Kuten ylempänä mainittiin, voi olla tai voi olla että ei ole. Todennäköisesti mitään ongelmaa ei ole, mutta on hyvä olla Plan B jos tämä meneekin mönkään. Lentäessäsi New Yorkista Peruun varmista, että sinulla on puhelin, wifi- yhteys ja pankkikortti käsillä varataksesi halvimman mahdollisimman lennon pois Perusta kolmen kuukauden sisällä. Tai sitten joku, jonka voi perua myöhemmin.
Olen lentänyt kaksi kertaa Lattareihin yhdensuuntaisella lipulla (2014 ja 2016) ja kummallakin kerralla selvisn ongelmatta. Viimeksi lensin Miamista Guatemala Cityyn ja silloin minut kuulutettiin siihen lähtötiskille. Minulta kysyttiin, että onko minulla esittää viisumia. Kerroin, että olen EU:sta, eli en tarvitse viisumia. Alkoi kuumottamaan aika paljon, kun kaikki matkustajat olivat jo koneessa. Poika selasi vähän koneellaan ja katseli hämmentyneenä ympärilleen, kunnes lopulta sanoi, että kaikki on OK. Voipi olla, ettei tiennyt, missä Suomi on, ja mikäli suomalainen tarvitsee viisumia ensinkään Guatemalassa vierailuun. Lensin silloin American Airlinesilla. Nyt lennän kuukauden päästä Spirit Airlinesilla San Salvadoriin Orlandosta eikä ole taaskaan paluulippua, eli toivotaan taas parasta.. Eli sinänsä en ole varma, onko siinä vaiheessa enää edes aikaa alkaa ostamaan lippua pois maasta. Esim. mulla maksaisi satasen lippu Costa Ricaan joka nyt ei ihan kamala sakko ole siihen paikkaan.