Matkaseuraa Tongalle helmi->maaliskuu 2018. Tai muille tyynenmeren saarille seur

(Luettu 255 kertaa)

jarkko84

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - jarkko84.joensuu@netti.fi
    • Profiili
    • Sähköposti
 Kaikki neuvot/vinkit olis tervetulleita? +tietenkin se hyvä matkaseura? Olen ensisijaisesti ajatellut Tongalle menoa. (Olisiko joku muu tyynenmeren saari parempi vaihtoehto?) Olen tällä hetkellä uudessa seelannissa ja päätin pitkän harkinnan jälkeen, että olen paikan nähnyt omalta osaltani. Tarkoitukseni olisi ajaa auto Christinchurchiin, myydä se ja lentää viikoksi Brisbaneen. Loppukuusta lentäisin Brisbanesta Tongalle. Muhun voi olla yhteydessä [email protected] tai facebook Jarkko Joensuu. Yksityisviestiäkin voi pistää. 

jarkko84

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Unohdin vielä kysyä Tongan viisumista. Eli alle 31 päivän matkalle ei tarvi viisumia, mutta miten on jos aikoo viipyä 2 tai 3 kuukautta?

anttir

• Reissaaja
    • Profiili
Täältä iso peukku Tongalle! Musta et kylläkään matkaseuraa saa sinne, kun olin siellä vähän päälle kuukauden verran syyskuussa, mutta siis mun kaltaiselle rauhaa rakastavalle ihmiselle se on tähänastisista matkakohteista se kaikkein rakkain. Rauhallisuudesta huolimatta aika ei käy pitkäksi, vaan myös aktiviteetteja löytyy.

Vinkkejä: Saariryhmät eroavat toisistaan yllättävän paljon. Lautat kulkevat noin kerran viikossa, joten suosittelen varaamaan jokaisele saariryhmälle viikon tai kaksi, jonka jälkeen lautalla seuraavalle ryhmälle. Niuasista tosin ei oo kokemusta, kun sinne pääseminen olisi vaatinut hieman parempaa ajoitusta, ja vielä enemmän aikaa.

Huomioithan, että Tongalla on kesä eli sade-/hurrikaanikausi suunnilleen joulukuusta huhtikuuhun, tammi-helmikuu pahimpina. Tosin ei tuokaan tarkoita sitä, että koko ajan sataa, tai että hurrikaanejakaan olisi läheskään joka vuosi (olikohan viimeisin kunnon hurrikaani Ha'apailla 5 vuotta sitten paikan omistajan mukaan).

Ja suomalaisethan saa oleskella Tongalla 90 päivää ilman viisumia, eli todennäköisesti tuo on riittävästi :)

Tää on nyt vähän offtopicia ku en tosiaan oo tulossa seuraks, joten laittelehan yksityisviestiä, tai jatketaan juttua Oseanian Tyynenmeren Saaret -ketjussa jos haluut tietää vielä lisää.

jarkko84

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Joo iso kiitos ja lisää infoa saa pistää aina kun haluaa. Luinkin justiin ja katoin säätiedotteesta että onkin sadekausi. Pitää sitten Brisbanesta varata vähän säätiedotteen mukaan matka. Mietin että pitäiskö helmikuu viettääkkin jossain muualla tyynenmeren saarella ja maalis-huhtikuussa sitten Tongalle. Mä pistän yksityisviestiä. 👍