Koira hoitoon reissun ajaksi - kohtalontovereita?

(Luettu 928 kertaa)

Loputonmatka

• Aloittelija
    • Profiili
En ole löytänyt mistään järkevää kanavaa, jossa voisi etsintäkuuluttaa muita pitkälle reissulle halajavia koiranomistajia. Uskon vahvasti, että en ole ongelman kanssa yksin; reissaamisesta ei haluaisi luopua koiran myötä, mutta useiden viikkojen ajaksi toivoo rakkaalle eläinystävälleen luotettavaa ja turvallista hoitopaikkaa. Lähipiiristäni ei oikein löydy ketään, joka pystyisi ottamaan koirani hoitoon kahta viikkoa pidemmäksi ajaksi. Lisäksi koen jotenkin vaikeaksi ottaa tätä koiranhoitotarvetta puheeksi muiden koiratuttujeni kanssa, sillä läheskään kaikki eivät ole kiinnostuneet matkailusta eivätkä voi edes käsittää, miten raaskin "hylätä" koirani oman lomahuvin vuoksi. Pelkään tuomitsevia kommentteja, vaikka tiedän sisimmissäni ettei koirani tulisi kärsimään järjestelystä.

Olisin valmis maksamaan huolenpidosta, mutta mikään tarhanomainen koirahotelli tms ei oikein nappaa. Antaisin mielelläni oman koirani reissun ajaksi esim. toiselle koiranomistajalle (olettaen että koiramme tulisivat ongelmitta toimeen keskenään) ja vastaavasti hänen koira voisi tulla minun hoitooni, kun hän haluaa reissaamaan. Ja tottakai tutustuisimme toisiimme kunnolla koirien kanssa, jotta ennen varsinaisia reissuja saa varmuuden ja pystyy luottamaan.
Löytyykö täältä palstalta kys.järjestelystä kiinnostuneita? Otan myös mielelläni vastaan vinkkejä hyvistä hoitopaikoista tai kanavista, joilta hoitopaikkoja voi hakea!

Elina | Vaihda vapaalle

• Reissaaja
    • Profiili
    • Vaihda vapaalle
    • Sähköposti
Vs: Koira hoitoon reissun ajaksi - kohtalontovereita?
« Vastaus #1 : 02.01.2018, 09:04:11 »
Tunnen tuskasi. Meillä on ollut niin onnellinen tilanne, että hoitaja on löytynyt lähipiiristä, mutta hän alkaa olla jo vanha ja nyt kuvioissa on vanhuskoirien sijaan nuori teinikoira, jolla on virtaa todella paljon.

Riippuen siitä millainen koirasi on, meille voisi mahdollisesti mahtua menoon mukaan hoitokoira. Asumme lentokentän lähellä omakotitalossa. Profiilista pitäisi löytyä meiliosoite. Voit lähettää viestiä. :)   

Saramaria

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 02.01.2018, 23:49:21 »
Mä olen nähnyt jonkun verran "pariutumista" Facebookin roturyhmässä. Itse otin kerran kaverin koiran meille hoitoon ja kun piti tapahtua vastavuoroinen keikka, ei sopinutkaan. Never again, menee vaan välit tuttuihin tuollaisesta.

Loputonmatka

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #3 : 03.01.2018, 11:35:38 »
Mä olen nähnyt jonkun verran "pariutumista" Facebookin roturyhmässä. Itse otin kerran kaverin koiran meille hoitoon ja kun piti tapahtua vastavuoroinen keikka, ei sopinutkaan. Never again, menee vaan välit tuttuihin tuollaisesta.

Tämä käynyt minunkin mielessä, että luvattu hoitopaikka peruuntuu viimehetkellä. Toisaalta, sellaista elämä on ja ehkä aina täytyisi olla joku plan B...

Toki tuo perus Facebook- ilmoittelu olisi yksinkertaisin. Mutta näissä koiraryhmissä on niin paljon tuttuja, että niitä tuomitsevia kommentteja otaksun tulevan. :/ Ei varmaan pitäisi miettiä liikaa muiden mielipiteitä...:D

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #4 : 03.01.2018, 12:04:32 »
Jos on ok että joku tulee omaan kotiin asumaan koiran kanssa reissun ajaksi, niin jotkut käyttävät house sittereitä. Ainakin Trusted housesitters on yksi saitti jonne yksi kaveri on kirjautunut, ja on juuri menossa pariksi viikoksi taloon jossa on useampi lemmikki, hoitamaan niitä omistajien reissun ajaksi.
Soarele este galben