Ekaa kertaa Thaimaahan, mitä tehdä?

(Luettu 5385 kertaa)

calle

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Ekaa kertaa Thaimaahan, mitä tehdä?
« : 10.01.2018, 01:44:18 »
Matka tuli varttua nyt Thaimaahaan, lähtö tammikuun lopulla ja paluu helmikuun puolessa välissä (2,5vk).

Lennot Bangkokiin, josta olisi tarkoitus käydä tutustumassa maahan. Hakusessa muutama kohde, joissa rantaa, rentoa menoa, turvallista sekä suhteellisen helposti saavutettavissa Bangkokista.

Olen kuullut paljon kehuja Thaimaan saarista, mihin kannattaisi suunnata?? Voit heittää myös vinkkejä hyvistä ja edullisita majapaikoista :) Tykkään snorklata!
Olen lähdössä reissuun yksin. Lisäksi en ole aiemmin käynyt Thaimaassa!
« Viimeksi muokattu: 10.01.2018, 01:50:06 kirjoittanut calle »

The Rotta

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Ekaa kertaa Thaimaahan, mitä tehdä?
« Vastaus #1 : 12.01.2018, 13:02:29 »
Selaamalla näitä foorumin keskusteluja löydät taatusti informaatiota. Saarista ja rannoista on paljon keskusteluja joten kannattaa sieltä nostaa jokin keskustelu pintaan kirjoittamalla ko keskusteluun. Kyseisillä spekseillä mitä mainitsit löytyy taatusti paljon vanhoja keskusteluja.

Hyvää matkaa!

conard

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #2 : 12.01.2018, 13:53:02 »
Bangkokhan on aika kaukana melkein kaikista saarista, eli tarvitset useimpiin joko uuden lennon tai turkasen pitkän minivanmatkan. Lähimmät saaret ovat Koh Samet ja Koh Chang, joista varsinkin jälkimmäinen on varsin kiva. Kirjailin noista aikoinaan pitkät pätkät niiden ketjuun. Yytsi sieltä.

calle

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : 16.01.2018, 23:32:25 »
Hei! Kiitokset vastauksista. Alan tutkimaan tarkemmin!

klupu

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #4 : 01.02.2018, 23:04:47 »
Lainaan hieman threadia. Varasin yksin lennot Bangkokiin 5.-20.3. Toista kertaa Thaimaaseen menossa (olin viime vuonna 2 viikkoa Kata Beachilla, Phuketissa pakettimatkalla).

Kaipailisin vähän vinkkejä matkan suunnitteluun ja hotellisuosituksia.

Aluksi ajattelin tutustua hieman Bangkokiin, Khao San Road ainakin kiinnostaisi ja mahdollisesti muukin shoppailupaikka. Montakohan päivää tuolla kannattaisi viettää? mietin että loppulomasta voisi vielä tulla takaisin jos tuntuu että jäi jotain näkemättä. Miten liikkuminen Bangkokin sisällä jos pitää tuota Khao San Roadin ympäristöä tukikohtana? Täältä hotellisuosituksena ainakin joku mainitsi Rambuttri Village Hotel.

Mutta auringon ja rantojen perässä varsinaisesti lähdin joten sitten pitäsi keksiä rantakohde. Hirveän tylsässä paikassa en kuitenkaan viihdy. Pattaya käynyt ainakin mielessä, muita suosituksia? Pattayalta hotellisuosituksia?

Hotellibudjetiksi olen miettinyt n. 20-30€/yö. Kannattaako varata jo mahdollisimman ajoissa kaikki hotelliyöt valmiiksi vai luottaa siihen että hyviä huoneita on vielä saatavilla paikan päällä?

Rinkka vai matkalaukku? Rinkkaa ei ole ennestään mutta hyvä matkalaukku löytyy.

laukkupekka

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 03.02.2018, 18:13:22 »
Hei klupu! Olet oikeilla raiteilla! Hyvää matkaa.
Tuohon hintaluokkaan on pattayalla satoja hotelleja, suosittelen ottamaan rannan lähettyviltä, helppo aamupalan jälkeen sitten mennä katselemaan merta.
Matkalaukulla pärjäät hyvin, jos et välttämättä halua näyttää reppurunkkarilta.

SunRiseGirl

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #6 : 03.02.2018, 19:20:53 »
Lainaan hieman threadia. Varasin yksin lennot Bangkokiin 5.-20.3. Toista kertaa Thaimaaseen menossa (olin viime vuonna 2 viikkoa Kata Beachilla, Phuketissa pakettimatkalla).

Kaipailisin vähän vinkkejä matkan suunnitteluun ja hotellisuosituksia.

Aluksi ajattelin tutustua hieman Bangkokiin, Khao San Road ainakin kiinnostaisi ja mahdollisesti muukin shoppailupaikka. Montakohan päivää tuolla kannattaisi viettää? mietin että loppulomasta voisi vielä tulla takaisin jos tuntuu että jäi jotain näkemättä. Miten liikkuminen Bangkokin sisällä jos pitää tuota Khao San Roadin ympäristöä tukikohtana? Täältä hotellisuosituksena ainakin joku mainitsi Rambuttri Village Hotel.

Mutta auringon ja rantojen perässä varsinaisesti lähdin joten sitten pitäsi keksiä rantakohde. Hirveän tylsässä paikassa en kuitenkaan viihdy. Pattaya käynyt ainakin mielessä, muita suosituksia? Pattayalta hotellisuosituksia?

Hotellibudjetiksi olen miettinyt n. 20-30€/yö. Kannattaako varata jo mahdollisimman ajoissa kaikki hotelliyöt valmiiksi vai luottaa siihen että hyviä huoneita on vielä saatavilla paikan päällä?

Rinkka vai matkalaukku? Rinkkaa ei ole ennestään mutta hyvä matkalaukku löytyy.

Itse en viihtyisi Pattayalla päivääkään. Toki jos möhömahaisten vanhojen miesten näkeminen jatkuvasti ei riko verkkokalvoja, niin se on oikea paikka. Lisäksi meri on siellä mielestäni liian sameaa, että oikeasti nauttisin rantaelämästä. Itse ottaisin lennot vaikka Krabille ja tekisin siitä päiväretkiä muille rannoille ja pienille saarille, joista voi snorklata jo heti rannasta ja ilman snorklausvehkeitäkin näkee kaloja hyvin koska vesi on niin kirkasta. Ja jos kaipaa vilkasta ranta/yöelämää, niin sitähän Krabilla riittää, tai sitten hyppää botskiin ja ajelee vaikka kohti Phi phitä. Lennot Bangkokista on tosi halpoja ja bussillakin pääsee, jos persus kestää istua sen reilun 10 tuntia.

Itse suosin rinkkaa, koska tiet on välillä huonoja ja matkalaukun perässä vetäminen voi alkaa ketuttaan. Tosin jos aikoo viettää koko ajan jonkun suurin turistikeskuksen hotellissa, niin sitten matkalaukku on varmasti hyvä ratkaisu.

Khaosan roadin lähistöllä kätevin tapa on liikkua tuk-tukilla. Jos lähtee kauemmas keskustaan tai vaikka BMK:lle shoppailleen kannattaa otta taksi tai vene. Vene on kaikista halvin tapa liikkua Bangokissa.

Itse nykyään varailen huoneet vähintään yöksi tai kahdeksi etukäteen, kun en jaksa kulkea paikasta toiseen. Mutta jos tykkää ensin itse katsoa paikan päällä, niin lähes mistä tahansa saa huoneen samana päivänä.

Starbucks

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #7 : 03.02.2018, 20:22:37 »

Khaosan roadin lähistöllä kätevin tapa on liikkua tuk-tukilla. Jos lähtee kauemmas keskustaan tai vaikka BMK:lle shoppailleen kannattaa otta taksi tai vene. Vene on kaikista halvin tapa liikkua Bangokissa.

Mä suosittelen Uberia Bangkokissa liikkumiseen. Halvempi kuin taksi ja en usko että turisti/farang saa koskaan neuvoteltua tuktuk kyytiä Uberia halvemmaksi. Mutta tietty jos haluaa/ jaksaa aina tinkiä/säätää niiden tuktuk kuskien kanssa ja ei niin välitä onnettomuusriskistä niin onhan se tuktuk kokemus sinänsä. Uber kyyti on monesti myös samoissa hinnoissa jos 2 matkustaa Skytrainilla.

klupu

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #8 : 05.02.2018, 22:37:10 »
Kiitos jo tulleista vinkeistä. Muutama kysymys tullut mieleen:

1) Miten Bangkokin lentokentältä kannattaa mennä Khao San Roadille?
2) Mitä kaikkea Bangkokissa kannattaa tehdä?
3) Ajattelin tällä kertaa teetättää puvun matkalla. Kannattaako teetättää Bangkokissa vai Pattayalla? Viimeksi teetätin pari kauluspaitaa Kata beachilla n. 50€/kpl.
4) Hotellisuosituksia Pattayalta tuolla 20-30€/päivä budjetilla? Alueena mielellään sellanen jossa saa kohtuu rauhassa nukkua yönsä mutta kuitenkin läheltä rantaa yms.
5) Muita kohteita tuolla alueella jossa kannattaisi käydä samalla reissulla?

Starbucks

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #9 : 06.02.2018, 03:58:37 »

1) Miten Bangkokin lentokentältä kannattaa mennä Khao San Roadille?

Uber maksaa kentältä keskustaan 300-400 THB. En ole varma onko 300 THB flat fare + mahdolliset tietullit 25+50 THB vielä voimassa.

Lentokenttäjuna maksaa Phaya Thai asemalle 45 THB ja siitä Uber perille 60-100 THB.

clubi

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 06.02.2018, 10:44:27 »
Alakerrasta lähtee myös bussit

conard

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #11 : 07.02.2018, 08:33:00 »
Mä en myöskään suin surmin menisi Pattayalle, ellei siihen ole jokin ihan erityinen syy. Pattayan pääranta on uimakelvoton kolmen metrin kaistale täynnä paskaa ja rotat juoksentelee. Kehuttu Jomtien oli vain vähän parempi. Siellä ei juuri kukaan uinut, enkä olisi uinut minäkään. Olin itse tuolla kaksi yötä, koska kävin ajamassa enduroa. Se olikin sitten ihan huippusiistiä, mutta myös aika riskaabelia hommaa, kun tuskin mikään vakuutus kattaa.

JoniOha

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #12 : 08.05.2018, 19:40:43 »
Täytyy kyllä ihan asiasta tehden joskus käydä katsomassa tuo Pattaya tullu kierrettyä aina koska sitä koska tätä...
😁

Ja ohje ekalle kerralle thaimaahan koe itse näe itse äkkiä paskat lafkat oppii tuntemaan ja välttämään

porte

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #13 : 19.05.2018, 14:18:03 »

3) Ajattelin tällä kertaa teetättää puvun matkalla. Kannattaako teetättää Bangkokissa vai Pattayalla? Viimeksi teetätin pari kauluspaitaa Kata beachilla n. 50€/kpl.

Bangkokissa hyvä räätäliliike on Tailor on Ten Sukhumvitissa Soi 8:lla. Laadukas ja eettisesti toimiva eli ei mikään hikipaja. Paitojen hintataso samaa luokkaa eli  noin 50 €. Takki alkaen noin 12 000 bahtia. Voi tulla myöhässä kysyjälle, mutta joku muu saattaa tästä vinkistä hyötyäkin.

TO

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #14 : 10.06.2018, 16:29:44 »
Alakerrasta lähtee myös bussit
bussi S1 vie suoraan kaosanille ( 60 baht )
https://www.transitbangkok.com/lines/bangkok-bus-line/S1

Iidaliina

• Aloittelija
    • Profiili
    • Lainavertailu
« Vastaus #15 : 05.11.2018, 11:11:18 »
Saaret on kyllä kivoja, mutta vaatii vähän säätöä ja aikaa, joten kannattaa miettiä paljonko lomasta haluaa käyttää "matkustamiseen". Myös sisäisiä lentoja kannattaa hyödyntää, niin pääsee edullisesti esim. Phukettiin tai Krabille, joista mahdollista päästä saarille. Itsellä kokemusta vain Lanta -saaresta ja Phi Phista ja näistä suositus kyllä Koh Lannalle.