Uuteenseelantiin lomalle 6 kuukaudeksi.

(Luettu 889 kertaa)

Toke94

• Aloittelija
    • Profiili
Uuteenseelantiin lomalle 6 kuukaudeksi.
« : 27.09.2017, 21:59:03 »
Olen tässä miettinyt tosissani lähtöä Uuteenseelantiin. Olen katsonut maasta videoita, kuvia, kuunnellut päivittäin paikallista radiokanavaa. Lukenut maasta tietoa. Tässä mietin että olisiko siinä järkeä että, säästäisi kovasti rahaa ja reilun vuodenpäästä lähtisi maahan. Sen tiedän että sinne saa viisumin, jolla saa olla vuoden maassa. Viisumilla voi lomailla, matkustella sekä tehdä töitä. Melko samanlainen käytäntö kun Australiassa. Mulla ikää 23-vuotta ja kokemusta jo asumisesta pohjoismaissa. Sellaista olen miettinyt että hakisi viisumia sinne. Pitää ilmeisesti olla myös se paluulippukin tilattuna kun hakee viisumia ja viimeistää silloin kun saapuu maahan, tai tietty summa rahaa joka pitää todistaa. En vaan oikeen tiedä millaista pubjettia, sinne kannattaisi miettiä, pärjäisikö ,jos on esim 800 euroa käytössä kuukautta kohden, ja ostaisi jonkun vanhemman asuntoauton ja asustelisi leirintäalueilla. Ilmeisesti paikalliset ovat hieman samanlaisia mörriköitä, kun suomaalaisetkin, mutta kaippa sielä, äkkiä silti tutustuu muihin matkailijoihin. Löytyyhän näitä sivustoja vaikka mitä. Pahoittelen kirjoitusvirheitäni.  Kokemuksia jollakin?

epsilon

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: Uuteenseelantiin lomalle 6 kuukaudeksi.
« Vastaus #1 : 29.09.2017, 15:57:44 »
Terve,

Tuo 800 euroa ei riitä leirintämaksuihin ja bensoihin kuukaudeksi, jos näille oma budjetti niin ok.
Teltta/ henkilöauto kombinaatiolla jää käyttörahaa ehkä hieman enemmän, jos budjetti on tiukka.
Joka tapauksessa kannattaa lähteä, vaikka polkupyörällä. Luonnossa viihtyville ainakin virikkeitä riittää.

Toke94

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Uuteenseelantiin lomalle 6 kuukaudeksi.
« Vastaus #2 : 01.10.2017, 23:36:05 »
Kiitoksia vastauksista. Pitää oikeesti miettiä mitä tekis. Vaihtoehtona olis tietenkin tehdä esim 3 kuukautta töitä ja sitten asua jossain motellissa loppuaika.