Etelä-Afrikka

(Luettu 80213 kertaa)

matkamies31

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Etelä-Afrikka
« Vastaus #120 : 03.02.2018, 13:50:40 »
Tietääkö kukaan onko mahdollista tehdä päiväretki katsomaan hylkeitä sekä pingviinejä  Kapkaupungista käsin?
Molemmat kohteet samana päivänä?

SunRiseGirl

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #121 : 03.02.2018, 14:37:56 »
Tietääkö kukaan onko mahdollista tehdä päiväretki katsomaan hylkeitä sekä pingviinejä  Kapkaupungista käsin?
Molemmat kohteet samana päivänä?

On helposti. Voit mennä joko itseksesi tai sitten ottaa jonkun valmiin retken. Mä olin hostellin järkkäämällä pyöräilyretkellä (pyöräilyä vain kohteessa, ei sentään koko matkaa) ja samalla reissulla käytiin katsomassa pingviinejä, käytiin laivareissulla, jossa näki tosi paljon hylkeitä ja pyörräillessä nähtiin paljon strutseja. Nämä kaikki on tosin mahdollista nähdä aivan omatoimisesti, ovat niin lähellä Kapkaupunkia, että onnistuu hyvin yhden päivänä aikana varsinkin jos vuokraa auton. Pingviinit pysyy samalla rannalla Boulders Beachilla, joten ne on helppo löytää. Hylkeitä näkee köllöttelemässä jo ihan Hout Bayn satamassa, mutta satamasta tehdään veneretkiä merelle, josta pääsee näkemään Seal Islandin. En tiedä miten hyvin näihin pääsee julkisilla, mutta itse otin valmiin retken, koska se ei ollut pahan hintainen ja siinä pääsee samalla kaikkiin kohteisiin eikä ollut mikään eläkeisten eväsretki.

matkamies31

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #122 : 04.02.2018, 10:43:46 »
Mikä hostelli järjesti tuon?

SunRiseGirl

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #123 : 04.02.2018, 11:06:57 »
En muista enää yhtään mikä oli hostellin nimi, mutta valmiita ja edullisia (tämä toki suhteellista, että mikä on edullista) retkiä on kyllä saatavissa, joko ns. yleisiä, jossa porukkaa monesta eri paikasta ja isoilla hostelleilla omia.

Tätä harkitsin, ennen kuin kuulin, että hostellilla on oma retki, jossa oli vähän enemmän pyöräilyä, mutta reitti näyttää hyvin samalta. Hostellin retki oli hitusen halvempi, mutta ei noissa aivan hirveää hintaeroa silloin ollut.
http://www.daytrippers.co.za/Day%20tours/cape_point.html