Krabi/Koh Lanta alue, vinkkejä?

(Luettu 5039 kertaa)

EeyoreX

• Reissaaja
    • Profiili
Krabi/Koh Lanta alue, vinkkejä?
« : 09.12.2017, 20:23:04 »
Ekaa kertaa Thaikkuihin, yksin rinkan kanssa. Lento Krabille tammikuun lopussa. Olen jo melkein kolmekymppinen nainen, eikä biletys ole minun juttuni matkoilla vaan kauniit rannat, mukavat aktiviteetit (snorklaus, uiminen, veneretket)  ja rentoutuminen on pääasia.
Ensin mietin, että olisin Ao Nangissa 4 yötä, sitten Koh Lantalle 7 yötä ja sen jälkeen Ao Nang 3 yötä ennen kotiin menoa, koska aamulla melko aikainen lento niin ajattelin että Ao Nangista pääsee nopeammin kentälle kuin Lantalle.
Mutta majoituksen etsiminen on tuskaa, kun vaihtoehtoja miljoona ja yksin matkustaessa olisi toki halvempaa olla hostelleissa, mutta tykkään myös nukkua rauhassa niin oma huone on kiva.

Lähinnä miettinyt, että kannattako varata tammi-helmikuun vaihteessa majoitus valmiiksi vai löytyykö siistejä, kohtuuhintaisia majoituksia paikan päältä? Tällöin voisi liikkua sen mukaan, kun haluaa. Näin usein teen Euroopassa rinkan kanssa, kun matkustan usein keväisin enkä korkean sesongin aikana.

Olen miettinyt, että Ao Nangista tai Lantalta kävisin sitten päiväretkillä matkoilla (esim Railey, Phi Phi)? Vai olisiko jossain lähellä jotain paikkaa, jonka voisi lisätä (Koh Jum vähän kiinnostaisi)? Epäilen, että Ao Nang ei ole minun paikkani, joten en tiedä onko järkevää siellä 4+3 yötä viettää..

Antakaa vinkkejä tyhmälle ensikertalaiselle. Olen miljoonia sivustoja käynyt läpi ja täällä lukenut kommentteja, mutta en saa oikein kunnolla hahmotettua mikä olisi järkevä reitti..
« Viimeksi muokattu: 09.12.2017, 21:58:29 kirjoittanut EeyoreX »

Saramaria

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Krabi/Koh Lanta alue, vinkkejä?
« Vastaus #1 : 09.12.2017, 23:05:41 »
Lanta oli kivan erilainen kohde, mutta kovin buzzing se ei ole. Rantailuun ja sellaiseen sopii hyvin. Me oltiin siellä vain pikaisesti viikko turistireissulla, mutta pari kivaa retkeä tehtiin. Esim. Raya Divers (ja monet muut) tarjoaa sukelluskokeilua, joka oli hauska ja suht edullinen tapa päästä tutustumaan sukeltamiseen, vetäjät oli tosi rentoa porukkaa, mitään etukäteisosaamista ei tarvinnut. Siitä jäi kutina ja mennään varmaan ensi vuonna suorittamaan kurssit seuraavaan kohteeseen. Muualta netistä bongasin suositteluja Lanta Dream and Paradise-nimisestä firmasta, joka tekee privaattikierroksia Long Tail Boatilla, ja vaikka ei ihan ilmainen ollut, oli hintansa väärti. Käytti meitä Emerald Cavella, parilla autiorannalla ja parissa snorklauskohteessa, osasivat hyvin vältellä turistiporukoita, oltiin luolassa ainoina vähän aikaa ja tiesivät, missä on hyviä snorklausspotteja. Yksin ei välttämättä toimi, mutta vastaavia toimijoita siellä on muitakin ja joku ehkä ottaa useampia varauksia samaan veneeseen.

En osaa valitettavasti tuohon reissupuoleen sanoa. Mutta itse Lanta on koluttu aika nopeasti, jos ei kuluta aikaa em. retkillä, hieronnoissa, ota aurinkoa yms.
« Viimeksi muokattu: 09.12.2017, 23:14:43 kirjoittanut Saramaria »

ruisrock2006

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 09.12.2017, 23:34:22 »
Moikka,

Skippaisin tuon Ao Nanging (onko oikein kirjoitettu). Muutama vuosi sitten siellä ei ollut oikein mitään. Tai kalliokiipeilyä siinä aika lähellä, jos se kiinnostaa.

Tutkailin tuota Raya Diversia tänään ja aika suolainen hinta snorklaukselle, about 70€, tämä siis Khao Lakin/Phuketin suunnilla. Ei mitään hajua mitä muut kioskit pyytää, mutta eipä noista ole ennen paria kymppiä enempää tarvinnut maksaa. Tiedä sitten onko suomi-lisää vai mistä johtuu tuo hinta...

lloikkelii

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #3 : 09.12.2017, 23:45:39 »
Lantalle 7pv on aika pitkä aika. Olen käynyt siellä 2 kertaa. Suosittelen että käyt parin yön reissulla Trangin saarilla, Koh Kradan ehdoton suosikkini. Uskomattoman upea ranta ja snorklattavaa 10m päässä rannasta. Saarella vain muutama majapaikka, mutta voin suositella halvinta Island resort nimistä bambumökki-majoitusta. :) Lantalta pääsee Kradanille helposti lautalla.

Saramaria

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 10.12.2017, 01:07:13 »
 ruisrock2006: mullekin jäi se mielikuva, että Raya oli alueen kalliimmasta päästä, ainakin sukeltamisen puolella. Meillä oli nuorin vasta 13v, sen ikäiselle on varmempaa kun ohjeet tulee äidinkielellä. Mutta ei valittamista, hyvä retki oli, hyvät safkat yms.

(Miksiköhän luen ton Iloikkeliin koko ajan Ilokikkeli..)
« Viimeksi muokattu: 10.12.2017, 01:09:39 kirjoittanut Saramaria »

EeyoreX

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 13.12.2017, 18:32:53 »
Kiitos kommenteista :) Trangin saaria katsoin ja kiinnostaa, mutta en halua liian paljon viettää matkan päällä niin päädyin nyt pysymään lähempänä Ao Nangin aluetta.

Eli nyt olisi suunnitelma Ao Nang 2 yötä (ettei heti lennon jälkeen tarvitse reissata pitkään, seuraavana päivänä Raileyllä käydä päiväretki) - Koh Jum 3 yötä (rauhaa ja hiljaisuutta Ao Nangin jälkeen, kyllä kiitos) - Koh Lanta 4 yötä (snorklaus retki varattu Rayalta, vaikka oli kallis niin sai lokakuussa alennuksella varattua) - Phi Phi 2 yötä (rauhallisemmalta puolelta) - Ao Nang 3 yötä (yösnorklaus varattu Rayalta, muuten lepoa ennen kotimatkaa) :)

Saa nähdä mitä tykkään Thaikuista, paljon matkustellut, mutta en koskaan Aasiassa. Enkä koskaan ole keskellä talvea reissussa, nyt vaan pähkäillä mitä tehdä talvivaatteille. Kuitenkin Kuopiosta Helsinkiin mentävä tammikuun pakkasilla bussilla ja Helsingissä hetki pyöriä ennen kentälle menoa. Sitten Helsingissä yksi yö takaisin tullessa ennen junaa kotiin helmikuussa. Eli pakko olla jonkinlaista lämmintä päällä että tarkenee.. Vinkkejä tähän? Helsinki-Vantaalla on talvisäilytys, mutta ihan naurettava hinta yhden takin säilytyksestä. Eli varmaan rinkan pohjalle jättää...

S_antruska

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : 26.12.2018, 11:13:37 »
Moikka EeyoreX!
Saisko kommenttia miten matka meni?
Vaikka aikaa on kulunut, niin täällä itse etsin vaihtoehtoja samoille alueille.
Koh Lanta harkinnassa mutta muutkin saaret kiinnostaa. Tärkeintä ois päästä snorklaa paljon. Mielellään myös rannasta.

Antakee vinkkejä!  ;)  :)

JoniOha

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 04.02.2019, 04:26:22 »
Koh lanta ei snorklaus kohteena oo mikään maailman mielenkiintoisin sieltä saa 4 Island tripin jos ny jotain kalaa ja emerald caven haluaa nähdä. Itse lähtisin muille saarille. Muuten kyllä mun suosikki saaria.