100 pintaan. Esim. olen ollut King George hotellissa n. satasella monta kertaa (tosin neljä vuotta sitten edellisen kerran).  Viime kesänä olin tuolla edellisen kerran niin silloin oli joku Chalcea inn joka maksoi $120-130 pintaan yö. Tuo ei ollut hääppöinen mutta parkkihalli kuului hintaan. Ja tämä oli sesonkiaikaan. On tuo hintataso tuolla noussut muutamassa vuodessa.

Tuohon hotellivaraukseen. Ei kannata hinnan puolesta yleensä varata hotellia yli 2 viikkoa aikaisemmin (jos ei ole joku sesonki/tapahtuma). Olen monesti aloittanut kyttäyksen aikaisemmin ja todennut että mitä lähemmäs menee hinnat laskevat tiettyyn rajaan ja sitten taas nousevat. Toki tämä vaihtelee suurestikin.
« Viimeksi muokattu: 24.08.2017, 01:37:37 kirjoittanut smy »