USA VisaDebit

(Luettu 1289 kertaa)

Matukka

• Aloittelija
    • Profiili
USA VisaDebit
« : 13.08.2017, 02:55:54 »
Moikka! Uusi täällä ja anteeksi jos kysymys kysytty jo sata kertaa,  Mutta, aikomus siis matkustaa jenkkeihin, Riittääkö VisaDebit kortti, vai pitääkö olla luottokortti? Luottokorttia en saa, unohdanko siis koko matkan? Kiitos vastauksista!

waydrive

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: USA VisaDebit
« Vastaus #1 : 13.08.2017, 08:38:58 »
Kannattaa olla monta korttia matkassa. Minulta suljettiin pankin toimesta OP:n kortin Visa-puoli jo ekalla ostoyrityksellä ja debit ei toiminut missään. Onneksi oli muita kortteja matkassa, niin ei tullut ongelmia.

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 13.08.2017, 08:59:41 »
Auton vuokraus ilman luottokorttia on hyvin vaikeaa, ellei mahdotonta. Jotain vinkkejä netissä kyllä löytyy, mutta kun yhdistää vielä että on ulkomaalainen niin ei onnistu.

Muuten mitään ylivoimaista estettä ei pitäisi tulla. Jotkut hotellit saattavat vaatia isomman katevarauksen tai panttimaksun, joten ihan tyhjän tilin kanssa ei kannata pelkällä debitillä matkustaa, mutta en muuten mitään ylivoimaisia esteitä näe. Ja luottokorttia kysyttäessä kannattaa tarjota korttia tekemättä liian suurta numeroa siitä että se on debit-kortti, koska usein ulkomaiset debit-kortit näkyvät järjestelmissä luottokorttina joka tapauksessa.

En jättäisi reissua tekemättä luottokortin puutteen takia. Kaksi korttia eri pankeista tai vaikka joku prepaid kortti varalle on kyllä aina hyvä idea reissussa.

milletre

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 13.08.2017, 20:57:44 »
Kokenut matkailija maksaa credit-kortilla, ja pitää niitä mukanaan aina muutamia.

Miksi?
- Maailmalla kortteja jatkuvasti hakkeroidaan. Debit-kortin tappioista vastuun kannat sinä, mutta credit-kortin tappiosta vastuun kantaa pankki.
- Eri kortti-brändit eivät aina toimi tai palveluntarjoaja ei niitä huoli. Näissä kohdissa muutama erilainen credit-kortti pelastaa.
- Muista että esim. auton vuokraava yritys tekee tilapäisen varauksen credit-kortillesi. Jos luottorajasi on matala, saattaa olla että korttia ei voi paljon muuhun sitten käyttääkään ennenkuin suljet tuon autovuokraus-transaktion.   

PHen-X

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 14.08.2017, 01:32:06 »
Minulla ei ole ollut USAssa minkäänlaisia vaikeuksia pelkän debitin kanssa. Autonvuokraamista en sillä kylläkään ole koittanut, mutta kaikki muu on onnistunut ilman ongelmia.

Debit-korttini on myös kopioitu kaksi kertaa (muualla kuin USAssa) ja molemmilla kerroilla pankki/Nets on ottanut vahingot vastuulleen.
"vaan minä lähden, on mulle se vahva ja vaativa pakko"

Matukka

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #5 : 14.08.2017, 02:05:53 »
Kiitos vastauksista. Autoa ei ole tarkoitus vuokrata, vaan lähinnä nuo hotellit/hostellit mietityttää. Minkähän suuruisia mahtaa nuo käteisvakuudet sun muut olla? Tarkoitus olisi matkustaa NY-SanFran-NewOrleans-Miami. En millään haluaisi perua matkaa pelkän luottokortin takia.

tessuli

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 14.08.2017, 08:45:19 »
Hotellien vakuudet sanotaan yleensä hotellivaraussivustoilla, jos etukäteen hotellia varaat. Varmaan yleensä ovat asteikolla 150-300 dollaria/viipymä, näin ainakin omalta kohdaltani  Miami/Orlando akselilta muistelisin. Ja tuon katevarauksen palautuksessa voi mennä päivästä useisiinkin päiviin, joten tilillä kannattaa katetta olla.
Älä reissua peru luottokortittomuuteen jos autoa et ole vuokraamassa. Kaikki muu hoituu kyllä depitilläkin.
Work like you don't need the money, love like you've never been hurt and dance like no one is watching!

PHen-X

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 14.08.2017, 09:37:34 »
Minkähän suuruisia mahtaa nuo käteisvakuudet sun muut olla? Tarkoitus olisi matkustaa NY-SanFran-NewOrleans-Miami. En millään haluaisi perua matkaa pelkän luottokortin takia.

Viime keväänä Philadelphiassa kahdessa keskisuuressa keskitason hotellissa tehtiin molemmissa kortille kirjautumisen yhteydessä 150 USD katevaraus, joka palautui toisessa viikon ja toisessa kymmenen päivää uloskirjautumisen jälkeen. Kannattaa muuten harkita myös airbnb:tä USA:ssa.
"vaan minä lähden, on mulle se vahva ja vaativa pakko"

jk

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 14.08.2017, 10:08:49 »
Nyrkkisääntönä vakuussummat lienevät sitä suurempia, mitä hienommasta ja kalliimmasta hotellista on kyse. Hostellit tuskin yleensä vaativat muuta vakuutta kuin muutaman dollarin pantin avainkortista tms.

Hank da Silva

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 14.08.2017, 15:59:22 »
Debit-kortin tappioista vastuun kannat sinä, mutta credit-kortin tappiosta vastuun kantaa pankki.
Ei se nyt noin mene. Kannattaa lukea oman kortin käyttöehdoista, kuka korvaa missäkin tapauksessa. Pääpiirteittäin ehdot ovat debit- ja kredit-korteilla hyvin samanlaiset.
Cheque yourself before you wreque yourself.

SlummiViikuna

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 14.08.2017, 21:22:06 »
Olin 2015 Miamissa pari viikkoa ja pelkän debitin turvin. Pankki esti kortin käytön loppulomasta, mutta tuostakin olis varmaan selvinny, kun olis etukäteen ilmottanu pankille, että olen matkalla. Asia kyllä hoitu kuntoon ihan vaan ilmotuksella verkkopankissa, että olen ulkomailla ja kortti on omassa käytössä.
Tosiaan..ainut mihin sitä luottokorttia voi tarvita on nuo auton vuokraukset ja jotkin majotukset. Älä siis ihmeessä peru sen takia matkaa. :)