Uusi Seelanti syyskuussa, kyllä/ei

(Luettu 2509 kertaa)

sof

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Uusi Seelanti syyskuussa, kyllä/ei
« : 24.07.2017, 23:26:20 »
Olen suunnitellut lähteväni tulevana syksynä reissuun jonnekkin päin maailmaa ja Uusi Seelanti on ollut mielen päällä. Olen miettinyt kuitenkin, onko järkevää lähteä Uuteen Seelantiin syyskuussa, eihän siellä mitkään kesäkelit silloin ole, mutta toisaalta ei mikään kylminkään aika?? Osaisiko joku neuvoa kokemuksen pohjalta tätä neitokaista?  :)

leego

• Tosireissaaja
    • Profiili
Vs: Uusi Seelanti syyskuussa, kyllä/ei
« Vastaus #1 : 06.09.2017, 09:03:45 »
Kyllä!

Jos olet ulkoilmatyyppi eli tykkäät lasketella ja haikata, täydellinen aika :)
Vähän sama kuin kevät Alpeilla eli ylhäällä lumi (todella kaunistakin) ja alhaalla kesä, illat/yöt toki voi olla hyvin kylmiä, ja nytkin alhaalla sataa vettä ja vuorella dumppaa lunta. Ja tämä siis kauniimmalla saarella eli etelässä.

Pussijamssi

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Uusi Seelanti syyskuussa, kyllä/ei
« Vastaus #2 : 07.09.2017, 05:51:05 »
Syyskuu on Etela-Saarella viela kevattalvea, Pohjois-Saarella  Aucklandin korvilla on sellainen "Suomen toukokuu" :) Olin ite telttailemassa syyskuun puolivalissa niilla leveyksilla ja kylla oli kylma yolla. Ihan tavallisissa taloissakin oli kylla kylma sen puoleen.

Marraskuussa olin Etela-Saarella kuukauden reissulla ja silloinkin oli kolme villapaitaa viela ihan relevantti varustus Queenstownissa. Toisinaan taas oli lampimampia paivia, jolloin t-paita riitti. Kiivimaassa sanotaan ihan syysta, etta jos et pida saasta niin odota kymmenen minuuttia.

Eli lyhyesti: Jos olet menossa just telttailemaan/camper vanilla niin mun mielesta menisin inasen myohemmin, mutta toki ihmiset reissaa ihan ympari vuoden! Riippuen miten tarkeaa sulle se lampo on ja toki myos onko sulla hyvat hc-varusteet, itsellanihan oli esim. ihan surkea makuupussi.