Kanada/usa rajanylitys

(Luettu 733 kertaa)

masa90

• Aloittelija
    • Profiili
Kanada/usa rajanylitys
« : 30.11.2017, 19:32:49 »
Moikka, onko sitä jotenkin rajoitettu että kuinka monta kertaa rajaa saa ylittää per viikko?

Olen lähdössä Torontoon, ja Buffalon puolella voisi myös käväistä katsomassa pari peliä nhl:ää ja Niagaran putouksia. Buffalo lähialueineen vaikuttaa sen verran ankealta ettei siellä paljoa ylimääräistä aikaa halua viettää. 

Joten, jos viikossa tekee pari erillistä visiittiä Amerikan puolelle, tuleeko liikaa kuumotuksia rajalla? Yleisesti ottaen ainakin maahantulo Usa:han on onnistunut itseltäni aina helpolla.
« Viimeksi muokattu: 30.11.2017, 19:36:12 kirjoittanut masa90 »

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Vs: Kanada/usa rajanylitys
« Vastaus #1 : 30.11.2017, 21:07:18 »
Joten, jos viikossa tekee pari erillistä visiittiä Amerikan puolelle, tuleeko liikaa kuumotuksia rajalla? Yleisesti ottaen ainakin maahantulo Usa:han on onnistunut itseltäni aina helpolla.

Tuskin tulee ihan muutamasta kerrasta, koska se lienee kuitenkin varsin yleistä maarajalla. Syytä voivat tietenkin aina kysyä, mutta lätkämatsi ja nähtävyydet ova ihan hyviä syitä. Pidemmällä reissulla kannattaa huomioida, että USA:n viisumivapaan oleskelun 90 päivää ei pysähdy tai nollaannu Kanadassa käymällä, ellei ole Kanadan kansalainen tai pysyvä asukas. Siihen on jotkut pidemmillä reissuilla Kanadassa käyneet haksahtaneet kun sitä ei välttämättä tule edes ajatelleeksi jos on käynnistänyt ajan jo esimerkiksi vaihtamalla lentoja mennessä USA:n puolella.

milletre

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 15.12.2017, 05:55:02 »
Moikka, onko sitä jotenkin rajoitettu että kuinka monta kertaa rajaa saa ylittää per viikko?

Olen lähdössä Torontoon, ja Buffalon puolella voisi myös käväistä katsomassa pari peliä nhl:ää ja Niagaran putouksia. Buffalo lähialueineen vaikuttaa sen verran ankealta ettei siellä paljoa ylimääräistä aikaa halua viettää. 

Tässä on nyt se pointti, että et yhtään kerro mitä passeja ja greencardeja sulla tulee olemaan mukana. Jos olet USAn kansalainen tai permanent resident, käyt luultavasti nuorena ja virkeänä känäämässä Kanadan puolella harva se päivä. Jos taas olet kovin eksoottinen turisti, tämä voi kiinnittää enemmän huomiota. Minä katsoisin ekalla Kanadan reissulla tarkan osoitteen ja ystävien nimet, ja kertoisin rajalla että suhaa tätä väliä kun on ystäviä molemmilla puolilla rajaa. Jos näin, ei pitäisi olla ongelma. 

masa90

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #3 : 15.12.2017, 21:53:33 »
Ihan suomalainen olen, suomen passi matkassa siis. Eta ja esta löytyy.