Giardia lamblia - kallis terveydellinen lasku Intiasta

(Luettu 841 kertaa)

Miketti86

• Aloittelija
    • Profiili
Hei!

Onko kohtalotovereita, joille nuo kaksi latinankielistä sanaa ovat muodostuneet painajaiseksi jossain elämän vaiheessa tai kenties jopa tällä hetkellä? Onko joku onnekas, joka on saanut parasiitin poistumaan kehostaan?

Minulla on takana nyt reilu kahden kuukauden taistelu giardia lambliaa vastaan. Sain parasiitin Intian *****läjästä, mihin ei tarvitse onneksi koskaan enää matkustaa. Oireita ovat vesiripuli erityisesti öisin, mahan turvotus, sietämätön kuvotus chapati-leipää / veg. manchuriania / amritsari kulchaa kohtaan ja suisidaaliset ajatukset taudin pitkittyessä.

Olen syönyt kaksi antibioottikuuria (Flagyl 400 mg / 3 x päivässä viikon ajan). Tauti helpottui kuurien aikana ja olo tuntui hetkittäin jopa erittäin hyvältä. Reilu viikko ja taas ulostin housuun kesken työpäivän. Nykyään repussa kulkeekin aina mukana vaihtokalsarit ja housut. Pirteä en ole ollut sitten elokuun, koska herään öisin giardiaulosteelle noin 3-4 kertaa.

Ja lääkärissä ravaaminen on tuttua tällä kaavalla: lääkäri --> ulostenäyte --> negatiivinen tulos --> lääkäri --> ulostenäyte --> giardia lamblia patogeeni --> lääkäri --> antibioottikuuri jne... Onko tuttua?

Kadun niin paljon matkaani Intiaan. Olen matkustanut ympäri maapallon, enkä ole missään muualla saanut minkäänlaisia vatsaongelmia. Nyt tuntuu, että yksi kuukauden matka tuhosi elämäni. Intia ei todellakaan ollut tämän arvoinen.

Millaisella lääkekuurilla sinä sait giardian pois suolistosta ja kuinka kauan aikaa se vaati?

Fiasko

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Giardia lamblia - kallis terveydellinen lasku Intiasta
« Vastaus #1 : 22.10.2017, 22:45:54 »
Onko tinidatsoli kokeiltu tai onko sen käytölle kontraindikaatio? Voi tehota, vaikka metronidatsolille (Flagyl) ei olisi vastetta.
Pietari vei mennessään.