Ulkomaille YKSIN ekaakertaa!!

(Luettu 2989 kertaa)

traavelleri

• Reissaaja
    • Profiili
Ulkomaille YKSIN ekaakertaa!!
« : 28.01.2018, 21:11:13 »
Olen tehnyt vastaavat keskustelun ennenkin mutta nyt tahdon uudestaan.
Olen siis menossa kesällä reissuun, ikää minulla on 18 ja olen nainen. Olen lentänyt vain 2 kertaa ennen. Koskaan en ole matkustanut yksin suomen ulkopuolella. Mikä olisi siis hyvä kohde kaltaiselleni? Olen kiinnostunut näkemään kaikenlaista. Ajattelin myös reilaamista jotta näkisi monta eri maata, se taitaa olla myös aika turvallista Euroopassa.

traavelleri

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: Ulkomaille YKSIN ekaakertaa!!
« Vastaus #1 : 28.01.2018, 21:15:08 »
Niin ja sen verran sanon että rahaa on aika paljon käytössä. En aio shoppailla tai ostaa krääsää. Israel kiinnostaa myös minua kovasti. Olisiko huono idea jos lentäisin keskieurooppaan ja hengaisin siellä viikon jonka jälkeen lentäisin Israeliin? Tel Aviv siis kiinnostaisi erityisesti :)) myös istanbul kiinnostaa, ja romania! Oikeastaan kaikki paitsi länsieurooppa :D Portugalin azoreissakin haluaisin käydä... apua

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 29.01.2018, 10:04:47 »
Mitä tähän halutaan vatsaukseksi? Sen kun menet. Lento Budapestiin tai Prahaan Norskilla ja sinne viikoksi. Menet minne haluat. Israeliin lentojen hankkiminen kalliimpaa kuin Eurooppaan, mutta kun rahaakin on, niin so?

Saramaria

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 29.01.2018, 22:29:08 »
Ei kannata ahnehtia liikaa ekalla kerralla, ehdit matkailla elämän aikana vielä paljon. Euroopassakin on oikeasti paljon nähtävää. Budapest-Wien-Venetsia? Auttaa ehkä vinkkien antamisessa, jos osaat kertoa, mikä esimerkiksi Israelissa kiinnostaa.

pikkurisu

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #4 : 07.02.2018, 19:04:00 »
Kuten yllä jo sanottiin, en suosittele menemään joka paikkaan kerralla. Oma ensimmäinen reppureissuni oli Euroopassa ja siellä oli todella paljon kaikkea kivaa nähtävää ja sopii hyvin ensikertalaiselle. :)

Suunnaton

• Aloittelija
    • Profiili
    • Suunnaton-matkablogi
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : 07.02.2018, 19:44:19 »
Eurooppa on helppo kohde ensikertalaiselle. Itä-Euroopassa saattaa helpottaa, jos osaa venäjää tai saksaa. Toki riippuu paljon maasta.
Tel Aviv on myös aika helppo kohde ja tekemistä riittänee esim. viikoksi, etenkin jos haluaa käydä lähikaupungeissa. Liikkuminen julkisilla (esim. junalla) on helppoa. Sapatti kannattaa ottaa suunnittelussa huomioon, joukkoliikenne ja kaupat saattavat palvella vähän huonommin kuin muina päivinä.