Matkavakuutus Japanilaiselle tyttöystävälle + lapselle

(Luettu 1113 kertaa)

Tapani80

• Aloittelija
    • Profiili
Nyt olisi tarvetta tyttöystävän vakuutukselle. Japanilainen tyttöystäväni olisi tulossa Suomeen ja matkavakuutus  88pv ajaksi tarpeen.  Mikä olisi halpa firma, koska olen jo soittanut Suomalaiset yhtiöt läpi ja nämä ei anna, koska ei ole kelan piirissä. Pari firmaa kävin Euroopassakin läpi, mutta ne pirulaiset on konkurssissa kun nettisivuille menee. Ilman vakuutusta voi kyllä matkustaa, mutta riski se on.

Heittäkää siis vakuutusyhtiötä jotka vakuuttavat ei EU kansalaisia? Lokakuussa voi ehkä jo siirtyä LähiTapiolan asiakkaaksi, mutta sihen asti tarvitaan vakuutus.

Junantuoma

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Matkavakuutus Japanilaiselle tyttöystävälle + lapselle
« Vastaus #1 : 27.04.2018, 15:25:37 »
Mitä löytyy japanilaisilta yhtiöiltä?

Sitten on näitä kansainvälisiä kuten World Nomads jne.
n ole täydellinen idiootti, jotain vieläkin puuttuu.

Tapani80

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #2 : 27.04.2018, 17:29:35 »
Mitä löytyy japanilaisilta yhtiöiltä?

Sitten on näitä kansainvälisiä kuten World Nomads jne.

Japanissa oli se jenkkifirma. Oliko se Aflac... Pyytää sika kovia hintoja 88pv:lle. Matkavakuutus on kalliimpi, mitä maksan itse kaikista vakuutuksista yhteensä vuodessa. Ei ole paljoa hyviä tarinoita tuosta firmasta. Siksi mietinkin jotain Eurooppalaista, koska kotimaiset ei tarjoa. Nyt on jokainen googlettama Suomessa oleva firma soiteltu.

jk

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 27.04.2018, 18:24:36 »
Japanissa oli se jenkkifirma. Oliko se Aflac... Pyytää sika kovia hintoja 88pv:lle.
Eikö se tyttöystävä voi itse kysellä japanilaisista firmoista? Ei nyt ihan oikeasti voi olla niin, että Japanin ainoa vakuutusyhtiö on "joku jenkkifirma".  ::)

pahakyy

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #4 : 27.04.2018, 20:19:43 »
Ethän sinä sitä vakuutusta hoida, vaan tyttiksesi itse.

Tapani80

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #5 : 28.04.2018, 14:32:07 »
Japanissa oli se jenkkifirma. Oliko se Aflac... Pyytää sika kovia hintoja 88pv:lle.
Eikö se tyttöystävä voi itse kysellä japanilaisista firmoista?
Tuossa on tarjous kyselyitä laittanut jo muutamille. Itse hoidan eurooppalaisille firmoille kyselyt saksaksi, ruotsiksi ja englanniksi. Katsos kun tahtoo säästää sen viimeisenkin jenin tai euron  :P

Ethän sinä sitä vakuutusta hoida, vaan tyttiksesi itse.
Totta, mutta kilpailutus on päivän sana  ;D Takaan, että eurooppalainen firma on -50% halvempi kuin Japanin halvin.

jk

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 28.04.2018, 15:17:45 »
Takaan, että eurooppalainen firma on -50% halvempi kuin Japanin halvin.
Saattaa olla, mutta siihen on syynsä. Suomalainen matkavakuutus kattaa hoidon kohdemaassa ja ambulanssilennon takaisin Suomeen. Sen jälkeen jälkihoito menee kai suurimmaksi osaksi Kelan piikkiin. Voi olla, että Japanissa on erilainen systeemi, ja vakuutusyhtiö on vastuussa myös jälkihoidon kustannuksista. Silloin vakuutusyhtiön kustannusriski on huomattavasti suurempi kuin suomalaisella vakuutusyhtiöllä, joten tietysti vakuutusmaksukin on korkeampi. Tuo lienee myös se perussyy, miksi suomalaisen matkavakuutuksen saa yleensä vain Kelan piirissä olevalle henkilölle.

Eli soittele rauhassa vaan kaikki maailman vakuutusyhtiöt läpi, mutta tuskinpa tulet löytämään mistään vakuutusta tyttöystävällesi samaan hintaan kuin saat sen Suomesta itsellesi.

Tapani80

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #7 : 11.05.2018, 18:37:14 »
Onko tämä mielestänne hyvä tarjous.
Allianz tarjoaa matkavakuutusta 93pv hintaan 500€ yhteensä 3 hengelle. Tämä irtosi Saksan konttorista. Alle 65k jeniä tuo olisi. Tuo on ylivoimaisesti kovin tarjous. Yhdelle tuo olisi 170€ per 93pv. Hinta alkaa olemaan about sama mikä 1 vuoden matkavakuutus kahdelle Suomessa.

Junantuoma

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 13.05.2018, 13:46:58 »
Vertaile paitsi hintaa myös vakuutusehtoja, noissa voi ola isojakin eroja. Pelkkä hinta ei kauheasti kerro vakuutuksen hyvyydestä tai huonoudesta.
n ole täydellinen idiootti, jotain vieläkin puuttuu.

servechilled

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 14.05.2018, 11:18:24 »
Axalta hommasin taannoin vakuutuksen, kun frendi tuli käymään Suomessa. -> https://www.axa-schengen.com/en

Vakuutuksen osto oli helppoa ja hinta kohdallaan. Korvauskäsittelystä ei ole kokemusta, koska ei ollut tarvetta moiseen.