Out of body -kokemukset reissuissanne?

(Luettu 2538 kertaa)

rocknroll

• Aloittelija
    • Profiili
Out of body -kokemukset reissuissanne?
« : 13.10.2017, 23:54:45 »
Kukapa humaani tallaaja tällä foorumilla ei olisi kiinnostunut paranormaaleista iilmiöistä sekä parapsykologiaan liittyvistä ilmiöistä? Omaako kukaan "out of body" -tai vastaavia kokemuksia matkoiltanne?

Luin TOR-verkosta hakiesssani ahmia.fi sivustola "x-ray breathing" tai Out of body tai vastaavaa , päädyin sivulle, missä eräs psykologian tohtori puhui epäilen, että samasta asiasta, joka liittyy ihmisen ruumiin läpivalaisuun. En tiedä oikeita termejä, netistä oikein tahdo löytää mitään asiaa. Eräässä artikkelin yhteydessä olevassa videossa sivustolla, johon päädyin, keskusteltiin "säiliöstä"

jk

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
Vs: Out of body -kokemukset reissuissanne?
« Vastaus #1 : 14.10.2017, 10:42:06 »
"Out of body" -kokemuksissa ei sinänsä ole mitään paranormaalia, sellaisiahan on saatu laboratorio-olosuhteissa aikaan stimuloimalla tiettyjä aivojen alueita sähköllä. Eli aistiharhoista on kysymys.

rocknroll

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #2 : 14.10.2017, 12:59:20 »
No joo, mutta mulla on sellainen kokemus briteistä, että mun ruumista oltaisiin tutkittu majatalossa. Ko matkustin ensimmäisen kerran Liverpooliin 2000-luvun puolivälin jälkeen ensimmäiselle omatoimimatkalle, niin viimeisenä yönä ennen kotimaahan Tampereen lentoa se tapahtui. Olin dokannut ennen matkaa lähestulkoon päivittäin kolme kuukautta, ja sitten Poolissa lähdin samana iltana, kun lento saapui ja saavuin majataloon, ni muiden siellä olleiden ja parin paikallisen kanssa katselemaan Merseysiden yöelämää. Paikalliset toimi oppaina. Dokaus jatkui, ja sitten alkoi olemaan aistiharhoja, psykoottisia oireita, kun en pitänyt ravinnosta huolta, niin sunnuntain aikaan. Paluulentoni olin ostanut maanantain iltapäivälennolle. Saavuin perjantaina ja söin pelkän salaatin lauantaina, jonka ostin elintarvikeliikkeestä. Ja sitten lauantai-illan etkoiksi ostin halvan punkkupulllon paikallisesta viinakaupasta.

Olo oli tosi kamala, ja kaikki tietää, kenellä on ollut vähän pidempiä dokausputkia, että ilman lääkitystä ei pysty nukkumaan, hikoiluttaa ja tulee ääniharhoja, jos ei syö mitään psyykeen tasaavia lääkkeitä. Matkan jälkeen minulla todettiin psykoosi, josta myöhemmin diagnoosi vaihtunut skitsofreniaan, ja syön säännöllisesti päivittäin lääkkeitä kourallisen psyykkeeni tasapainoon, ja sitten vielä illaksi minulle on lääkärini määrännyt Ketipinor -unilääkettä, jonka pitäisi hänen sanojensa mukaan vaikuttaa myös ahdistukseeni. Pyysin opioideja viime kerralla lääkäriltäni, mutta hän sanoi, koska juon alkoholia säännöllisesti, ei voi määrätä esim. pameja tai muita vastaavia opioideja ainakaan toistaiseksi, koska niillä voisi olla elämän päättäviä seurauksia yhdistelämänä alkoholin kanssa. En ole koskaan ostanut katukaupasta pameja, vaikka olen harkinnut kokeeksi ja itselääkitykseksi, sillä olen lukenut netistä, että ne auttavat masentuneisuuteen ja ahdistukseen siten, että ihminen kokee ulkopuoliseksi asioita maailmassa ja ei koe ahdistusta. Saatan toki olla väärässä, olen ainoastaan lukenut.

Virallinen lääkärin määrämät lääkkeeni tällä hetkellä:

Suprium 800 milligrammaa päivässä, pitäisi vaikuttaa psyykkeen tasaspainoon
Venlafaxin 225 milligrammaa päivässä, pitäisi auttaa ahdistukseen, aluksi auttoi, mutta sitten harhoja palasi ja annoskokoa nostettiin,
Ketipinor 200 milligrammaa iltaisin, pitäisi auttaa ahdistukseen ja unettomuuteen, toimia unilääkkeenä.

Oma lääkitykseni on edelleen runsas voisi sanoa päivittäinen alkoholi vaikka syön nuo edellä mainitsemani lääkkeet ja usein olen ottanut kirkkaan viinan kanssa yhdessä, eikä juuri mitään vaikutuksia. Eli nykyisellään lääketiede on niin kehittynyttä, että pystyy syömään masennukseen, ahdistuneisuuteen, ja skitsofrenian hoitoon lääkkeitä ilman, että menettäisi henkeä jos nauttii alkoholia.

Mutta kokemuksen muistan lopun elämää ja haluaisin jakaa sen jonkun kanssa, ja jos kyse oli ainoastaan aistiharhasta, niin haluaisin silti kokea sen uudelleen. Kaikki, mitkä ei tapa, vahvistaa?

Minulla on ollut useampia lääkäreitä niin Helsingissä, kuin Turussakin ja yksi virolainenkin tohtori on tutkinut minua nyt 10 vuoden ajan, ja kaikki sanoo, että ensimmäinen psykoosini olisi pitkään jatkuneen alkoholinkäytön seurausta, eikä kukaan usko tarinaani aistiharhastani, tai oli se sitten totta tai ei koko ruumiin valaisu. Pidän sitä yhä totena, vaikkakin noihin aikoihin kun psykoottiset oireet tuli dokaamisesta, niin koin itsetuhoisia ajatuksia myös. Se oli jotenkin järkyttävän aitoa, mutta niin romanttisen kaunista näin jälkikäteen ajateltuna. En epäilisi, jos Dave Mustaine keksi "Megadeth" -bändin nimen juuri samasta kokemuksesta, tai Metallica "Hit The Lights" -avausraidan Kill'em all-levyltä samankaltaisesta kokemuksesta. Asian kanssa täytyy vain elää.

Tosin uusin lääkärini voisi väittää, että psykoosini johtuu kannabiskokeilusta, joka minulla on takanani vuodelta 2005, tai alkoholin ja kannabiskokeilun yhdistelmäänä, mutta en haluaisi sekoittaa yhtä kevyttä huumekokeilua kannabiksesta psykoosin laukeamiseen. Kannabis kun on todettu paljon terveellisemmäksi huumausaineeksi, mitä alkoholi. Alkoholi tappaa ja se on laillista Suomessa, mutta Kannabis on laitonta ja sitä saa aika tavalla polttaa, syödä, käyttää , että henki lähtisi ähkyyn. Olisiko siinäkin taas mietittävää valtiovallalla?

pahakyy

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #3 : 15.10.2017, 06:06:37 »
Ehdotan ketjun poistamista.

jk

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 15.10.2017, 06:57:25 »
No joo. Vertaistukea löytyy varmaankin paremmin päihdelinkistä tai joltain muulta vastaavalta foorumilta kuin täältä. Laitan lukkoon.