Etelä-Korea Soul, (Busan) lokakuu 2vk

(Luettu 181 kertaa)

chimjam

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Etelä-Korea Soul, (Busan) lokakuu 2vk
« : 14.04.2018, 11:21:01 »
Moikka!

Ois tarkoitus lähteä Etelä-Koreaan lokakuun alusta, etupäässä Souliin, mahdollisesti myös Busanissa käymään, olen ajatellut et pari viikkoa (reilu) ois sopiva aika olla paikan päällä. Oon ollut Soulissa vaihdossa syksyllä 2010 ja nyt kun tuli olympialaiset ni matkakuume Korean suunnalle iski oikein toden teolla! Omista kavereista ei ole matkaseuraksi, suurin osa on perheellisiä tai ei voi saada noinkaan pitkää lomaa lokakuulle.

Itse olen 38-vuotias parisuhteessa oleva nainen, tykkään matkustelusta jota välillä harrastan yksinkin, olen hulluna korealaiseen ruokaan, ja oikeastaan tällä matkalla ois aivan mahtavaa kävellä matkakaverin kanssa Soulin kaduilla, käydä syömässä paikallista ruokaa, ehdottomasti monena iltana voitais käydä Korean BBQ:ssa (--eihän sinne edes voi mennä yksin!!), joku ilta ellei toinenkin vois vuokrata pyörät ja polkea Han-joen varrella (tai kävellä). Voitais vaikka kattoa jos tuona aikana järjestetään jotain tapahtumia tms.... Majoituksen suhteen itse tykkäisin ainakin käyttää air bnb:tä, jos mahdollista yöpyä perhemajoituksessa/paikallisen kanssa niin vois saada hyviä vinkkejä ja juttuseuraa. Mahdollisesti, jos aikaa jää niin Busanissa ois kiva käydä 2-3 päivän reissulla. Siel on ainakin kiva ranta, mut en oo nyt ihan varma tarkeneeko lokakuussa vielä uida (ehkä!)

Toki voitais välillä liikkua itseksemmekin, ja ei meijän välttämättä tarttis edes majoittua samassa paikassa. Tai jos joku on jo Soulissa ja olisi aikaa viettää tämmösen yksinäisen matkailijan seurana....

Mieluiten siis matkakaveriksi nainen, iällä ei ole sen suurempaa väliä jos on rento tyyppi. Yritän lyödä suunnitelmat lukkoon mahdollisimman pian (eli varata kaiken ajoissa et hinnat ei nousis liikaa ;), ja jos en löydä Koreaan matkaseuraa niin sitten mietin suunnitelmia uudelleen. Asun Turun seudulla, ja ois kiva nähdä ennen reissua ja fiilistellä ja suunnitella :)