Kiinalainen Uusivuosi Kiinassa vai muualle Aasiaan?

(Luettu 2425 kertaa)

Hannamoi

• Aloittelija
    • Profiili
Hei! Olen muuttamassa Macaolle Kiinaan puoleksi vuodeksi ja yritän kehitellä lomasuunnitelmia Kiinalaisen uudenvuoden ajaksi. Lomaa olisi noin 2 viikkoa, joten kauheasti ei viittisi käyttää aikaa matkojen kulkemiseen.  Kannattaako Kiinalainen uusivuosi viettää mainlandissa vai onko suositeltavaa lähteä muualle Aasiaan? Olen lukenut, että Uudenvuoden aikoihin matkustaminen on kallista ja hankalaa sekä monet paikat suhteellisen kuolleita, kun kiinalaiset lähtevät sukulaisten luo. Kuinka hankalaa esim juna/bussilippujen hommaaminen on, minne kannattaa suunnata vai kannattaako ottaa vaan lentoliput suoraan johonkin toiseen maahan? Kokemuksia ja vinkkejä saa laittaa  :)

clubi

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Kiinalainen Uusivuosi Kiinassa vai muualle Aasiaan?
« Vastaus #1 : 08.01.2018, 02:27:17 »
Itse pysyisin kiinassa.vaikka jengi reissaa lomien aikaan niin kyllä parhaat kemut löytyy sieltä.
Eiköhän hongkongin puolelta löydy riittävästi säpinää..

otl

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Kiinalainen Uusivuosi Kiinassa vai muualle Aasiaan?
« Vastaus #2 : 08.01.2018, 05:46:01 »
Hei! Olen muuttamassa Macaolle Kiinaan puoleksi vuodeksi ja yritän kehitellä lomasuunnitelmia Kiinalaisen uudenvuoden ajaksi. Lomaa olisi noin 2 viikkoa, joten kauheasti ei viittisi käyttää aikaa matkojen kulkemiseen.  Kannattaako Kiinalainen uusivuosi viettää mainlandissa vai onko suositeltavaa lähteä muualle Aasiaan? Olen lukenut, että Uudenvuoden aikoihin matkustaminen on kallista ja hankalaa sekä monet paikat suhteellisen kuolleita, kun kiinalaiset lähtevät sukulaisten luo. Kuinka hankalaa esim juna/bussilippujen hommaaminen on, minne kannattaa suunnata vai kannattaako ottaa vaan lentoliput suoraan johonkin toiseen maahan? Kokemuksia ja vinkkejä saa laittaa  :)

jos et oo ikinä viettäny kiinalaista uuttavuotta kiinassa tai hk/macaussa, suosittelen. ainakin hk:ssa kaupunki on täynnä cny-koristeita ja victoria parkin cny-tori on käymisen arvoinen. uuden vuoden toka ja kolmas päivä on harvinainen tilaisuus nähdä kadut normaalia tyhjempinä kun kaikki on himassa perheidensä kanssa. en välttämättä lähtis mannerkiinalaisten julkisiin kulkuneuvoihin tai mannerkiinalaisten suosimiin lomakohteisiin cny-lomaviikolla.