Riittääkö 35litran rinkka kuukauden reissulle?

(Luettu 2849 kertaa)

traavelleri

• Aloittelija
    • Profiili
Balkanille olen siis lähdössä. Tavaraa en aio ottaa paljon mukaan ja vaatteita olisi tarkoitus pestä hostelleissa. Näin pitkään en ole ollut reissussa ollut enkä rinkkaa ole ennen koskaan omistanut joten nyt tulisi eka kerta. Ajattelin pakata mukaan vain muutamat vaatteet, hygieniatavarat (pienissä koossa) ja ehkä pari kirjaa :-) eipä kait sitä muuta tarvitsekaan.

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Riittääkö 35litran rinkka kuukauden reissulle?
« Vastaus #1 : 16.05.2018, 11:30:46 »
Hyvin riittää. Mun kokemuksen perusteella isompaan rinkkaan sitä tulee pakattua mukaan vaan enemmän turhaa tavaraa.

Rapeliina

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : 08.06.2018, 11:37:43 »
Luulis riittävän. Varsinkin jos näin kesällä oot menossa, niin Balkanillahan on lämmin, joten ei mitään toppavaatteitakaan tarvi raahata mukana  ;D Mulla oli 26 litranen reppu mukana kahden viikon reissulla Vietnamissa ja hyvin riitti.
In the end, we only regret the chances we didn't take

ashrak

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : 12.08.2018, 18:27:23 »
Huomenna lähdössä Cotopaxin Allpac 35L repulla ja kaiken pakattuani kuukauden reissulle totean että vielä jää tilaakin. ??? Ja on jo ylimääräistä kuten snorkkeli ja maski mukana.  ??? Eli vastaus on et riittää kevyesti.
« Viimeksi muokattu: 12.08.2018, 18:29:00 kirjoittanut ashrak »

reissutytsy95

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Kohti päiväntasaajaa
« Vastaus #4 : 12.08.2018, 20:56:35 »
Riippuu aina ihan pakkaajasta, mutta itsellä riitti 30L puolen vuoden reissulla. Pieneenkin reppuun saa tungettua yllättävän paljon tavaraa, jos on pakko (yhteen kohteista oli ennustettu +15, mutta saapuessa olikin -4....sai lähteä vaateostoksille). :D ;)

Hauskaa reissua!

Juhi7

• Reissaaja
  • Reissaava metallimies
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : 13.08.2018, 10:46:01 »
Eiköhän jos piukkaan pakkaa. Ite olen sen verran vainoharhainen, että en lähde reissuun ilman 50  litrasta rinkkaa  :D mutta 35 litraa riittää varsin mainiosti jos hirveesti kamaa et tarvii.
Pienistä mä huoli en kunhan vaan mä kiertää saan.
Markkani ja maallisen hauskuus vei, ne säästy ei.
Milloin ja missä vaan laulattaa, naurattaa.
Ei murheet paina milloinkaan Kiertää kun mä saan.

arkienkeli

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : 13.08.2018, 15:43:30 »
35 litraa riittää hyvin kun vaatteet ovat modernia kevyttä keinokuitua enimmäkseen (ei farkkuja ja duffelitakkeja ja sen semmoista) ja ottaa vain tarpeellisen määrän, eli vähän. Olen itse onnistunut tekemään 2-5 viikon reissuja pluskeleillä (SAE ja Lähi-Itä) 24 ja 32 litran repuilla, vaikka mukana oli melko iso digijärkkäri ja optiikoita, tai semi-pro videokamera reppuun pakattuna. Painokin pysyi alle 7 kilon, joka oli joillain lentoyhtiöillä rajana käsimatkatavaralle. Pikkulaukkuna oli pienehkö lähettilaukku, jonka senkin sai rullattua repun sisään lentojen ajaksi. Olisi saattanut mennä irrallisena käsilaukun nimellä kylläkin, mutta ei viitsinyt riskeerata (miesoletettuna...).