Everest tai Annapuurna base camp joulukuussa :o

(Luettu 425 kertaa)

aeroplane

• Aloittelija
    • Profiili
 Moikka!

Lennetään kaverin kanssa marraskuun lopussa Nepaliin trekkaamaan ja voisi jakaa oppaan jos olisi samanlaista aikataulua!

arkienkeli

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Everest tai Annapuurna base camp joulukuussa :o
« Vastaus #1 : 12.09.2017, 18:10:56 »
Opas ei noilla reiteillä ole kovinkaan välttämätön, mutta kantaja-opas joka raahaa kahden hengen kamat ja solkkaa jonkin verran englantia on kätevää olla matkassa. EBC-trekillä tarvitsee joulukuussa jo melko lämpimät kamat, yöllä hentoo olla -30 pakkasta.

Itse pyörin kyllä siinä marraskuun lopulla Khumbussa, mutta tarkoitus on patikoida ylös jostain Arunin laaksosta enkä välttämättä viitsi mennä EBC:n asti vaan tutkia enemmänkin sivulaaksoja ja muita sellaisia paikkoja, joissa ei ole vielä tullut käytyä neljällä edellisellä reissulla.

iltsu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 12.09.2017, 20:03:50 »
Menen Nepaliin Intiasta marraskuun puolivälissä ja ajatus olisi tehdä vaellus Everestin base campille. Olen kallistunut oppaan palkkaamiseen ja reissun järjestämiseen etukäteen Kathmandusta, koska matkavakuutus ei ole muuten voimassa. Alkuperäinen ajatus oli ajatus tehdä yksin tuo vaellus. Eli voisin olla kiinnostunut jakamaan oppaan. Minun pitää olla Kathmadussa takaisin 16.12.

reissutytsy95

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Kohti päiväntasaajaa
« Vastaus #3 : 13.09.2017, 07:51:40 »
ABC trekin pystyy menemään helposti ilman opasta. Reitit on selkeästi merkittynä ja varmistukseksi voi ladata appin puhelimeen mikä opastaa (myös aklimoitumisessa). Me teimme niin, että jätimme suurimman osan tavaroistamme Pokharaan guest houseen ja otimme vain pakolliset mukaan. Näin saimme kannettua itse omat tavaramme. En osaa sanoa millainen reitti on tuohon aikaan, mutta maaliskuussa pärjäsi ainakin hyvin perus lenkkareilla ja tosi kevyellä varustuksella. Suosittelen kuitenkin ottamaan mukaan kevytuntuvatakin, villasukat ja makuupussin, koska chhomrongista eteenpäin alkaa olemaan öisin kylmä. MBC ja ABC:llä oli meillä ainakin yöllä pakkasta. Missään teahouseista ei myöskään ole lämmityksiä. Jossain mainittiin lämmityspuhaltimesta, mutta sitä ei kertaakaan tuon 8 päivän aikana ollut saatavilla.

Jos haluat lukaista meidän annapurnan trekistä niin tuolta löytyy :)
https://kohtipaivantasaajaa.blogspot.fi/2016/03/annapurna-base-camp-trek.html

NakkisMan

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #4 : 13.09.2017, 20:46:55 »
Marraskuun lopussa aloittamassa maailmanympärysmatkan Kathmandusta. Ylöspäin olisi myös hieman kivuta....