Suositelkaa kohdetta Kaakkois-Aasiasta

(Luettu 2699 kertaa)

Matkamuija

• Reissaaja
    • Profiili
Suositelkaa kohdetta Kaakkois-Aasiasta
« : 26.02.2018, 18:56:26 »
Luvassa 4-6vk reppureissu. Kohdemaaksi olen miettinyt joko Indonesiaa tai Filippiinejä, mutta en ole saanut päätettyä kumpi. Jokin muukin maa kuitenkin sopii - mutta mikä? Osaisivatko muut auttaa valinnan teossa?

Haluan kohteelta kaunista luontoa, viidakossa patikointia, rannalla loikoilua hyvän kirjan parissa, hyvää ruokaa ja mahdollisuutta myös viettää yksi kunnon shoppailuviikonloppu suurkaupungissa kierrellen ostoskeskuksia, mieluusti myös länkkäreille tutuissa vaateliikkeissä. :D
En kaipaa matkaltani biletystä enkä harrasta minkäänlaista vesiurheilua. Reissussa kiinnostaa lähinnä ominpäin matkaaminen ja paikkojen tutkiskelu, nähtävyydet/museot, kaunis luonto ja hyvä ruoka. Toisaalta rauhalliset kauniit saaret ja rannat mutta kaipaan välillä myös sivistyksen pariin isoihin metropoleihin (Kuala Lumpur on tällainen malliesimerkki tällaisesta suuresta monipuolisesta kaupungista jossa riittää näkemistä ja shoppailtavaa - onko K-Aasiassa muita samantyyppisiä suurkaupunkeja ellei Bangkokia ja Singaporea lasketa)?
Kulkemisen maan sisällä pitäisi olla jotakuinkin myös sujuvaa - olen tottunut kulkemaan pitkiäkin matkoja busseilla Kaakkois-Aasiassa.

Malesian olen kiertänyt useita kertoja läpikotaisin ja siellä olen käynyt kaikki kaupungit ja saaret läpi, Thaimaa on nähty muualta paitsi pohjoisesta ja Vietnam kierretty. Myös Singaporessa muutaman kerran olen käynyt. Malesia ja Thaimaa ovat vastanneet kriteereihini täydellisesti sillä kaikki haluamani toteutuvat niissä mutta toisaalta olisi kiva myös valita uusi reissukohde.

Matka-aika on mitä tahansa kesäkuu-syyskuu välillä.

clubi

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Suositelkaa kohdetta Kaakkois-Aasiasta
« Vastaus #1 : 27.02.2018, 17:34:54 »
Indonesiaan kallistuisin,tenkin jaavalle.
Manilasta löytyisi shoppailumestoja mutta omasta mielestä hirvein pääkaupunki aasiassa.

Pussikenguru

• Reissaaja
  • Buy the Ticket, Take the Ride. -Hunter S. Thompson
    • Profiili
Vs: Suositelkaa kohdetta Kaakkois-Aasiasta
« Vastaus #2 : 27.02.2018, 17:37:47 »
Itse valitsisin Indonesian, jos pitäisi päättää Filppiinien ja sen välillä. Ja toiseksi kohteeksi suosittelen Vietnamia, suhteellisen turvallinen, on isoja kaupunkeja ja sitten rauhallista vuoristoa.