Koiran kanssa henkilöautolla

(Luettu 2577 kertaa)

ontheroad

• Aloittelija
    • Profiili
Koiran kanssa henkilöautolla
« : 08.02.2018, 15:12:31 »
Suunnitelmissa on tänä kesänä tehdä jonkinlainen road trip henkilöautolla Suomen sisällä, pidemmällä aikataululla ilman suurempia suunnitelmia tai kiirettä. Ehkä pienimuotoista vaellusta, metsässä rämpimistä, telttailua ja paikkojen katselua.

Kun koiralle ei ole lähipiiristä hoitajaa enkä halua viedä koiraani ahdistavaan ja kalliiseen hoitolaan niin ainoa vaihtoehto on ottaa se mukaan. Koirani on tottunut onneksi matkustamaan autossa jo pennusta, osaa ottaa rennosti ja makoilee paikallaan hiljaa. Mutta kyseessä on suht. pieni henkilöauto eikä millekkään koirahäkille ole mahdollisuutta. Ilmeisesti jonkinlaiset autovaljaat olisivat sitten vaihtoehtona. Olen matkassa yksin, joten moni asia tietysti mietityttää sillä tälläisestä ei ole mitään kokemusta. Koirani on hyvin rotutyypillinen kultainennoutaja joka omaa hyvät käytöstavat ja innostuvan luonteen. 

Suurimman osan reissusta oli suunnitelmissa telttailla , miten teillä on mennyt se koiran kanssa? Miten leirintäalueilla suhtaudutaan koiriin ja voiko koiraa pitää vaikka pitkässä hihnassa puuhun sidottuna kuitenkin niin ettei pääse viereiseen telttaan nuuskimaan? Siis tietenkin niin, että olen siinä lähettyvillä. Tuskin kuitenkaan vapaana saa pitää?

Yksi suurin kysymysmerkki on se, että jos minun täytyy käydä kaupassa tms. niin mitä teen koiran kanssa? Kesähelteillä kun koiraa ei voi jättää autoon odottamaan ja kaupan edestäkin se voidaan varastaa. Tarkoitus on kuitenkin ottaa mahd. paljon hyvin säilyvää ruokaa mukaan ja trangia mutta ei sitä koskaan tiedä mitä matkan varrella kohtaa.

tessuli

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Koiran kanssa henkilöautolla
« Vastaus #1 : 08.02.2018, 15:53:06 »
Koiran kanssa reissaaminen riippuu varmaan suurimmaksi osaksi juurikin susta ja koirasta.
Onko haukkuherkkä? Saako teltassa nukuttua?Leirintäalueilla suhtaudutaan koiriin hyvin, kunhan kerää jätökset yms. Varmasti pitkässä liinassa koiran olo on ok.
Toisinaan saattaisin harkita mökin vuokrausta ihan jo sen takia, että voisin kuvitella itse nukkuvani paremmin jolloin jaksaisin ajaa paremmin.
Kaupassa voi käydä prismassa tms. missä edustalla on häkkejä joihin koiran voi jättää. Ja jos käy pikaisesti pikkukaupassa, niin ei se koira sinne autoonkaan viidessä minuutissa kuole, kun jättää ikkunoita auki.
Hyvin teidän reissu varmasti menee :)
Work like you don't need the money, love like you've never been hurt and dance like no one is watching!

ontheroad

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #2 : 08.02.2018, 16:08:38 »
Koirani ei ole yhtään haukkuherkkä. Teltassa nukkumisesta ei ole yhtään kokemusta koiran kanssa, luultavasti tuhisee tyytyväisenä hiljaa mutta en tiedä miten reagoi erilaisiin luonnon ääniin, alkaako vaeltamaan pitkin telttaa tms. Täytyy varmaan käydä koetelttailemassa ennen pidempää reissua edes yksi yö ja katsoa miten se sujuu karvakaverin kanssa :)

En ollut ajatellukkaan kauppojen edessä olevia häkkejä, en ole nähnyt sellaisia aikoihin missään. Toki aikaisesta aamusta tai myöhään illalla ei ole edes niin kuuma etteikö hetkeä koira pärjäisi autossa varjossa ikkunat raollaan. Enemmän huolettaa panikoivat ihmiset jotka ovat heti rikkomassa auton ikkunoita kun luulevat koiran tekevän kuolemaa vaikka mitään hätää ei olisi :D

Koiran kanssa reissaaminen riippuu varmaan suurimmaksi osaksi juurikin susta ja koirasta.
Onko haukkuherkkä? Saako teltassa nukuttua?Leirintäalueilla suhtaudutaan koiriin hyvin, kunhan kerää jätökset yms. Varmasti pitkässä liinassa koiran olo on ok.
Toisinaan saattaisin harkita mökin vuokrausta ihan jo sen takia, että voisin kuvitella itse nukkuvani paremmin jolloin jaksaisin ajaa paremmin.
Kaupassa voi käydä prismassa tms. missä edustalla on häkkejä joihin koiran voi jättää. Ja jos käy pikaisesti pikkukaupassa, niin ei se koira sinne autoonkaan viidessä minuutissa kuole, kun jättää ikkunoita auki.
Hyvin teidän reissu varmasti menee :)

tessuli

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 09.02.2018, 17:38:44 »
Jätä vaikka tarpeeksi iso paperilappu tuulilasiin, jossa sun puhelinnumero ja kellonaika jolloin menet kauppaan?
Mä itse kyttään kanssa koiria kuumissa autoissa, ja tympeintä on, kun ei tiedä onko rekku ollut autossa minuutin vai tunnin.  :)
Work like you don't need the money, love like you've never been hurt and dance like no one is watching!