Indonesiaan yksin

(Luettu 2476 kertaa)

Maddiska

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Indonesiaan yksin
« : 12.10.2017, 06:14:45 »
Heissan kaffarit!

Nyt on känynyt niin että ero on kohdannut reissupariskunnan arkea ja nyt pitäisi sitten lähtä yksin reissaamaan. Olen suht pienikokoinen nainen, joten tietty aina hieman jännittää tuo yksin reissaaminen ja varsinkin kun sitä ei ole ikinä ennen tehnyt.

Aasia on yleisesti tiedossa oleva paikka jossa naisen on turvallisempaa yksin matkustaa (kun vertaa esim lähi-itää yms), mutta olisiko sen jo tehneillä antaa vinkkikolmosta etenkin Indonesian paikoista joissa oli hyvä ja turvallinen fiilis reissata yksikseen. Olen käynyt Japanissa ja siellä olo oli todella turvallinen vaikka liikkui keskellä yötä pimeillä kujilla, joten Japani on yksi mahdollisista kohteista, mutta helmikuussa tuo Indonesia vetäisi puoleensa hieman enempi.

Haluiaisin kuitenkin ensimmäisen itekseen tehdyn reissun olevan semmoinen helppo ja hyvää fiilistä antava. Niin ja haluna olisi pyöriä siellä ympäriinsä reilu pari kolme viikkoa, turistialueille en ajatellut jäädä.

Reissuun olis tarkoitus lähteä siinä helmi-maaliskuun taitteessa, joten jos joku on samoihin aikoihin lähdössä sinne ja reissuseura puuttuu, ilmoittaudun mukaan!
« Viimeksi muokattu: 12.10.2017, 06:20:29 kirjoittanut Maddiska »
Tekevälle sattuu ja kotonakin kuolee. Jopa todennäköisimmin.

Jenniii

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Indonesiaan yksin
« Vastaus #1 : 30.10.2017, 11:14:19 »
Mulla oli ainakin turvallinen olo Balilla ja Gileillä yksin!  :) Sulawesillakin oon käynyt, mutta en tiedä lähtisinkö sinne yksin, vaikkei mitään ongelmia kohdattukaan.

Hank da Silva

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 31.10.2017, 19:08:21 »
Indonesia on suurimmaksi osin muslimimaa, mistä syystä en suosittelisi sitä ykkösvaihtoehtona yksin reissaavalle naiselle. Suurin osa jengistä on kyllä aika vapaan linjan muslimeja, mutta aina löytyy niitä tiukasti koraania seuraavia tyyppejä, joiden mielestä yksin liikkuva nainen on täysin avointa riistaa kaikille.

Japani, Korea, Taiwan, Thaimaa, Kiina, Filippiinit ja Vietnam voisi olla naisystävällisempiä.
Cheque yourself before you wreque yourself.

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
« Vastaus #3 : 31.10.2017, 20:17:35 »
Suurin osa jengistä on kyllä aika vapaan linjan muslimeja, mutta aina löytyy niitä tiukasti koraania seuraavia tyyppejä, joiden mielestä yksin liikkuva nainen on täysin avointa riistaa kaikille.

Mitä vittua mä just luin? :o

SlummiViikuna

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 01.11.2017, 14:50:01 »
Mä oon helmikuun alussa menossa. Tokikaan en vietä siellä kuin viikon verran,
mutta aivan yksin enkä oo osannu ajatellakaan etten niin voisi tehdä. :D Luotan siihen, että ku koittaa ite pitää jonkunlaisen maalaisjärjen mukana touhussa ja että siellä on kuitenkin varmasti aika paljon muitakin reissaajia niin ei sielä lopultakaan aivan niin yksin ole, että tarttis pelätä.

Chupachubs

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : 20.11.2017, 21:45:19 »
Balia ja Gilin saaria voisin suositella yksinreissaavalle naiselle. Kaverin kanssa oltiin pari vuotta sitten kiertelemässä ympäriinsä, ja yksinäisiä naisia näkyi paljon. Mekään ei naisina tunnettu kertaakaan oloamme uhatuksi tms. Mitä nyt uutena vuonna Gili Trawanganilla pari suomalaista miestä koetti päästä meidän huoneeseen yöksi :D paikalliset oli oikein kunnollisia.

Sri Lankaa voisi myös suositella yksinreissaajalle, ja vietin siellä ihan mahtavan kuukauden viime vuonna yksin!

Jenniii

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : 28.11.2017, 09:29:14 »
Indonesia on suurimmaksi osin muslimimaa, mistä syystä en suosittelisi sitä ykkösvaihtoehtona yksin reissaavalle naiselle. Suurin osa jengistä on kyllä aika vapaan linjan muslimeja, mutta aina löytyy niitä tiukasti koraania seuraavia tyyppejä, joiden mielestä yksin liikkuva nainen on täysin avointa riistaa kaikille.

Japani, Korea, Taiwan, Thaimaa, Kiina, Filippiinit ja Vietnam voisi olla naisystävällisempiä.

Aika masentava ajatusmaailma  :(

Blueman

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 25.12.2017, 22:36:49 »

Aika masentava ajatusmaailma  :(

Tervetuloa todellisuuteen!

Itse asuin Indonesiassa aikoinaan. Paikalliset naiset ei lähde mielellään matkoille yksin. Miehet tai mies joukot saattavat tulla liian tuttavallisesti "iholle". Jakartassa on bussilinjoilla erikseen naisille busseja tai varattuja osia bussista:  https://transjakarta.co.id/produk-dan-layanan/layanan-bus/bus-wanita/

Google käännös:
Coinciding with Kartini Day, April 21, 2016, Transjakarta launched 2 buses with designs specially designated for Transjakarta female customers. Buses operating in corridor 1 is planned to increase the fleet as well as operational routes. The bus is expected to provide a sense of security and comfort for Transjakarta women customers.

Noita oli jo silloin kun se metron korvike bussi systeemi tuli käyttöön vuosia sitten, ei siis 2016 alkaen. Misiköhän?

Jokainen voi tietysti itse kokeilla ja usein pärjää ilman ongelmia, mutta asiaa on hyvä tietysti etukäteen pohtia ei pelkästään ajatusmaailmoista masentumalla.

chilijogurtti

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #8 : 18.01.2018, 11:24:25 »
Itse juuri Sumatralta tulleena voin ainakin sitä suositella myös yksin reissaavalle naiselle. Itse reissasin osan matkasta kaverin kanssa ja osan yksin. Kertaakaan ei ollut mitään ongelmia tai turvattomuuden tunnetta. Ennemminkin koin sumatralaiset mukaviksi ja avuliaiksi.

Ehkä sitten Jakartassa on eri meininki?