EDIT: Kopioitu yleinen-osioon, jatketaan keskustelua siellä!Kaipailen jotain uutta luettavaa ja etsiessäni löysin täältä yhden vuonna 2003 avatun kirja-aiheisen keskustelun, johon on viimeksi kommentoitu noin vuosi sitten. Selailin sitä, mutta se tuntui jotenkin hankalalta, sillä kirjojen nimiä, tekijöitä, kommentteja ja mielipiteitä vilisi siellä täällä. Sellaisesta on yksinkertaisesti työlästä napata itselleen listaa mukaan otettavaksi vaikkapa kirjastoon.
Tästä sikisi idea ketjusta, johon kokoaisimme listaa matkakirjoista sekä maa- ja kulttuurikuvauksista (ei matkaoppaat)
vain yksi teos+tekijä per rivi, halutessaan voi vaikkapa numeroida oman listansa.
Teokset voivat olla henkilökohtaisia suosikkejasi tai vaikka itse et olisi niin pitänyt, voi sen silti halutessaan laittaa mukaan, koska aina voi joku toinen siitä tykätä.
Jos haluaa kommentoida teosta jotenkin, voi oman viestin loppuun kirjoittaa kommentteja, mutta pääasia olisi, että itse lista pysyy selkeästi luettavana! Mä sitten nappailen niistä screenshoteja kännykällä ja marssin kirjastoon, tai googlettelen niitä, joista voisin pitää

Voin itse aloittaa, mitä näin äkkiseltään tulee mieleen (ei parhausjärjestyksessä todellakaan):
1. Polkupyörällä maailman ympäri - Jukka Salminen
2. Reissukirja - Rauli Virtanen
3. Pohjois-Korea - Jouni Hokkanen
4. Asioita jotka saavat sydämen lyömään nopeammin - Mia Kankimäki
5. Elämäni nomadina - Päivi Kannisto
6. Villi vaellus - Cheryl Strayed
7. Islantilainen voittaa aina - Satu Rämö
8. Venäjää aikuisille - Hannu Mäkelä (ei ole nimestään huolimatta oppikirja!)
9. Monsuunimantroja - Satu Rommi
10. Kerran kuljin ja kumarsin: 15 kuukautta Aasiassa - Heidi Nummi
Tuossa nyt ensimmäisiä joita mieleen juolahti, aiheet laidasta laitaan, varmaankin viimeisimpiä luettuja suurin osa..?