Kiire. Auta. Jatkomatkavakuutus eri firmasta?

(Luettu 752 kertaa)

Kuksuli

• Aloittelija
    • Profiili
Kiire. Auta. Jatkomatkavakuutus eri firmasta?
« : 29.03.2018, 19:31:39 »
Mulla on sellainen ongelma, että olen lähdössä reissuun 5 kuukaudeksi maanantaina ja minulla on jatkuva matkavakuutus Fenniasta joka kattaa vain 3kk osan matkasta. Fennian nettipalvelu ei suostunut myymään lisäkuukausia varten määräaikaista vakuutusta ja pyhien takia kaikki asiakaspalvelut ovat kiinni. Vakuutus pitää saada ennen maanantaita. Tuleeko ongelmia / toimiiko se, jos otan nuo lisäkuukaudet määräaikaisena matkavakuutuksena toisen firman nettipalvelusta?

jk

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
Vs: Kiire. Auta. Jatkomatkavakuutus eri firmasta?
« Vastaus #1 : 29.03.2018, 19:49:31 »
No tuohan riippuu ihan matkavakuutuksen ehdoista. Yleensä suomalaisten matkavakuutusten ehdoissa sanotaan, että vakuutuksen on oltava voimassa jo matkan alkaessa, eikä sellaista vakuutusta tietenkään voi käyttää lisäkuukausien ostoon. Ja periaatteessa voi olla niinkin, että tuo Fennian kolmen kuukauden vakuutus ei kata edes matkan alkuosaa, jos matka on jo alkujaan suunniteltu yli 3 kk:n pituiseksi. Mutta tuo pitäisi selvitä sopimusehdoista.

Sitten on tietysti World Nomads ja muita kansainvälisiä firmoja, jotka myöntävät vakuutuksia myös jo alkaneelle matkalle. Joku sellainen voisi olla vaihtoehto, jos Suomesta ei sopivaa vakuutusta saa.