Rio de Janeiro->Quito

(Luettu 6590 kertaa)

Anonymous

• Vieras
Rio de Janeiro->Quito
« : 28.04.2003, 17:11:49 »
Kiinnostaisi reissu, joka alkaisi Riosta ja etenisi Paraguayn läpi Boliviaan, Peruun ja Equadoriin. Riittääkö hieman yli kolme kuukautta? Haluan ehdottomasti mennä koko ajan maitse. En tykkää lentää, kun se jotenkin pilaa kokonaiskäsityksen alueesta. Mitä mieltä olette budjetista? Riippuu tietysti kuinka haluaa elää, mutta Thaimaassa kului jotain 25 euroa päivässä, mutta sillä rahalla on ostettu TOSI paljon kaikkea krääsää...Lampun varjostimia, seinävaatteita, puunorsuja, astioita ym...Eli jos tää nyt jotain suuntaa antaa.

Markus

• Himoreissaaja
    • Profiili
Re: Rio de Janeiro->Quito
« Vastaus #1 : 29.04.2003, 10:47:13 »
3kk ehkä riittää ihan kohtalaisesti, jos et esim. Brasiliassa tee suurempia mutkia. Ehkäpä menisin Paraguayan kaakkoisosan jälkeen takaisin Brasiliaan ja Boliviaan sitten Pantanalin kautta, eli Corumbasta. Siellä on loistavat mahdollisuudet nähdä viidakkoa ja eläimiä. Kohtuullinen aika Perussa ja Boliviassa on 3-4 viikkoa, Paraguayssa 2 viikkoa, Ecuadorissa 2-3 viikkoa ja Brasiliaan sitten harkinnan mukaan. 25 euroa riittää hienosti kaikkialla, paitsi ehkä Brasiliassa voi tulla välillä tiukkaa. Eli 25/päivä keskiarvolla reissu kyllä hoituu mukavasti. Hintataso on melkolailla Thaimaan luokkaa. Huomaa kuitenkin, että matka on ihan älyttömän pitkä ja persaus puutuu aikalailla bussissa istuessa. Päiväkirjaosiossa on minun matka Quitosta Sao Pauloon, tosin mantereen eteläistä kolkkaa myöten, joten sieltäkin saat vinkkejä.

Lucilla

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 29.04.2003, 19:23:35 »
Kiitti Markus! Olen jo lukenut matkapäiväkirjasi! Tosi hienoa, että joku jaksaa nähdä noin paljon vaivaa. Itse ne millään viitsi vaikka monesti olenkin yrittänyt saada aikaiseksi...
Mä olin jo vähän tutkiskellut, että voisko sieltä Brasiliasta mennä Boliviaan. Mulle nimittäin sanoi yksi brasilialainen tyyppi, että hän ei uskaltais mennä sieltä. Sitten se sanoi, että Paraguayissa ei ole oikein mitään nähtävää. Mä kuitenkin luulen, että uskaltaisin mennä sieltä Brasilia-Bolivia rajalta ja Paraguayssakin ois riittävästi nähtävää.
Pitkät bussimatkat ei pelota. Takamus kyllä kestää:) Olen matkustanut monilla reissulla pitkiä matkoja busseilla.
Entäs se Peru->Ecuador raja? Onko ihan turvallista? Tiedän, että vaikea vastata tollaseen, mutta ilm. siellä liikkuu aika paljon väkeä.

Markus

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 30.04.2003, 08:12:24 »
Paraguay on kyllä ihan kiva maa, vaikka ei sieltä nyt hirveästi jää lastenlapsille kerrottavaa. Huomaa, että käytännössä 2/3 maasta on viidakkoa, joten nähtävä on aika pienellä alueella. Itsehän en Brasilia-Bolivia rajaa ylittänyt, mutta en minä jaksa uskoa, että se nyt niin hirvittävän vaarallista olisi. Paikallisilla on monesti ihan hyviä vinkkejä, mutta joskus niilläkin ennakkoluulot on suuremmat kuin omakohtaiset kokemukset tai tiedot. Se Pantanal on paikka, mitä en missaisi ikinä, jos sinne päin lähellekkään eksyisin.
Peru-Ecuador rajalla ei ollut mitään ongelmia, paitsi rajavartijan herättäminen :) Sisämaan ylityspaikat on kuulemma nopeampia ja rauhallisempia. Suosittelisin kuitenkin bussiyhteyttä, joka jatkaa johonkin kauemmaksi Ecuadoriin, ettei tarvitse jäädä ihan rajalle yöksi.

Berlin

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #4 : 30.04.2003, 08:51:29 »
Tsekkaa tämän tyypin kotisivut, sieltä saattaa löytyä vinkkejä:

http://www.geocities.com/glendavidshort/bolivia.html

Lucilla

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 04.05.2003, 14:56:12 »
Olen nyt perehtynyt enemmän tuohon Pantanaliin ja kiinnostavalta vaikuttaa. Ainut ongelma on se, että pelkään tosi paljon käärmeitä ja hämähäkkejä ym...Kuulosta naurettavalta, mutta ei siinä järkiajattelu auta. Meinasi jäädä Guatemalassakin Tikal katsomatta, kun heti sisäänmeno portin jälkeen makasi ISO ruskea käärme polulla.
Mieheni kyllä sinne Pantanaliin haluais ja minua kiinnostaisi myös se Iquitos Perussa. Täytyy kai siis kerätä kaikki rohkeus...
Kävittekö muuten siellä Coracoil:ssa (onkohan oikein kirjoitettu)? Mua kiinnostaisi nähdä se kuuluisa tie, mutta taitaa olla sekin aika pelottava reissu.

Markus

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 05.05.2003, 07:54:51 »
Lainaus
Mieheni kyllä sinne Pantanaliin haluais ja minua kiinnostaisi myös se Iquitos Perussa. Täytyy kai siis kerätä kaikki rohkeus...
Kävittekö muuten siellä Coracoil:ssa (onkohan oikein kirjoitettu)? Mua kiinnostaisi nähdä se kuuluisa tie, mutta taitaa olla sekin aika pelottava reissu.
Iquitos on melkolailla syrjäisellä paikalla, joten jos lentäminen ei kiinnosta, siihen saa varata yli viikon matkustusaikaa. Itse en siellä käynyt, joten en osaa sanoa, onko se vaivan arvoista.
Tarkoitat ilmeisesti Coroicoa, Boliviassa. Tie tosiaan on aika mielenkiintoinen. Ehkä paras tapa nähdä se, on ajella maastopyörällä alas ja tulla minibussilla ylös. Näitä maastopyöräretkiä järjestetään La Pazista. Coroico sinänsä on ihan kiva pikku paikka rentoutua.

Magali

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 12.06.2003, 13:56:12 »
Markus suositteli Paraguaylle kahta viikkoa, mutta kyllä siellä viikossakin ehtii nähdä ihan mukavasti. Vierailun arvoinen maa kuitenkin, vaikka yllättävän monet jättävät kokonaan väliin! Tykkäsin tunnelmasta. Viisi maata kolmessa kuukaudessa on kuitenkin sen verran paljon, että aikaa täytyy nipistää jostain.
..pero sin aceitunas, por favor!

Ctuke

• Aloittelija
    • Profiili
Rio de Janeiro->Quito
« Vastaus #8 : 27.10.2003, 12:30:08 »
25 euron päivä budjetti Riossa voi tehdä vähän tiukkaa, pienemmissä kaupungeissa luulisi pärjäävän vähemmälläkin. Itse olen lähdössä kahden paikallisen kanssa automatkalle Belohorizontesta, läpi bahian rannikon määränpäänä natal. Kuukauden reissun päiväbudjetti on 30realia. (n. 8euroa?)

-Tuukka
.Kaiken voi tehdä tyylillä..

pravda

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • http://www.pravda.ru
Rio de Janeiro->Quito
« Vastaus #9 : 06.11.2003, 19:15:11 »
Lainaus käyttäjältä: "Ctuke"
25 euron päivä budjetti Riossa voi tehdä vähän tiukkaa, pienemmissä kaupungeissa luulisi pärjäävän vähemmälläkin. Itse olen lähdössä kahden paikallisen kanssa automatkalle Belohorizontesta, läpi bahian rannikon määränpäänä natal. Kuukauden reissun päiväbudjetti on 30realia. (n. 8euroa?)

-Tuukka

Riosta saa 20 Realilla asuinpaikan päällensä...ja kadullahan syö 5 melkoset mäjäykset...Tosin riisi ja pavut voi alkaa jossain vaiheessa maistua puulta...
www.elmistihostel.com hyväks todettu,edullinen,kodikas ja porukan koko keräävä hostelli
ir,sir,what is your name,sir?Sir GOOD price,only for you sir,SIR,where are you from,sir..*fuk*From darkside of the Moon*Ah sir,my friend lives there,do you know him,sir...where you go sir?