Thaimaa, yksin, touko-kesäkuu.

(Luettu 903 kertaa)

ikiviikari

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Thaimaa, yksin, touko-kesäkuu.
« : 04.04.2018, 01:09:48 »
On tullut luettua tätä sivustoa todella paljon, ja mitä enemmän olen täältä ja muualta lukenut ja kuullut juttuja niin sitä enemmän olen mennyt sekaisin.  Tilanne on seuraavanlainen, lähden yksinäni toukokuun alussa n. 2 kuukaudeksi Thaimaaseen. En ole käynyt siellä aikaisemmin.

1.   Kengät? – Suositelkaa hyviä kenkiä sinne, yksillä menen koko matkan.
2.   Rinkka? -  Onko joku saanut Savotan Jääkärirepun L (Rajajääkärireppu) käsimatkatavaroihin Finnairilla?
3.   Repun/rinkan säilytys? –  Pysyykö kamat tallessa jos ne jättää johonkin majapaikkaan, mitään arvokasta ei mukana ole, eli viedäänkö koko rinkka vai pelkästään sisältö? Tarkoitus olisi yöpyä n. 10-30€:n majoituksissa.
4.   Käytättekö avoimissa verkoissa VPN suojausta? Mikä on toimivin paikallinen sim-kortti, prepaid-liittymä jossa netti on se tärkempi juttu.
5.   Tarvitseeko syödä "varmuuden vuoksi" malarialääkkeitä Thaimaassa? Malarone-resepti hankittuna.

Jos joku on lähdössä tai suunnittelee lähtöä Thaimaaseen, Bangkokiin 3.5. ja haluaa säästää parin viikon majoituksissa, niin voi yöpyä ilmaiseksi samassa kämpässä,  joka tapauksessa otan huoneen ja isoja näyttivät olevan, jatkan matkaa Bangkokista eteenpäin 17.5., tuo ei ole mitenkään lukkoon lyöty päivämäärä, koska en ole käynyt kyseisessä kaupungissa aikaisemmin, mutta joka tapauksessa olen siellä muutaman päivän.
Eikä tosiaankaan tarvitse pelätä että olisin joku kusettaja, pervo tai "viiskymppinen kaljamaha", ajattelin että samalla rahalla pari henkilöä yöpyy koska joka tapauksessa huoneen otan, enkä ainakaan aluksi ensimmäistä vastaantulevaa halvinta rötisköä. Menen tutkimaan millaista tuolla on, kun kaikki ovat niin hehkuttaneet maata. Kyllä kai tuolla sellaisella 1500-2000€/kk budjetilla pystyy reppu selässä paikkoja ihmettelemään.

edit: poistin turhaa tekstiä ja kysymyksiä. Lisäsin tuon matkaseuraa jutun, eli jos joku on menossa samaan suuntaan niin majoituksissa säästää. :)
« Viimeksi muokattu: 04.04.2018, 14:38:28 kirjoittanut ikiviikari »

Timothytt

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Thaimaa, yksin, touko-kesäkuu.
« Vastaus #1 : 04.04.2018, 15:46:10 »
3. Itse olen jättänyt privaattihuoneeseen, en tosin myöskään säilytä mitään arvokasta rinkassa. Hostellissa missä monta asukasta samassa huoneessa on yleensä kaapit mihin saa rinkan riippulukolla lukkoon. Jos joku sattuisi murtautumaan huoneeseen/kaappiin niin kyllä sieltä pengotaan parhaat päältä, harvemmin lähtee koko rinkka.

Ryöstöt kun on tuolla puolen maailmaa harvinaisia niin olen itse kantanut matkakassaa vaatteiden alla ja vähän käyttörahaa taskussa. Jos ryöstö/taskuvarkaus sattuisi menee vaan toivon mukaan käyttörahat ja puhelin.

4. VPN:stä ei ainakaan haittaa ole ja jos pitkään reissussa niin voi katsoa suomalaisia ohjelmia niin on siitä sekin hyöty.

Kyllä tuo 50-67 € budjetti riittää mainiosti 10-30 euron majoituksessa. Tietty kovin yksilöllistä tuo rahan käyttö. Säästää voi esim. käyttämällä julkisia bangkokissa, syödä paikallisten suosimissa mestoissa, jos aikaa on niin käyttää junaa/bussia siirtymiin jne. Toki halpoja lentojakin kannattaa tsekata.
« Viimeksi muokattu: 04.04.2018, 16:13:21 kirjoittanut Timothytt »

ikiviikari

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : 04.04.2018, 18:55:28 »
Kiitos infosta Timothytt!
Yritän pitää päiväbudjetin tuossa, mutta ne tahtovat ylittyä, olen varautunut asiaan ja mihinkään ei ole kiire.

kekkuli

• Reissaajaguru
  • Dec 93 AUS
    • Profiili
« Vastaus #3 : 09.04.2018, 18:19:32 »
1.   Kengät? – Suositelkaa hyviä kenkiä sinne, yksillä menen koko matkan.
..
5.   Tarvitseeko syödä "varmuuden vuoksi" malarialääkkeitä Thaimaassa? Malarone-resepti hankittuna.
1. Hyvät, sopivat jalkineet jotka kestävät lämmintä keliä ilman sukkia. Eri asia jos trekkailee viidakossa.
5. Ei. http://www.fitfortravel.nhs.uk/destinations/asia-east/thailand/thailand-malaria-map
Salud, amor y dinero - y tiempo para gozarlos.