Puerto rico kokemuksia?

(Luettu 2016 kertaa)

Kepittäjä

• Aloittelija
    • Profiili
Puerto rico kokemuksia?
« : 29.07.2017, 14:47:32 »
Morjensta!

Tässä olisi suunitelmissa lähteä marras-joulukuun taitteessa pariksi viikoksi tutustumaan Puerto ricoon.

Olen aika paljon googlaillut kokemuksia puerto ricosta, mutta aika vähäistä se on suomenkielellä, ehkä korkeintaan jotkut ovat käyneet piipahtamassa San juan:ssa karibian risteilyn lomassa.
Osana USA:a puerto rico on tietenkin suosittu jenkkien keskuudessa, joten englanniksi löytyy kyllä runsaasti tietoa ja niitä olenkin todella paljon lukenut.
Olisi vain kiva saada jotain mielipidettä näin suomalaiselta näkökannalta miltä puerto rico on tuntunut/mitä siitä on tykätty.

Aika pitkälle on tiedossa mitä kaikkea tahdomme tehdä, joten sen puoleen en tarvitse hirveästi vinkkejä, ellei ole jotain speciaalia mitä haluaa suositella (esim joku tietty ravintola missä kannattaa käydä yms.)

Ajatuksena olisi ensimmäinen viikko viettää etelä-puerto ricossa, poncen alueella majoittuen Airbnb:ssä viidakon siimeksessä olevassa "vuoristo kämpässä".

Seuraava vikko olisi ajatus vuokrata Airbnb:n kautta joko saaren pohjois-tai kakkois- rannalta kämppä, omalla yksityisellä biitsillä.

Lomalla liikkuminen tapahtuu vuokra autolla, samalla fiilistellen maisemia.
En nyt erittele mitä kaikkea aiomme tehdä, muta pääasiassa tarkoitus olisi nauttia saaren luonnosta patikoiden sademetsissä ja jonkin verran käydä snorklaamassa.

milletre

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: Puerto rico kokemuksia?
« Vastaus #1 : 31.07.2017, 19:35:23 »
Puerto Rico on amerikkalaisten Kanaria, joten jenkkituristeille suunnattuja all inclusive resortteja on joka puolella saarta. Silti, aika harvat käyttävät paikallisille suunnattuja palveluja resorttien ulkopuolella, joten palvelut eivät ole kaikkia niin monipuoliset ja kehittyneet kuin voisi ajatella.

Omatoimimatkailun näkökulmasta, turvallisuustilanne on huonontunut tosi paljon viime aikoina joten kannattaa olla varuillaan. Ihmisiä ryöstetään säännöllisesti ja esim. ajaminen pimeän aikaan on vähän kyseenalaista.

Olen ainakin yhteen Puerto Rico-säikeeseen kirjoittanut minun suosikkijutut. Minulle pari viikkoa vain ja ainoastaan Puerto Ricossa tuntuisi hiukan pitkältä, käyttäisin varmaan osan ajasta saarihyppelyyn kun siinä on Pienet Antillit rivissä vieressä.

Kepittäjä

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #2 : 05.08.2017, 19:33:43 »
Puerto Rico on amerikkalaisten Kanaria, joten jenkkituristeille suunnattuja all inclusive resortteja on joka puolella saarta. Silti, aika harvat käyttävät paikallisille suunnattuja palveluja resorttien ulkopuolella, joten palvelut eivät ole kaikkia niin monipuoliset ja kehittyneet kuin voisi ajatella.

Omatoimimatkailun näkökulmasta, turvallisuustilanne on huonontunut tosi paljon viime aikoina joten kannattaa olla varuillaan. Ihmisiä ryöstetään säännöllisesti ja esim. ajaminen pimeän aikaan on vähän kyseenalaista.

Olen ainakin yhteen Puerto Rico-säikeeseen kirjoittanut minun suosikkijutut. Minulle pari viikkoa vain ja ainoastaan Puerto Ricossa tuntuisi hiukan pitkältä, käyttäisin varmaan osan ajasta saarihyppelyyn kun siinä on Pienet Antillit rivissä vieressä.

Kiitos vastauksesta!

Tuo turvallisuus tilanne oli uusi tieto. Itseasiassa moni on sanonut Puerto ricoa "isoista" saarista turvallisimmaksi, verrattuna esim. Jamaica, Haiti , Dominikaaninen yms.
Kuitenkin jopa monet nuoret naispuoliset reppureissaajat uskaltavat edellä mainituilla saarilla reissailla yksinään.

Toisaalta pimeän tullen muutenkaan ei itsellä ole mitään syytä ajella, niin en pelkäisi turvallisuuteni puolestaan Puerto ricossa.

Käytännössä lomalla olisi 12-täyttä päivää, niin uskoisin sen olevan riittävä aika saamaan nimenomaan Puerto ricosta irti sen mitä sieltä lähdetään hakemaan. Meidän porukalle luonto on ihan ykkös juttu, niin sen takia on mukava ihan ajan kanssa perehtyä saaren sademetsiin ja kauniisiin rantoihin sekä muutamaan kauniiseen saareen(vieques ja culebra)
Toki loman jälkeen sen tietää oliko fiksua viettää koko aika samalla  seudulla, mutta aina voi tehdä uuden reissun, jos jää kaivelemaan.

Hena69

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #3 : 06.08.2017, 12:53:20 »
Olimme maaliskuussa 2017  2 päivää ennen risteilyä  ja 2 risteilyn jälkeen. Majoituimme huoneistossa ja hotellissa keskustassa.Mielestämme kaikki hinnat olivat hyvin kalliita.No, linja-autolla oli edullista ajaa.Kaupungin nähtävyydet oli nopeasti katsottu, vietimme aikaa rannalla-sää mukava n. 25 astetta.Paikalliset elävät "köyhyydessä" ja kerjäläisiä oli kadulle. Varmaan saaren muissa osissa sijaitsevat resortit vastaavat ennemmän lomaijoiden tarpeeseen palveluillaan.